Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Ingen appetit
Forfatter: 
Dato:  13-03-2006 09:19

Hvordan hulen fodre man på en hund som ingen appetit har.

Eller dvs jeg ved faktisk ikke rigtig om det er fordi de er kræsne eller hvad det er.

De spiser lidt, men sjældent op. De bliver fodret med Olivers, men har på det sidste prøvet at købe små poser af andet forder for at se om de bedre kunne lide det. Det spiser de så engang så gider de heller ikke det mere.

De fejler intet. De er begge friske og veloplagte.

De gider bare ikke spise.

Den ene er 6 mdr så det er jo lidt vigtigt at hun får nok at spise. Den anden er 1,5 år og har tabt sig noget på det sidste. Men hun spiser også kun ca hver anden dag.

Hvad hulen er det lige jeg gør for at de 2 kan få noget mere sul på kroppen?

Knus Lene

0
0
Svar på denne tråd

Hej Lene
Forfatter: 
Dato:  13-03-2006 09:35
Jeg har også en hund der synes at mad er en dum opfindelse, men hende kan jeg få til at spise ved at give hende maxx energy også fra Olivers.Det vil hun godt æde da hun så ikke skal have de store portioner for at være dækket ind.

Mvh
:-) Gitte :-)
:-P Engang Fransk bulldog - altid Fransk bulldog :-P
0
0
Svar på denne tråd

lad dem
Forfatter: 
Dato:  13-03-2006 09:38

Hvis ikke de spiser ret meget så sørg for der er olie i det de får så de får noget overskud energi fra den smule de spiser.

Mine hunde spiser i perioder heller ikke ret meget, men i andre æder de op med det samme.

The one and only.
0
0
Svar på denne tråd

Olivers..
Forfatter: 
Dato:  13-03-2006 13:51

Ja det kunne da godt være jeg skulle prøve den du foreslår Gitte K. Jeg bestilte den anden dag, en lille pose af den med lam for at se om de hellere vil have den.

Bare træls at jeg fornylig har bestilt 4 sække af den almidelige.

Knus Lene

0
0
Svar på denne tråd

Olivers
Forfatter: 
Dato:  13-03-2006 19:17
Prøv dog at spørge om du ikke kan få lov at bytte dem jeg synes de plejer at have en god kundeservice. Det er da et forsøg værd.

Mvh
:-) Gitte :-)
:-P Engang Fransk bulldog - altid Fransk bulldog :-P
0
0
Svar på denne tråd

Olivers
Forfatter: 
Dato:  17-03-2006 11:24

Jeg har snakket med Olivers og har lavet en aftale om at der kommer en og henter de 3 sække jeg har også tager de en lille sæk med af det der Maxx energi. Så må vi se om de gider æde det.

Håber.

Knus Lene

0
0
Svar på denne tråd

Hjemmelavet mad..
Forfatter: 
Dato:  17-03-2006 12:50

Håber selvfølgelig at det lykkedes at få hundene til at spise det foder du nu får .. :) ..

Ellers kunne du jo overveje at prøve at lave deres foder selv..

Min egen tæve får af forskellige årsager hjemmelavet mad.. Og ja, der er da lidt mere arbejde i det end blot at hælde en portion tørkost op.. Men for mig bliver det hurtig opvejet af at se hunden med stor velbehag kaste sig over sin mad, dag efter dag.. :) ..

Det eneste der har kunnet fange min hunds interesse for madskålen i længere tid er og bliver altså hjemmelavet mad.. Hun er snart 10 år gammel så rundt regnet alt er blevet prøvet.. Tørkost er fint nok som godbidder, men ikke tale om om hun gider at æde det dag efter dag..

Så i samarbejde med dyrlægen, som er en af de dygtigste indenfor fodring, lægger vi en kostplan der passer til hende..

Ellers er der mange hunde der er glade for en lille klat leverpostej i maden, lakseolie eller madolie henover maden, varmt vand over maden osv.. Engang har jeg endda fået anbefalet at lune hundens mad i ovnen da det trækker de gode smagsstoffer frem.. (samme effekt har det varme vand, men ikke alle hunde bryder sig om vådt foder)

MVH ManEater, Nu med Egen ZooLogisk Have.. ;-D

0
0
Svar på denne tråd

Sultestrejke
Forfatter: 
Dato:  17-03-2006 17:16

Min hanhund reagerer meget på, at tæverne i området er i løbetid, så skal han nemlig ikke have noget - eller næsten igen ting, at spise i 14 dage til 3 uger...! Det synes han i hvert fald ikke selv.

Men sjovt nok, så kan han godt lokkes til at spise menneskemad...

Når så løbetiden er ovre, så spiser han til gengæld som aldrig før. De første år plagede det mig meget, men i dag tager jeg det med sindsro, han er 8 nu og ikke død af sult!

Hilsen Jette

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider