|
|
| Aftensmad |
|
|
Mon vi skal have en aftensmads-tråd? Jeg lægger gerne ud - 12 stk svinekæber ligger i en stor gryde og simrer i et par hvid X-mas. Jeg glæder mig helt vildt, til vi skal spise - mums! Vi spiser mos af kartofler og rodfrugter til. Glæden bliver dog ikke mindre af at mine forældre kommer - for at hjælpe med at sætte opvaskemaskinen til, hurra! Nu har den stået midt på køkkengulvet i snart to uger og grinet af mig, så jeg glæææder mig, til den kan gøre nytte!  Hvad står menuen på hos jer? Marianne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| I aften laver |
|
|
kæresten Indianer Hachi. Han spiser med chips til og jeg spiser med pasta til. Glæder mig...mums
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mørbrad i fad |
|
|
Vi skal have rester fra i går, hvor den stod på mørbrad i fad  Har desværre ikke tid til at nyde den så meget i dag, da vi får gæster kl. 19.00 hvor vi afholder bestyrelsesmøde i ejerforeningen.
Med venlig hilsen Trine  Dejlig unghest søger part i Taastrup Skriv for ydeligere information
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her står |
|
|
den på frikadeller. Hvad vi skal have til, tja det må tiden vise.
Charmerende miniature hingsteplag sælges.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| vi skal havde |
| Forfatter:  |
louise nielsen |
| Dato:  |
13-03-2006 15:44 |
|
lidt brød tror jeg, da vi først er hjemme meget sent kl23 ellers så noget...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rester fra i går |
|
|
Vi skulle have sådan en wok-ting med kyllingefilet i strimler og diverse grøntsager - og ris til. Vores nabo kom over for at se fodbold (han er Brøndby-fan) og så supplerede jeg op med lidt ekstra grøntsager og nogle bønnespirer osv. - og så var der pludselig ALT for meget  Så vi har nem mad i aften  Hilsen Sif
Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Marineret kylling |
|
|
Kylling marineret i en lage af salvie, chili, paprika, karry, hvidøg, muskatnød og ingefær, samt olie. Hertil bulgur med ærter, majs og rød peberfrugt, samt tzaziki. Tina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| ahh Marianne |
Aribeth |
13-03-2006 16:09 |
|
Må jeg ikke komme forbi også??? Jeg elsker kæber... men det er sgu aldrig til at få fat i... Vi skal vist bare have noget nemt, kyllingelever og pasta tror jeg... eller nå nej... vi skal have resterne af den oksefilet jeg lavede i lørdags... som pålæg i en sandwich tror jeg... Hilsen Katrine
-Nothing is original everyone imitates someone- Man bliver fuld af L O R T hvis ikke man skider Spam spam spam spam spam and spam
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jo da! |
|
|
Du kommer bare, Katrine! Jeg har 12 kæber, og vi bliver kun 4, så der er rigeligt mad.  Jeg har ikke svært ved at få fat i svinekæber - de fleste slagtere har dem, og min Super Best har dem også. De har dem dog kun på frost ude bagved, i pakker af 6stk. Men spørger man efter dem, kommer de fluks! Desuden er det jo billig mad - omkring 60kr pr. kilo - og det smager helt vidunderligt! Mums.. Sasser - hvad hulen er Indianer Hachi? Marianne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aftensmad |
katrine lindtofte |
13-03-2006 16:36 |
|
Jeg skal have en gang kartoffel-porre suppe med bacontern og flutes. mums! jeg bliver helt sulten bare ved tanken! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her bliver |
PernilleKrake |
13-03-2006 16:39 |
|
der lavet gryderet med ris til om ikke så længe, er godt nok sulten, så det bliver tidlig aftensmad i dag...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg skal nok |
kalundborg |
13-03-2006 16:45 |
|
bare have et stykke rugbrød. Vi har forestilling i aften(kl 19)...så der er en hurtig mad kl 17... 
En gang hestefreak-altid hestefreak 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Koteletter i fad. |
|
|
Med tomater, løg, champignons og diverse krydderier. Tilbehør bli'r løse ris og flutes. Svinekæber har jeg aldrig prøvet, dejligt med lidt inspiration.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pasta og kødsovs |
Lilar |
13-03-2006 17:13 |
|
Vi skal bare have pasta og kødsovs. Men det smager nu også godt *S* Linda.
Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb Medlem af FHK, HGK og pylreklubben hestensurtehave.dk/
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kom nu hjem kæreste, jeg er sulten... |
LouiseHansen |
13-03-2006 17:18 |
|
Når min kæreste en gang får nusset sig hjem fra arebjde, så ska vi ha chili/lime-marineret kyllingebryst og nogle grøntsager svitset på panden, som så gratineres med ost sammen med frisk pasta i et fad. Det er bare godt! MVH
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| pitabrød |
|
|
Her står menuen på pitabrød, men jeg har godt nok lyst til at ringe efter en pizza... er bare total lækker sulten.  Knus Lene - som også gerne vil vide hvad Indianer Hachi er.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kylling.. |
|
|
Her bliver det til kylling marineret i sød soya og paprika og så en salat med tomater , bønner og mozarella ost. Min SuperBest havde også svinekæber her den anden dag og jeg følte mig fristet, uden nogensinde at have smagt det. Det må være super mørt kød?!? Jeg må springe ud i det næste gang chancen byder sig...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Suppe og flütes |
Nille(Pernille) |
13-03-2006 17:30 |
|
Vi skal have rester fra igår  Min mor har fødselsdag idag, og vi holdte det igår, så det bliver til suppe og flütes  Mmm, elsker det.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg skal have |
|
|
burger, fordi jeg er alene hjemme og er ikke lige verdensmester til det der med mad jeg kan kun lave burger, pasta og nudler heehee!!!
HVIS MAN VÆLGER AT LEVE SÅ VÆLGER MAN OS AT DØ (MEN MAN VÆLGER IKK SELV HVODAN MAN VIL DØ)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Aftensmad |
|
|
Her i huset står den på friskfanget havørred med hollandaise sauce, hvide kartofler samt salat:)
Mvh Dithe Den HELDIGE ejer af Sputnik & Oldenborgeren Højskovens Tinto:-) I kan se billeder af vidunderne på min profil dithe82 {> {> {>
Speciel er jeg, men hvem er ik´ det?  Helt nyt pony dækken sælges
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| stegt flæsk |
SusZerima |
13-03-2006 17:48 |
|
og persillesovs med aspareskartofler...MUMS... MVH Sus
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hos os... |
|
|
Skal vi idag have gammeldags oksesteg,og flødekartofler.. Mums 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tortillas... |
StinaE |
13-03-2006 18:12 |
|
...med kødsovs, salat, grøntsager, hjemmelavet dip, og ikke mindst: Guacamole! Hjemmelavet, selvfølgelig. Senere i aften skal vi se "Walk the line", og drikke varm cacao og spise mine hjemmelavede chokolademuffins! ... han skal slikke sig om munden...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi har lige spist |
IW |
13-03-2006 18:13 |
|
Og ved ikke hvad jeg skal kalde det, for er en opskrift jeg selv har mixet sammen. Men kogte en pakke tortelini med skinkefyld, og lagde den i et ildfast fad. I mens den kogte ristede jeg lidt bacon og Kebab og champignon på panden. Lagde det hen over pasta'en og så skivede tomater på, og lavede en sovs af madlavningsfløde og en god klat gorganzola ost i, og hældte hen over det hele. Ind i ovnen ved 175 grader i 35 min. Dertil lidt grøn salat
Livet er ikke kun en gave, men absolut også en opgave
Mail: Icewife@pcdk.dk
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kkkeddder mig. |
|
|
Vi skal ha' klar suppe med suppeurter igen og nu uden melboller fordi vi har ikke flere, desværre.  Onsdag, hvor min løn går ind skal vi dog have panerede tigerejer med græsk salat og champagne. Mums! 
>>Rytter søger stor partshest i Roskilde.<< "Den som ikke reagerer - accepterer."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi skal |
Eva Lüchau |
13-03-2006 18:15 |
|
have tortillas med fyld af krydret oksekød, en masse friske salat og grøntsager, creme fraiche, revet ost og hot sauce  Mums 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| spaghetti med kødsovs |
Find-Nemon |
13-03-2006 18:17 |
|
Mums! 
Jeg hedder faktisk: Find-NemoN 
<3 Noam <3 Jeg har Jonatan Spangs øl 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad fryseren gemte |
|
|
af små rester, og det er nogle kyllingenuggets, forårsruller og kartoffelskiver samt et hvidløgsflute 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| mad... |
|
|
Vi fik biksemad 
Hilsen Annecathrine & Store Mads Kirk Had mig bare - det gør mig mere berømt
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Vi fik... |
|
|
Vi fik hjemmelavede hotdog Det var gooo Hilsen
~¤~ Heidi ~¤~ & *MaRiScA* BILLIG OPSTALDNING TILBYDES I UDKANTEN AF SKIVE 5 min. skridt fra skive plantage, 20x60 ridebane med skaller og lys, stor dejlig fold lige udenfor stalden Skriv for mere information
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Marianne Beck |
|
|
Indianer Hachi er er en slags kødsovs med revet gulerødder i. Det spiser man så med franske kartoffel chips, hvis man lyster, eller spaghetti som jeg gør det. yderst nem, billig og lækker ret  Hvad smager svinekæber af?? Det lyder eksotisk 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Svinekæber |
|
|
Det lyder godt, Sasse - omend en smule alternativt med chips til!  Svinekæber smager godt! Det er muskler, der er brugt meget, hvilket bevirker, at der er rigtig meget smag i dem, til gengæld skal de tilberedes rigtig længe for at blive gode. Jeg lod dem simre i øl i omkring 3½ time, og så var de super-møre og kunne nærmest spises med ske. Min far havde det ikke så godt med navnet, så vi blev enige om at omtale det som svinemørbrad - og han var helt vild med det.  Flere spørgsmål om svinekæber?  Marianne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvor mørt |
|
|
er mørt? For jeg har det ikke så godt med gryderetter-kød. Det er ligesom...for mørt Kan heller ikke lide de der sovser det bliver lavet i
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Tja... |
|
|
Mørt er som i falder fra hinanden ved let berøring. Sovsen, jeg har lavet det i, består af lidt tomatpure, øl, timian, lidt rørsukker, salt og peber. Vi er ganske enige om at det smager himmelsk! Man kan også lave det i fond eller vin, hvis det er bedre, men øllen giver en virkelig lækker smag! Marianne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|