Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

hingstegal - hvor længe??
Forfatter: 
Dato:  14-03-2006 19:57

Har i December købt den skønneste lille hoppe og hun er blevet hingstegal men det vil bare ingen ende tage

hvor længe er det normalt det står på nu har hun i godt tre uger stået med spredte bagben - klistrede lår og en hale der permanent hænger ud til siden .. og TEMPERAMENT jo det har damen skam også ...

det må da for pokker få en ende så lang tid kan det da ikke vare ved ...

0
0
Svar på denne tråd

jeg havde
Forfatter: 
Dato:  14-03-2006 20:44

også engang en hoppe der gjorde det. Jeg spurgte en dyrlæge der sagde at det kunne være cyster, men har så hørt fra andet sted at heste ikke kan få cyster. Var på det tidspunkt lidt forvirret. Heldigvis gik det i sig selv.

Jeg tror det er fordi de kan mærke at der er forår i luften og de skal ha gang i deres brunstcyklus.

Jeg kunne meget tydeligt se på hopperne nede på den rideskole jeg kommer på, at de tror at det er ved at være forår. De var næsten alle i brunst.

MVH Maria

Dejlig Rottweiler stilles til rådighed for bedækning

0
0
Svar på denne tråd

Jeg har googlet lidt på emnet
Forfatter: 
Dato:  15-03-2006 02:24
For jeg var ikke sikker på, hvor længe en hoppe er hestegal.

>>De fleste hopper går ud af brunst i efteråret, men starter igen typisk i februar/marts måned. Typisk er de første brunster på året meget lange, op til 12-14 dage. Senere i de optimale måneder maj, juni og juli afkortes brunsterne til 3-5 dage. De første, lange brunster er uegnede til insemination. De er oftest uden ægløsning og kræver flere insemineringer med nedsat chance for drægtighed.>>

Sakset fra: Hestedoktor.dk

Noget andet er at hopper godt kan få cyster i æggestokkene (minder lidt om PCO hos mennesker). Sådan en hoppe vil være hvinsk, altså i konstant brunst. Tilstanden er temmelig farlig, da hoppen ofte bliver totalt uberegnelig og må slås ned. Hvinskhed kan dog skyldes andet en cyster- vallakker kan også blive hvinske.

Men mon ikke din hoppe bare har en usædvanlig lang brunst? Du kan jo evt kontakte dyrlægen og forhøre dig.

Mvh xtiny

<eras3r> who the hell is digdug?
<element_a> he used to be an old video game
<element_a> then he mutated into an IRC user after someone stole his shovel
<element_a> tragic
bash.org

0
0
Svar på denne tråd

takker xtiny
Forfatter: 
Dato:  15-03-2006 13:25

tak for hjælpen der var ikke mange der vidste det - godt jeg ikke var den eneste .. men har altid kun haft vallakker...

jeg vil se tiden an hvis hun fortsætte med hendes noget sære opførsel kan jeg jo forhøre mig ved dyrlægen men tror nu også hun bare er usædvanlig laaang tid i brunst...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider