|
|
| Er disse hest en af dine? |
|
|
Hej ænder. Jeg søger så rundt på nettet som sædvanlig, og kigger på min HP'S Gb, og ser en hesteside med mangler stjålende billeder desværre, også nogle fra heste-nettet. Bla. dette:  Der er MANGE flere heste, bla. fra rideskoler, ridesiden osv. og alle er ægte. Synes i skal kigge, for at se om jeres hest er indblandt, for det er jo uloveligt at tage andres pics. Her er hjemmesiden: www.denisegersby.webbyen.dk/ Knus Line 
Line  - Hende med det røde lyn <3 Skævt team
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det viste |
| Forfatter:  |
Kobakkegård Hestepension |
| Dato:  |
15-03-2006 14:47 |
|
billede kunne sagtens være min Alex. Bl.a. den hvide højre bagkode (se evt. billeder på min præs.). Jeg kan ikke genkende omgivelserne, men jeg fik hende først i juni 2005, og da hun har været væddeløbshest, kender jeg ikke hendes tidligere hjem. Hun bliver 11 år til maj. Hvad syntes I ? Hilsen Mumse
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| der er ihvertfald |
|
|
lånt et billed fra stevnsbogårds hjemmeside. Det med de 2 nordbaggere.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er da |
|
|
et par bilelder derinde jeg ikke tror hun har fået lov til at bruge... Jeg ved heller ikke lige hvor gammel man skal tro hun er, hvis man kigger på skrift, sammenhæng og måde at stave på...
Paints er bedst i Quarter forklædning Breeding stocks for life Elsket eller hadet, intet midt i mellem
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nr. 104 |
|
|
er en oldenborg avlshingst fra Jan Larsen.
Mvh. Gitte www.stald-olsen.dk Hingstedag sjælland 2006 Vallensbæk Ridecenter d. 19. marts kl 11 Ses Vi? Ridestævne 2006 Teestrup 4H gård v. Haslev d. 29. April Ses vi?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Karmdal |
Tullermus |
15-03-2006 15:02 |
|
Ja, hun har i hvert fald også været inde og snuppe et par billeder fra Karmdal arabians. Men jeg kan sgu ikke rigtig finde ud af om man skal hidse sig op over sådan noget, jeg mener, det er en pige der går i 6. klasse, så er hun vel hvad, en 11-12 år gammel? Hun har jo nok ikke ligefrem ment noget ondt med det. Og jeg tvivler på hun ved hvad copyright er. Anna
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Groft.. |
Pjusketrold |
15-03-2006 15:03 |
|
Jeg synes altså det er for groft at - formentligt - små piger sidder og finder billeder og bruger dem på den måde. Har lyst til at give dem en balle. Synes ikke det kan være rigtigt. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tja... |
|
|
...jeg kan virkelig ikke hidse mig op over sådan noget. Har flere gange set mine egne heste på sådanne sider og der sker da intet ved at de små piger laver sådanne sider. Det er da bare så harmløst 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| småligt. |
|
|
at børn ikke engang kan få lov til at lege med billeder... da vi andre var børn klippede vi billederne ud af min hest.. og så videre... men måske det også var ulovligt.. jeg ser frem til den dag at det bliver LOVLIGT for små piger at lege med billeder af heste som ligger frit tilgængligt på nettet... småligt at fare i flint over deres leg.  jajaja ophavsret, ulovligt mm.. men tror næppe lovgivningen var påtænkt diverse netponysider... Mette
Billeder af mine børn. Et barn er en engel, hvis vinger krymper i takt med at benene vokser. Ponyer sælges, se HP for info.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Plethest |
|
|
Som Plethesten, så kan jeg heller ikke hidse mig op over det. Jeg har godt nok aldrig set Chanell på en af de sider, men helt ærlig - at små piger leger at min hest skulle være deres og de så skal "passe" og "ride" den, det kan jeg ikke blive vred over. At de skulle bruge mine billeder uden at have fået lov, ville heller ikke gøre mig noget. Jeg synes Chanell er en smuk pony og jeg elsker at vise hende frem, hvorfor skulle det så genere mig at andre kigger på billeder af hende og drømmer om at skønheden skulle være deres 
Med Venlig Hilsen Karina Both Andersen De bedste kys kommer fra en varm mule
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| groft igen |
Pjusketrold |
15-03-2006 15:15 |
|
Jeg er ikke gal eller ophidset eller noget og ja, det er sandt at vi da også har siddet og klippet ud af blade osv. og så snart man lægger noget på nettet gør man det jo sådan set tilgængeligt for ALLE. Men som sagt er jeg ikke gal så der står røg ud af ørerne på mig, jeg synes bare det er groft at der står det er "deres" og de køber og sælger osv. Har ikke mere at sige til det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg er sådan set |
|
|
ligeglad om de bruger mine billeder, der er dog ingen. Yke er derinde (frieser).
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Seriøst... |
|
|
Så kan det vel aldrig skade nogen, at små piger leger til at hestene er deres. Jeg kan forstå at folk ville blive harmløse, hvis personen havde en vis alder og påstod, at hesten var hendes og stod i hendes stald i VIRKELIGHEDEN.
***Pejtersen*** Flere gode heste og ponyer til salg. Se mere på min hjemmeside
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
xenia |
15-03-2006 15:43 |
|
Ej, come on, som et par andre også skriver. Det er børn som har det sjovt ved at lege en internet hest er deres?? Hvordan kan det bringe ens @!#$ i kog?? Det forstår jeg simpelthen ikke. Jeg kunne forstå hvis billederne blev misbrugt, i rigtige annoncer osv, men det er jo ikke tilfældet`? Ellers er det mig som misforstår hjemmesiden. Find dog noget andet og gå op i, Jer som har ondt i røven over det!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ingen. |
|
|
Der er ingen af mine billeder der inde. Hvis man er gammel nok til at lave en hjemmeside, burde man også være gammel nok til at sætte sig ind i de meget enkle regler der er omkring tyveri af andres billeder. Jeg ville ikke acceptere tyveri af mine billeder. Vedkommende ville blive bedt om at fjerne mine billeder omgående. Men jeg kan se er der er mange der har en anden holdning end jeg.
Mvh Linda Jack, Pascall, og Thor  Hvad man har forspildt af minuttet, kan ingen evighed erstatte. Schiller Sommergræs til 1 års hingsteplage tilbydes. Kontakt på mail eller PB. Rapport afgivet af Justi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| glæd jer |
joebluff |
15-03-2006 15:54 |
|
at pigerne i det hele taget kan finde ud af at være så kreative i den alder. For hun er ikke ret gammel.. Vi andre havde kun mulighed for at håndtere en saks og en tube lim... Det var ikke nær så sjovt som på denne måde. De leger med tanken om at hestene var deres... tag det dog som en kompliment, at de synes jeres muler er flotte nok til at bruge... Det var da noget andet om de manglede i folden 
At køre shetter er det bedste i verden!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der er kun.. |
|
|
en hest jeg genkender derinde.. Det er en frieserhingst ved navn Yke, hans mor er en af de friesere jeg passer.. Det kan nu heller ikke få mit @!#$ i kog at de bruger billederne..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
xenia |
15-03-2006 15:59 |
|
De ved med garanti ikke det er ulovligt for det første, og egentlig ville jeg mene man burde være "glad" for de foretager sig sådan noget som at lege de ejer hesten og ha' lavet stutterier, stalde osv osv.-, selvom det er ulovligt, for det er noget de går op i og interesserer sig for, og hellere det end grimme teenager interesser! Hvis i forstår? Så vidt jeg kan forstå på siden, er det noget de går meget op i. Så fred være med det da?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tjaaa... |
inger christensen |
15-03-2006 16:10 |
|
jeg er nu også en af dem, som med glæde låner ud af mine billeder til disse små piger. Jeg kan nu ikke se noget problem i at låne billeder på den måde. forrige uge, var der her på siden en mor, som var meget ked af det. Hendes datter havde fådet lov til at låne folks billeder, men pludselig var der en der fik ondt i rumpen og så måtte hun ikke mere låne billederne. vi fik redet hendes hjemem side, med billeder lånt fra mit private fotoalbum.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Jeg synes det er fint at de laver sådan en hjemmeside - men hvorfor kan de dog ikke spørge om lov?? Jeg kan da huske i hvert fald en tråd hvor ejeren af en sådan hjemmeside spurgte om lov til at bruge folks billeder, og det lod da ikke til at være på folk der gav lov til det. Det er da almindelig høflighed at spørge inden man bruger dem? Hvis jeg havde hest, og mine billle jeg da blive en smule knotten over det - medmindre der blev spurgt om lov.
- Rie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| inger c |
xenia |
15-03-2006 16:27 |
|
Ja den tråd som du omtaler kan jeg godt huske! Godt at hører I fik reddet hendes hjemmeside. Tak for kaffe siger jeg bare, hvis man ikke kan unde børn den glæde!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| billeder |
|
|
Min datter gjorde et stort arbejde med at indhente tilladelser for alle de billeder hun brugte til sin hjemmeside, men hvad hjælper det når ejerne så glemmer det senere, det har min datter været udsat for og det var bestemt ikke sjovt for hende den "hetz" der blev kørt. Hun var også udsat for at nogen af de billeder hun havde fået tilladelse til at bruge var ulovlig hentet af de personer som havde givet tilladelse, disse billeder blev slettet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| tip til genkendelse af billedet |
Jannie-maria |
15-03-2006 16:28 |
|
Jeg vil ikke sidde og sige for og imod for dette, men kan lige komme med et lille tip. Hvis I er i tvivl om i kender hesten eller ej, så prøv at højreklikke med musen på billedet og vælg så "egenskaber" Så kommer adressen frem hvor billedet egentlig kommer fra  Kærlig hilsen Jannie (som skal have hypper igen på lørdag efter 2 år uden )
Èn gang shire, altid shire!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm |
|
|
min passer pony er ikke der inde (kometa) og heller ikke nogen af de andre billeder der er på min præsentation. men hvis de var ville jeg være ligeglad, for man for jo på en måde bare vist hende til en hel masse andre så de kan se hvor smuk hune er. 
Kometa miin dejlige passer ponz... du vil altid være der for miig... elsker diig for altid... <3
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Småligt... |
Buusser |
15-03-2006 16:54 |
|
at fare i flint over sådan noget.  Jeg ville blive smigret over at én pige gerne vil eje min hest, men hun er godt nok også smuk så det basker. 
Misund ingen hans tilsyneladende lykke Du kender ikke hans hemmelige sorger. (indisk ordsprog)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| sig mig... |
|
|
da i klikkede ind på siden, startede der så også et radio program i jeres højtalere?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Du godeste - |
|
|
hvad er problemet dog...? Der er jo altså ikke tale om fortrolige data, men om billeder, som "billedejeren" selv har offentliggjort på Internettet, formentlig for at vise en hest, de er stolte af, frem. Hvad i himlens navn går der så fra Jer, fordi nogen "låner" en kopi af billedet - bliv dog i stedet smigrede over, at andre også mener, Jeres hest er værd at udstille!  Vi er enige om, at kommer der kommercielle interesser ind over, er sagen en anden - men lad dog tøserne lege og drømme! Dorte
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mindes |
|
|
også dengang hvor man som barn sad og klippede og klisterede og legede at det var ens egen hest. Eller den hest der stod på marken på vej til skole. Det her er vel bare nutidens måde for børn at lege på. Vi havde trods alt ikke andet end noget papir og vores fantasi. Så længe det bare er leg og for sjov kan jeg ikke se det slemme i det. Og tror heller ikke de små piger aner at der er en lov om copyright. Så for mig ingen alarm. Hilsen Pernille
Sommergræs og evt. vinteropstaldning søges i området omkring Brønderslev/Pandrup. Gerne med gode ridemuligheder, enten bane eller muligehed for ture i terrænet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Går fra. |
|
|
Der går ikke noget fra mig som sådan. Men mine billeder er og bliver mine billeder. Jeg vælger hvor, hvornår, hvordan og i hvilke sammenhænge de skal offentligtgøres i. Når jeg har lagt billeder på nettet er det ikke for at de pludselig skal fremstå i en helt anden sammenhæng, end den jeg ønsker. Jeg hverken kan eller vil forhindre at nogen downloader mine billeder, printer dem ud og klippe klistrer i dem, men jeg har loven på min side til at forhindre at de offentligtgøres uden min skriftlige tilladelse. At jeg så lige i denne tråd står ret alene med min holdning ændrer den ikke. Der er noget der hedder ophavsret. Og det forholder jeg mig til. Og jeg har aldrig givet nogen lov til at bruge mine billeder i nogen sammehænge. Og tvivler også på at jeg vil gøre det i fremtiden med mindre det er personer jeg kender IRL.
Mvh Linda Jack, Pascall, og Thor  Hvad man har forspildt af minuttet, kan ingen evighed erstatte. Schiller Sommergræs til 1 års hingsteplage tilbydes. Kontakt på mail eller PB. Rapport afgivet af Justi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| HVad kigger |
bimboe |
15-03-2006 19:37 |
|
i under når i kommer ind på siden?? Ja, jeg fik også radio. Bimboe
En rigtig hest er en oldenborg. Der hvor volden går ind, går forstanden ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Herregud... |
|
|
... hvis der er en pige der kan have sjov med at finde nogle smukke heste og lege at det er hendes egne (eller hvad ved jeg) så lad hende dog. Det kan ikke hidse mig op, der er så meget andet at bruge energi på. Man kan da næsten ønske, at man har så smukt et eksemplar, at den vil brugt. Venlig hilsen Lena
Man bliver ikke større af at gøre andre mindre!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hun har... |
|
|
... slettet alle billederne fra sin side. Tror hun har fået lidt af en forskrækkelse. Stakkels pige  Jeg har det lidt ambivalent på dette punkt, for på den ene side så synes jeg kun det er dejligt at der nu findes sådanne sider hvor man kan lade som om man ejer en hest(ved at jeg selv ville have elsket en sådan side dengang jeg vr 11år). Men på den anden side, så bryder jeg mig heller ikke om at folk bruger mine ting uden at spørge om lov. Og det gælder også mine billeder. Har kun en enkelt gang(for lang lang tid siden) opdaget et af mine billeder på en anden hjemmeside. Vedkomne fik lov til at beholde mit billede på siden, men jeg kom med en påmindelse om at næste gang skulle vedkomne huske at spørge om lov. Og denne påmindelse kom jeg mest med fordi jeg ved at ikke alle tager det lige pænt når de opdager deres billeder er blevet lånt uden at spørge.
Men helt ærligt. Har vi ikke alle prøvet at finde billeder på nettet, i blade osv. og klippe dem ud og klistre dem ind i kalendre osv? Det er måske også ulovligt, eller er det kun ulovligt at "offentliggøre" andres billeder på nettet?(kender ikke reglerne for copyright til punkt og prikke)
Mvh Cavan Stifter og formand:AHNA Hvad man ikke dør af bliver man stærk af
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvor synd |
|
|
Jeg synes det er synd for hende. Hun har sikkert brugt lang tid på at lave den her hjemmeside og nu har hun slettet alle billederne. Alt det arbejde til ingen verdens nytte  Jeg synes at netponysider er en meget bedre fritidsinteresse end mange andre ting børn og unge ellers kan finde på hvis de keder sig. Denise: hvis du ser det her, så skal du vide at du altså gerne må bruge mine billeder af Chanell.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Indsamling |
Helle1975 |
15-03-2006 22:38 |
|
Jeg har desværre ingen hestebilleder online, men synes at det er synd for pigen og deltagerne på hendes side, at hun har set sig nødsaget til at fjerne alle billederne. Så I, der gerne vil "låne" jeres dejlige heste/ponyer ud, kan jo sende hende et link. Det er så meget bedre end hvad mange andre i deres alder laver på nettet. Jeg var som barn så heldig at have adgang til en fotokopimaskine, dér røg godt nok nogle Pennyblade mv. med copyright igennem. KH/Helle
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Børn er jo børn...heldigvis |
|
|
...lad hende bare more sig, det er jo kun en leg fra hendes side... ...jeg har selv hele livet drømt om min egen hest...men det var først da jeg blev atten år, at jeg endelig havde penge nok til det...(min første hest købte jeg på afbetaling) ...  Jeg har ofte leget/drømt at de heste jeg red på var mine egne... ...desuden var det nu en fin hjemmeside hun havde fået lavet... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mig kunne det |
SusZerima |
16-03-2006 00:12 |
|
ikke få op af stolen...men kan godt forstå hvis nu det er en eller anden dyr og lækker avls hingst taget fra en seriøs side...tænk hvis nu der er en eller anden knapt så dansk person der sidder og kigger lidt på danske sider...søger på orden hest og kommer ind på sådan en side og ser en hingst de evt. havde kig på i forvejen som de måske ville benytte eller købe? Det kan da godt bringe pågældende stutteri i dårligt lys...så jeg kan godt forstå hvis dem der er proff. blir lidt sure over det..og ja...man spørger da først...og ja...jeg er da også skuffet over mine billeder ikke er blevet gaflet endnu  MVH Sus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Netheste |
|
|
Jamen det er jo webbyen's kreative hesteinteresserede små væsner der ikke gør nogen skade. Cyberland for hestetossede. Jeg ser ikke noget problem der, det er netheste og en form for "spil" hvor man "køber" en hest for (net)penge og så skal man passe den, ride stævner og hvad ved jeg. Ren leg og sjov. Man skulle istedet være beæret over, at der er nogle børn som synes at ens hest er så flot og sød, at den bare må være en nethest også. Hvis man vil sikre sig at sine billeder af sin/sine hest/heste ikke bliver "lånt" til nethestebrug, må man "låse" billedet enkeltvis. Ikke bare skrive copyright, men "låse" billedet så det ikke kan kopieres. Hvem kan sige sig fri for at have kopieret et billede fra nettet og vist det i et indslag eller en mail eller brugt det i et projekt eller lign. Det er det samme, man "låner" lige. For min skyld må de låne alle de billeder de vil, bare de ikke tager hesten ud af boksen eller fra marken og sælger den rigtigt. 
Kan du ikke komme til hesten, må du lade hesten komme til dig. Horsemanship L. Christensen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| åhh hvor |
|
|
går man bare i pisse små sko, hvis man gider at hidse sig op over sådan noget. La vær at ligge billederne på nettet, hvis i ikke kan holde tanken ud om, at andre måske bruger dem. Jeg kan garantere for at vores heste svømmer rundt på mange netsider vi alligevel aldrig finder ud af. Hvad man ikke ved har man ikke ondt af.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg vil sige... |
|
|
...at jeg selv har været en af dem der stjal billeder da jeg var yngre for at have disse netpony-sider. Jeg anede intet om copyright (og jeg var 15-16 år!!!). Men jeg har heldigvis erfarret noget andet i mellemtiden, og kan ud fra denne tråd se præcist hvad der er brug for - en side, hvor folk kan indsende billeder til som de piger her må bruge og hente billeder fra. Jeg vil gå i gang med sådan en side i dag, og håber da på at være færdig med den sidst på dagen. Så må I jo holde øje med Opslag & billeder, hvis I er interesseret i at pigerne kan få lov at bruge jeres billeder. Mine billeder får de da lov at bruge.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
Personligt kan jeg ikke hidse mig vildt op over nogle pigers leg med billeder. Kan godt forstå nogen måske godt vil have, at de spørger først, kan også godt forstå de måske ikke skal tage billeder fra professionelle sider - men det ville nu aldrig gøre ondt på mig, hvis de tog nogen af de billder jeg har taget af en hest i en fold eller lign. Hvis man vil være sikker på at have sine billeder i fred, kunne det være man skulle overveje at sætte vandmærke på, inden man lægger dem offentligt tilgængelige på nettet. Stakkels pige - at hun nu har slettet sin side, som hun sikkert har arbejdet hårdt med
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hestebilleder |
Hallingsgaard |
16-03-2006 12:36 |
|
hæhæ tænk sig at det nærmest er et hobby for nogen at finde "lånte" billeder og brokke sig.  Inde på dyregalleriet er der nogen der har "lånt" billeder og skrevet at hesten var deres. DETTE ER SLET IKKE OK!!  men ellers er det da ligemeget. Når jeg ligger et billed ud på nettet, er jeg da for dum hvis jeg tror hele verden ALDRIG ville kopier og frygtede jeg det, så lagde jeg slet ikke billederne ud!! Somregel "låner" de kun smukke heste, så hvis du finder din egen, ja så tag det som et kompliment. På Mange sider er der også copiright, men de fleste kan nogle omveje også kopier de billederne afligevel. 
¤ sadel kombi 17½" mellem bom, ny pris 2999 nu kun 1000. hænger i Nørrelund. brugt til DV'er i få mdr. sadel dressur 17½" ekstra bred bom, ny pris 1200 nu kun 500. brugt til Fjordhest få mdr. evt. byt?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| gæstebogen |
|
|
Jeg har lige kigget i Denises gæstebog og jeg blev sgu helt rørt over alle dem som prøver at hjælpe hende. Seriøst, jeg sidder her med en klump i halsen over det. Jeg har også skrevet i gæstebogen at hun er velkommen til at bruge mine billeder.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sikke noget |
|
|
Jeg forstod lidt længere oppe, at hun skulle have slettet alle billederne på sin webbyen.dk side. Ja, der kan man se, hvad sure opstød kan føre til. Hun har brugt mange timer og har mange cyberhestetosser der nyder godt af at "lege" hesteejer. Og det syntes jeg bare vi/I/du/jeg/de/De skal lade pigen få lov til. Nogen som har tænkt på, at det er nutidens store dille at have en nethest? Før i tiden var dillen at få lov til at passe en elevpony på en rideskole. Nu er det netheste og skamme jer der har noget imod det.
Kan du ikke komme til hesten, må du lade hesten komme til dig. Horsemanship L. Christensen
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Heidi2801 |
Find-Nemon |
16-03-2006 14:40 |
|
Hos mig startede der også en frygtelig irriterende radio op!
Jeg hedder faktisk: Find-NemoN 
<3 Noam <3 Jeg har Jonatan Spangs øl 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Øhh... |
Pjusketrold |
16-03-2006 14:55 |
|
Hvem er det lige der hidser sig op over den der side? Hvis i tror jeg var en af dem tager i grueligt fejl! Håber sgu ikke i tog mit indlæg som et surt opstød og ophidselse - for det var det ikke! Og efter jeg har læst det hele igennem synes jeg ikke jeg kan se nogle der HIDSER sig op som mange af jer skriver. I hidser jer kun op mod hinanden. Kan ikke finde ud af hvor i har det fra 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| På den anden side |
Pjusketrold |
16-03-2006 15:09 |
|
Når jeg nu lige sidder og læser mit igennem igen kan jeg måske godt se at den kunne misforstås som om jeg var pissetosset og gal og led og ked og det hele på én gang... .. det var jeg nu ikke og hvorfor skulle jeg også være det - synes bare man skal spørge om lov først og jeg synes ... Ja, jeg må hellere holde min mening for mig selv nu. Håber ikke det var mit indlæg der gjorde udslaget. Nu går jeg vist lidt i selvsving  Farvel
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| min datter |
Bettina Møller |
16-03-2006 15:26 |
|
har også en af de hestesider og hun er 10 år... Hun ved at hun skal spørge om lov først. Men hvad så hvis hun spørger en af venninderne der har lånt et billede af din hest ind til hendes hjemmeside uden at spørge dig om lov... Hmm - jeg er nu nok sådan anlagt at hvis en anden er så vild med min hest at de gerne vil vise dem frem og drømmer om at den bliver deres, så er jeg stolt over at det i bund og grund er mig der ejer den... Så rolig nu inden i overfalder en eller anden "måske" uskyldig person som bare er vild med hesten på billedet...
Bettina..... Som søger efter verdens bedste fjordhest
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Yepper... |
|
|
Jeg mente ikke noget personligt. Selvfølgelig skal man komme med sin mening og selvfølgelig sker der af og til det, at ting bliver skrevet lidt "hårdt" men alt i alt handler det vel om at få luftet lidt ud, ikk? Og så er det rart en gang imellem at få tingene fra en anden vinkel, ikk? Hey, jeg er ikke sur. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Har heller |
|
|
ikke noget imod at de låner mine billeder, og alligevel. Jeg havde en hest til salg som stod på "mishandlerlisten" på en hjemmeside, og der var en der spurgte hvorfor han gjorde det. Ikke så heldigt et sammentræf. Men hvis de spørger, eller jeg ikke ser det , så må de gerne låne billeder. Nyder nu at der bliver spurgt.
Mvh. Gitte www.stald-olsen.dk Hingstedag sjælland 2006 Vallensbæk Ridecenter d. 19. marts kl 11 Ses Vi? Ridestævne 2006 Teestrup 4H gård v. Haslev d. 29. April Ses vi?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmmm... |
Hexio |
16-03-2006 16:16 |
|
Skal jeg lige være ærlig engang, så er jeg ret sikker på at det er en lille pige der har lavet siden. også fordi der findes et billede af tøsen på siden. (Ja, nu kalder jeg hende en tøs i negativ betydning, fordi jeg synes hun er det. Begrundelsen har i andre nævnt. Og der kan man se at hun altså ikke er ret stor. Sprogmæssigt er hun ligeså lille som hun ser ud. Til jer der har fået "stjålet" billeder og er generet af det: Kontakt pigen og fortæl hende at det må man ikke, sørg for at de bliver fjernet.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Se her - netheste!! |
|
|
Som lovet er siden nu færdig, og hvis I skulle have lyst til at dele nogle billeder med pigerne kan I se mere på cued.dk/nice-horse Håber I vil benytte jer af det!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hexio... |
|
|
*SLASK*SLASK* Ja, det var lige to hurtige i enden for den kommentar Hexio. Lad nethestepigerne opleve lidt venlighed, hvis man ikke vil have andre ser/bruger/låner sine billeder, ja, så si' det på en meget pæn måde. Det er meget unge pigebørn og de gør det absolut ikke i nogen ond mening. Tvært imod.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
gu-ku-vi |
16-03-2006 20:48 |
|
Det man skal huske på, hvis pigerne låner billeder er, at er de taget af en fotograf må de kun bruges af ejeren, ophavsretten er som oftes fotografens, så der kan komme et problem. Billeder man selv har taget kan man låne ud og det synes jeg også godt man kan hjælpe pigerne lidt med. Gunni.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Er det noget man kan score penge på ??? |
Grande |
16-03-2006 23:19 |
|
Det der med lånte billeder ??? For 4 uger siden var min hund som hvalpe billed nemlig brugt i en artikel - godt nok en fotograf der havde taget det til mig, og så også ham der har brugt det i avisen. Hvor mange mill. erstatning kan jeg søge ?? Da jeg var "lille" drømte jeg om løsslupne heste der løb mig i armene og som jeg fik lov at beholde fordi jeg havde passet den så godt, eller vi lave vores eget heste blad " We love PONY" og skulle have medlemmer, og penneveninder osv. osv. det er da kreativt, lærende og langt bedre en at sidde og gnaske slik foran fjerneren.?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den er svær |
|
|
Amerikanske tilstande. Ja, hvorfor ikke. Hvis jeg lagde et billede ud på nettet, og jeg ville sikre, at der ikke var nogen der kopierede det, så ville jeg låse billedet. Men det generer ikke mig og jeg tror ikke man får ret mange basøre ud af at sagsøge for den slags, tvært imod en stor advokatreging.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Grande... |
|
|
Du kan ikke søge nogen erstatning, da det er fotografen der har taget billedet og derfor ejer rettighederne til det (bl.a. derfor det er så dyrt at købe billeder hos Wiegaarden...). Så hvis fotografen har solgt eller givet dem ret til at bruge billedet så er de i deres fulde ret til at bruge det, om din hund så er på det eller ej.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
gu-ku-vi |
17-03-2006 10:01 |
|
Der har for ikke længe siden kørt en tråd netop om ophavsret. Måske nogen kan finde den og linke, da emnet her jo ikke skal gå ud af kurs. Der blev det præciseret at med mindre det er mennesker så må fotografen offentliggøre de billeder han/hun har taget, enten dyreejeren kan lide det eller ej. Mennesker derimod skal han spørge først og de kan afvise ham Gunni.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| L. Christensen |
Hexio |
17-03-2006 12:42 |
|
Nu var det ikke med henblik på at skælde den her pige fra sans og samling, men der findes nogen derude som er meget utilfredse med at få deres billeder "stjålet" eller brugt andre steder uden tilladelse. Det jeg mente var bare, at hvis nogen har følt sig irriteret eller sure over at pigen har brugt billederne, så må man da bede hende om at slette dem! Det kan man også sagtens gøre på en pæn måde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hm... mon |
|
|
jeg har misforstået noget da jeg engang fik fortalt at copyright er noget man skal søge om - ikke noget man automatisk "har" Synes det er synd for de piger, som låner vores heste og bliver "slået oven i hovedet" Hun må meget gerne låne min!
Mvh Connie og fjordhesten Laban
Tjek www.aesel.dk  og www.wmgalleri.webbyen.dk er bestemt også et besøg værd!!! Hvis du altid gør, som du altid har gjort vil du altid få, det du altid har fået.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| altså...hvis det er sådan |
SusZerima |
17-03-2006 13:22 |
|
at skoene helst skal være 7 nr. for små...så er der altså også en del herindefra der har hesteprofiler på deres præsentation som absolut ikke er deres...og jeg snakker ikke om en hest eller 2 de har solgt og glemt at slette hesten profil...der er en der har tror det er 12 heste profiler på sin præsentation og det er ikke personen heste...der er vist ikke engang tale om part...og i følge HN regler er det da vist forbudt ikke... MVH Sus PS: Har sendt lidt billeder de godt må lege med...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|