Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Arbejde som post
Forfatter: 
Dato:  14-03-2006 09:50

Er der nogle af jer, som har erfaring med at arbejde som postbud?

Hvis ja, er det så noget I vil anbefale andre at søge job som eller...?

Spørger fordi jeg lige faldt over en jobannonce fra Post Danmark...

Vinterknus fra Tine

og hafferlafferne,

:-D Flicka og Frigg :-D

0
0
Svar på denne tråd

jeg ville ikke..
Forfatter: 
Dato:  14-03-2006 11:17

Jeg ville ikke.

Jeg syntes, du skal prøve at tale med dit postbud, høre hvad han/hun mener.

Der er, og har været i lang tid, en masse vrøvl med arbejdstiderne.

Det er måske værst i de store byer. I Odense er der vrøvl.

hilsen Joan

ex-post

0
0
Svar på denne tråd

Okay...
Forfatter: 
Dato:  14-03-2006 11:25

Tak for dit svar, Joan :-)

Dette her er ude på landet, i annoncen skriver de at arbejdstiden typisk vil være 6-14...men det er selvfølgelig ikke til at vide...

Derudover så vil jeg kun have jobbet indtil efteråret, hvor jeg kan starte på en ny uddannelse (overvejer nemlig at skifte)...

Jeg vil forsat meget gerne høre fra andre også :-)

Vinterknus fra Tine

og hafferlafferne,

0
0
Svar på denne tråd

Nu har jeg
Forfatter: 
Dato:  14-03-2006 20:10

Jeg besluttede mig for at prøve, nu har jeg sendt en ansøgning, så nu bliver det spændende at se, hvad der sker... :-)

Vinterknus fra Tine

og hafferlafferne,

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er postbud
Forfatter: 
Dato:  14-03-2006 20:35

Du skal regne med, at det ER hårdt arbejde. Det er meget fysisk og du er godt brugt ved fyraftenstid.

Når du står i 3 meter sne, modvind og cyklen er væltet, så kan man også godt få lyst til at slå de personer ihjel, som spørger om "det ikke er koldt at være post i dag?" Dem er der mange af!

Der er også tit overarbejde, men okay, det er nok afhængigt af, hvor du arbejder.

Du skal kunne arbejde sammen med mænd og drenge - det er dem, der er flest af.

Når det er sagt, så er jeg glad for mit arbejde. Jeg trives med mine kollegaer og overordnede og det fysiske aspekt i jobbet. Men det er ikke for alle. Vi har haft mange, der efter meget, meget kort tid har sagt op igen og det er trist og besværligt. Så gå-på-mod er et must og en stor portion stædighed.

Men som skrevet, så er jeg glad for jobbet

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er postbud i København
Forfatter: 
Dato:  14-03-2006 21:09

og har været det i snart 10 år. Nu er jeg så heldig at være pakkepost så jeg har en bil at køre rundt i.

Jeg er glad for mit arbejde, og jeg har ikke en chef som sidder på nakken af mig hvert andet øjeblik.

Da det er en arbejdsplads med 2 kvinder og ca 35 mænd er tonen lidt rå engang imellem - men klimaet er fantastisk!

Der har været mange problemer med brevposten i det meste af København incl Amager, Valby og Frederiksberg. Det har ikke været sjovt at være cykelpost i de perioder. Og jeg må indrømme at havde jeg fået en cykel istedet for en bil da jeg startede havde jeg ikke været ansat særlig længe...

0
0
Svar på denne tråd

arbejdstider
Forfatter: 
Dato:  14-03-2006 22:19
min far er postbud i Roskilde og hans arbejdstid er også fra 6-14, alligevel har han ofte først fri mellem kl. 15 og 16. Det er meget svært at vide hvad tid man går hjem og planlægge efter det. Derudover er det også fysisk hårdt. Men er man indstillet på det, så er det vel ikke et problem.
0
0
Svar på denne tråd

kender et par poste
Forfatter: 
Dato:  15-03-2006 10:44

Hej Tine.

Har du ikke en i familien med erfaring som post? (HiHi, det gik vist ikke så stærkt for ham...) Nå, men jeg kender et par af hans tdl. kolleger, som er rigtig glade for jobbet, hvis bare man er indstillet på at det gir masser af motion og du er jo vant til at være ude i al slags vejr. Ellers er der i regelen mulighed for at få noget med sortering ude i Lystrup, der har jeg et par venner, som er rigtig glade for at arbejde. Den ene er lige blevet præst på Fyn og savner sin gamle arbejdsplads vildt.

Held og lykke med det!

KH/Helle

0
0
Svar på denne tråd

jeg har ikke
Forfatter: 
Dato:  15-03-2006 12:22

... været post, men jeg har dog arbejdet for Post Danmark, og jeg har ikke andet end rosende ord om dem :-D

0
0
Svar på denne tråd

Hmm æv æv
Forfatter: 
Dato:  16-03-2006 16:48

Der blev ingen postjob til mig. Fik brev fra dem i dag med afslag, de vil have en fastansat og det er jo ikke rigtig muligt for mig, når jeg gerne skulle videre med mine studier til efteråret...

Så er jeg da også bare ligeglad, er jeg

Helle: ja, han har jo godt nok været der, men det blev nu godt nok en kort visit

Vinterknus fra Tine

og hafferlafferne,

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider