Indledningsvis bør det lige nævnes, at jeg aldrig har set "Ghost".
kom til at tænke om man ser lyset og kommer i himlen hvis man tager sit liv.
Jeg ved ikke, om man ser "lyset", når man dør; men jeg har mine gisninger om, at det er "anderledes".
Da min mor fødte mig, var hun døden nær. Hun var helt væk. Hun husker, at hun blev ført gennem en bundløs "tunnel", hvor der var et meget stækt lys..
Dette lys kan jo lige så vel have været lyset over sengen på sygehuset 
En ven har også haft en "nær-død" oplevelse, hvor han så sig selv ligge på operationsbordet, mens han blev opereret. Han svævede over sig selv, siger han.
Jeg ved ikke, hvordan det sker, når man begår selvmord..
Tror ikke, at det er anderledes end hvis man dør i et trafikuheld.
At begå selvmord er man jo egentlig selv herre over..
En ven hængte sig selv. Jeg tror på, at han er på den gode side. Hans sjæl føler jeg stadig lever.
Jeg mener ikke, at man er et dårligt menneske, fordi man begår selvmord. Det er hårdt for de efterladte; men jeg kan godt acceptere, at nogle vælger ikke at leve på denne jord.
Man er selv herre over sit eget liv. Man kan dermed selv bestemme, hvordan det skal gå sin gang.
Jeg sørger selv for at skabe medgang 
Er det ondt at gøre forkerte ting hvis man tror det er rigtige beslutninger man tager, altså i god tro.
Såfremt man er i god tro om, at det er den rigtige beslutning man træffer, da vil jeg påstå, at det er i orden.
Men har man den mindste mavefornemmelse om, at det er en forkert beslutning for en selv, da skal man lade være..
Det er menneskeligt at fejle - det er bare ikke en undskyldning 
Er det værre at være ond ved mennesker end dyr.
At være ond synes jeg ikke, man skal være..
Om det er værre at være ond mod mennesker end mod dyr er svært at stille op..
Umiddelbart vil jeg egentlig mene, at det er værre at være ond ved dyr end ved mennesker, idet dyr ikke kan forsvare sig eller bede om hjælp på samme måde som mennesker.
Der er ikke et "sikkerhedsnet" for dyr, som der er for mennesker.
Men! Mennesket har et helt andet følelses- og opfattelsesregister end dyr - dermed må det anses for at være en "umulig" vurdering..
Det er nok ens egen moral og normer, der skal (re-)vurderes..
Hvad er rigtigt og hvad er forkert, hvem bestemmer det. det der er rigtigt for mig er jo ikke givetvis rigtigt for dig.
Jeg bestemmer selv, hvad der er rigtigt og forkert for mig.
Udover den gældende ret 
Skal man gifte sig med en mand man ikke elsker for at sikre sine børn, eller skal man give dem en omtumlet tilværelse fordi man vil klare sig uden mænd.
Alternativet for at vælge en mand, der sikrer en, er ikke, at ens børn nødvendigvis skal have en omtumlet tilværelse!
Jeg mener derimod, at man bør tage ansvar for sit eget liv og dermed skabe en sikker base for ens børn der.
Jeg er sikker på, at sålænge mor er lykkelig, da vil børnene også være glade 
Hvorfor dog gifte sig med en mand, som man ikke elsker?
For at sikre børnene 
Dét kan man også gøre på andre måder 
Det handler basalt om at træffe de valg, der er rigtige for en selv - og hvor man kan se sig selv i øjnene.
Når man har børn, da må man fremstå som et godt "forbilled".
De skal ikke lære: "tag hvad du kan få"..
Mænd er ikke = sikkerhed for mig.
Jeg er min egen sikkerhed