|
|
| hvad skal i have lavet når det bliver varmere |
| Forfatter:  |
Hallingsgaard |
| Dato:  |
14-03-2006 16:13 |
|
Jeg er sååå træt af denne kulde. når vi når på den anden side af 8 grader skal vi - have kløvet en masse brænde. - have malet nogle møbler der står ude i stalden. - samlet hundelorte op på hele grunden. -have fjernet en stensætning med buske. eejjj hvor jeg glæder mig til at få lavet noget uden for. hvad med jer?
¤ "A computer lets you make more mistakes faster than any other invention in human history, with the possible exception of handguns and tequila." ¤ Jeg skal være faster til oktober!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ja vi venter også |
Bettina Winther |
14-03-2006 16:19 |
|
på¨at kulden forsvinder og når dem er væk skal vi lave en fold mere , plante på vores ny indkøbte jord, lave kanten pæn på den sø vi gravede i week-enden, kalke stalden indvendigt. Og så vil vi forhåbentlig gå og hygge os med det føl der snart kommer.. Bettina 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Have have have! |
xtiny |
14-03-2006 16:20 |
|
Jeg skal omlægge haven, og det er et større projekt, hvis jeg ikke overkommer det hele i år, tja- så er der også de næste mange år. Men i år: Omlægning af græsplæner og etablering af køkkenhave. Og det sidste skrammel skal VÆK.
Og så skal vi have lavet stuegulv, sat nye vinduer i- og have lavet køkken. Et værelse skal males. Gangen skal ryddes og males. Bryggers og vaskerum skal tømmes.
Jeg har været ude lidt og samle skidt og møg op, brændt grene af- og nu har vi fået fældet tre træer mere, så der er mere grenaffald.
Mvh xtiny
<eras3r> who the hell is digdug? <element_a> he used to be an old video game <element_a> then he mutated into an IRC user after someone stole his shovel <element_a> tragic bash.org
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi skal |
Aribeth |
14-03-2006 16:37 |
|
have væltet et par vægge i huset... brudt gulv op i halvdelen, og lagt nyt samt muret en dør til, og isoleret alle ydervæggene. SÅ har jeg små planer om at få indhegnet et område til ridebane, men lad os nu se, det gælder om ikke at gabe over for meget så man ikke løber sur i det... Og så skal vi have sået jorden til... og en hel masse andet... Hilsen Katrine
-Nothing is original everyone imitates someone- Man bliver fuld af L O R T hvis ikke man skider Spam spam spam spam spam and spam
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hvad skal i lave når det bliver varmere? |
|
|
Ganske enkelt: RIDE RIDE RIDE RIDE og RIDE lidt mere:)
Nellas Elanessë mit den göta AUGUST
Roser er røde violer er blå bingo er bedst med dressursadel på
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ryddet op på altanen |
Jhez |
14-03-2006 16:42 |
|
Jeg købte en hyndebænk - den slags, der kan indeholde hynderne, når det regner - og den skal sættes op på altanen, men så skal altanen lige ryddes først. Den gamle reol skal rives ned og det meste af indholdet skal smides ud. Det er ikke så svært at rive det ned - men at bære skidtet ned fra 4. sal, derimod...  Jhez
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Listen er lang |
|
|
Puha listen er laaang, vi har kun boet i vores hun i et halvt år, så der er en masse at gå igang med: -Nyt tag på stuehus og staldbygning -Vandskure og male hele gården hvid -Mure en mur op mellem stald og min mands værksted -Lave to bokse mere i stalden -Banke puds af i stalden og pudse op på ny -Male hele stalden -Lave vand i stalden -Lave sadel og foderrum -Lave nye bokslåger -Lave stalddøren bredre -Lave ridebane med flot hvidt hegn omkring -Lægge fliser foran stalden -Lave mødding -Sætte flot træhegn op langs folden og male det hvidt -Lave terasse (nu må vi se om der overhovedet bliver tid til at bruge den..) -Lave legehus til ungerne -Lave ialt 3 trapper til indgang til huset -Lave gårdsplads, indkørsel og plads til campingvognopbevaring Og tusind andre ting, som jeg ikke kan komme i tanke om lige nu. Men vi bliver nok næppe færdige, før den næste frost sætte ind til næste vinter. Og skulle vi alligevel kede os lidt, tja så skal vi have lavet ny overetage, så der skulle man vel også få et par timer til at gå med.. Winnie
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| frost frost |
Hallingsgaard |
14-03-2006 16:56 |
|
jeg kan høre jeg ikke er den eneste som bare venter på et "arbejd ude vejr" Vi får travlt hi hi
¤ "A computer lets you make more mistakes faster than any other invention in human history, with the possible exception of handguns and tequila." ¤ Jeg skal være faster til oktober!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| så skal jeg |
line larsen |
14-03-2006 17:07 |
|
så skal jeg ud at ride...når frosten går væk...kan ikke vente! jeg skal male vinduerne i huset og ordnet at det @!#$ i haven, som der er kommet der efter vi har renoveret hele vinteren..så skal en del gange på lossen hehe... ud at cykle nogle ture...så jeg får lidt motion. det er vist lige det jeg skal 
hilsen Line larsen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg skal |
|
|
hej Jeg skal på nogle rigtige gode ture med på hest med min veninde og så skal vi til at gøre vores lidt store have i stand til min konfirmation  Glæder mig sådan til at komme på tur, men min far siger at der vist kommer sne på lørdan eller søndag. Håber det går ned til Tyskland igen 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Når det bliver varmere |
Heidi(Lea) |
14-03-2006 17:29 |
|
Så snart frosten er væk har jeg tre små heste jeg skal lære at bære trense og gå på trekantbane. Foruden har jeg en 3-års der skal gøres ryttervant. Så har jeg også et helt sadelrum der skal gøres lidt rent i og en masse (!) læder det skal ordnes. Udover det har jeg en lille bunke potteplanter der skal plantes om, det er nemmest at gøre uden frost udenfor. Så skal jeg også have vasket min meget beskidte knallert. Det var vist det. Har lige sat løg udenfor i dag, faktisk. Glæder mig nu lidt til at frosten forsvinder... Synes den har været der længe.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Forårets komme |
|
|
Jeg er også en af dem der venter på forårets komme med længsel. Fik for snart tre uger min nye hest hjem, men lige siden har det været koldt og jorden glat og frossen, så det er desværre blevet til alt for få gåture med hende. Men så snart frosten forsvinder skal vi ude og gå vejene tynde  Derudover skal vi have lavet nyt hegn på alle sommerfoldene og anlagt en stor terrasse.
Sommergræs tilbydes ved Kolding Se præsentation
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Glæder mig også... |
|
|
... Lige så snart det ikke er så koldt mere, skal vi have vandet vores ridehus!!! Hele vandingsanlæget er naturligvis frosset til, og ridehuset støver faktisk så meget pt., at det er fuldstændigt ubrugeligt!! Ellers er der en masse af jer andres gøremål som i den grad har inspireret mig  Uhhh... Jeg glæder mig også! >Linda
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ride... |
|
|
... ordne have - og male huset. Og så når det bliver lidt varmere, skal jegh sidde på min terasse og grille.
£isbeth & Baloo It's our choices that show what we truly are, far more than our abilities. (Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg skal.. |
|
|
lave skur på min fold til lille limer og føl. Jeg skulle faktisk have været igang, men kan ikke komme i jorden.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Arbejdsliste |
NinaL |
15-03-2006 08:38 |
|
Lave nyt køkken (får håndværkere til det)  Renovere 66 kvm. tagterrasse (håndværkere).  Pudse nogle afskallede mure op - småting, jeg klarer selv. Lave nyt hønsehegn. Skifte ituslåede ruder på drivhuset. Reparere gedernes løsdrift - de har sq snart ædt ydervæggen.  Fortsætte med udskiftningen af raftehegnet (mangler kun ca. 60 meter). Ellers er der vist ikke så meget - udover de sædvanlige vedligeholdelsesarbejder.  Venlig hilsen Nina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Måske man |
Line(Sheik) |
15-03-2006 08:49 |
|
Måske man sku ta sig sammen og prøve at komme på ryggen af en 4 benet igen. Det svært at ta sig sammen efter over 1 år, når det er så møgkoldt udenfor
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ride!!! |
|
|
Når der kommer forår i luften, så skal jeg og min gamle Chanel, ud at ride. Vi har godt nok et ridehus,men hvem gider skridte rundt i det? -Chanel blev pensioneret i september 2005 pga en seneskade, og kan derfor nu kun skridtes. Der ud over skal vi nyde de skønne aftener i haven.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Det er rigeligt |
|
|
at tage fat på. Male stalden, både ind og udvendigt. Male maskinhuset/halmrum. Fjerne 6 æbletræer i haven. Omlagt gårdspladsen til græs istedet for småsten. Planné indkørsel. Etablere parkéringsplads foran maskinhuset. Lægge småsten ud på alle områder omkring maskinhus, indkørsel og resten af gårdspladsen. Bygge bokse til alle mine vidunderdyr. Bygge rotunde. Planné ridebanen. Lægge fliser foran stalden. Sætte plader op på halm/brændeskuret. Lægge vand i stalden, på foldene og vandpladsen foran stalden. Planné bag ved stalden (omkring rotunden) og så nyt græs. Hegne på alle foldene. Sætte træhegn op omkring ridebanen. Godt man har en stor familie, som gider at hjælpe, ellers var vi da ikke blevet færdige før om ti år. Pøj pøj til alle deres forårsarbejde.
Petit papilion xx savnes. FORZA BRØNDBY.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| wercowscdæ,w |
Gitte C |
15-03-2006 11:06 |
|
Jeg vil indrette en "hemmelig" solkrog! Vi skal have bed og/eller hegn om terrassen. Vi skal have anlagt en større køkkenhave og have indhegnet den, så hundene ikke graver den op! Vi skal have fældet et par høje træer, så vi får mere aftensol på terrassen. Vi skal have beskåret det gamle æbletræ og så vil jeg plante klematis op af det. - Ja, vi må sikkert også heller få fjernet vinterens hundehøm-høm'er! Vi skal have bygget et ordentligt brændeskur og have skåret en masse brænde op til næste års vintersæson - I år var der for lidt! Vi har en masse store gamle marksten - Tror jeg vil forsøge mig med et stenbed... Jeg skal have flyttet nogle forsythiabuske. - og så skal vi have repareret de skjulte tagrender, så vi kan gå ind og ud af døren, uden af få brusebad  - og jeg GLÆÆÆDER mig til at komme igang!!
Gitte C GILA HORSEFAIR www.gila.dk Breyer - kvalitetslegetøj til hestefolket. - SE ÅRETS FLOTTE NYHEDER!!! Vi har brugte trailere til salg. Se hjemmeside.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Uha der er mange... |
|
|
ting vi skal ha lavet. -gjort haven forårsklar -malet carport og stakit -slebet vinduesrammer ned og malet dem -begynde at gå til lidt aguility med "vapsen" -træne trailerlæsning med Zeppelin -ride en masse ture ud til stranden for at bade og strække ud, i skov og på hede...for at mærke og nyde naturen, og for at springe en masse "naturlige" forhindringer... Sikkert en masse andre ting end disse...og så skal der bestemt også være plads til en "havekold" eller to, sammen med halvparten..hehe.. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Min far og jeg |
bimboe |
15-03-2006 19:04 |
|
skal bygge stalden om. Der skal gøres klar til min Freja pige skal have føl til næste forår. Og så skal der muges ud i stalden. Der skal ordnes brænde. Stalden skal males, og gøres ren. Bimboe
En rigtig hest er en oldenborg. Der hvor volden går ind, går forstanden ud.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| alt... |
|
|
Når det bliver varmere så skal vi have lavet alt! Vi købte et hus der skulle renoveres, og nu er var klar indvindigt til at kunne starte så småt op udvendigt. Så alt, og jeg mener alt skal laves. Haven skal pløjes op og plantes om, indkørsel rykkes op og laves ny, nye stakit, males alt skal males udvendigt, brændeskur skal bygges, gammel rives ned, overlægger og vinduer skal laves, blommetræet skal trimmes, stor udendørs hundeareal skal laves osv. Puha, jeg når nærmest ikke at holde ferie.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Halløjsa...! |
|
|
Skal til island 
¤Nathalie¤ Den lykkelige ejer af en Fjordhest<3 Håber på et nyt medlem i flokken Craazy like a coconut! ..¤*´`*¤..¤*´`*¤..¤*´`*¤.. [Kan du ikke acceptere min mening, kan jeg ikke acceptere din]
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Huhaaa |
|
|
Nyde ikke at skullebalancere med 140 liter vand i spande på en trillebør. Få ordent vores udendørs arealer rigtig i bund. Rive, feje igennem og ordne planter. Sørge for at tage et minnut og stå og nyde solen. At fulgene kvidre og det hele blir lidt lettere. Ja alt i alt NYYYDE det!!!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|