Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Rider du i rabatten eller på vejen?
Forfatter: 
Dato:  12-03-2006 18:58

Og hvorfor gør du det ene, eller det andet?

Nu har jeg altid redet i rabatten, så vidt muligt. For det første slider det unødigt på hestens hove at ride på asfalten (eller på skoene), og så er der også hensynet til billisterne - og ens egen sikkerhed, for den sags skyld.

Når jeg snakker om hensyn til billister, så må det være rarest med størst mulig afstand til hesten, når man kører forbi den.

Og vi ryttere ved jo, at man ikke kan stole 100 % på en hest - den kan lave en uforudsigelig bevægelse, hvis uheldet er ude. Derfor trækker jeg også længere ind i rabatten, hvis der kommer en bil forbi.

Jeg ved godt, at hesten vidst sidestilles med motorkøretøjer, og derfor egentlig skal være på vejen, men det kan jeg nu ikke lige se fornuften i.

Hilsen LouiseN

0
0
Svar på denne tråd

På vejen..
Forfatter: 
Dato:  12-03-2006 19:04

Og trækker gerne ind i rabatten hvis der kommer biler.

Christel

Kravlegård købes, hvid, hæve/sænkebund max 250 kr.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg rider på vejen
Forfatter: 
Dato:  12-03-2006 19:07
og kommer der en bil, trækker jeg indtil siden.

Petit papilion xx savnes.

FORZA BRØNDBY.

0
0
Svar på denne tråd

selv om
Forfatter: 
Dato:  12-03-2006 19:09

hesten sidestilles med et motorkøretøj, må den gerne være i rabatten, også i en rabat til en cykelsti, men ikke på cykelstien.

Vi ridder i rabatten, så langt væk fra trafik som muligt.

0
0
Svar på denne tråd

Er rabatten god og jævn,
Forfatter: 
Dato:  12-03-2006 19:11

foretrækker jeg at ride der. Er den meget ujævn eller med højt græs, så man ikke kan se huller, hegnstråd o. lign., rider jeg på vejen.

Dog trækker jeg altid ind i rabatten, hvis der kommer trafik.

Sjovt nok kan Luna ikke lide at gå i rabatten, når hun er barfods. Så trækker hun skævt, til hun har sneget sig ud på asfalten...

Bøger til lærerstudiet sælges. Skriv for titler.

Luna søger part - evt. udlån. Læs om Luna på min præsentation...

0
0
Svar på denne tråd

begge dele
Forfatter: 
Dato:  12-03-2006 20:15

De fleste steder hvor jeg skal ride på vej,er der en god bred og jævn rabat,så den foretrækker jeg.Mest for at tage hensyn til hesten og mig,da de fleste bilister kører meget stærkt.

I de perioder hvor græs og ukrudt bliver højt og jeg ikke kan se hvad der evt.ligger i rabatten,ja da rider vi altså på vejen.

Ronaldo søger også selv hen i rabatten når vi rider.

Annette

0
0
Svar på denne tråd

Rabatten, selvfølgelig
Forfatter: 
Dato:  12-03-2006 20:26

Jeg rider da selvfølgelig i rabatten og det gør jeg for at skåne min hest.

Prøv at trave afsted i rabatten en dag og træk så ud på asfalten, det er tydeligt at mærke, at hesten korter skridtene op og bliver lidt mere spændt.

Så derfor, altid rabat.

Venlig hilsen Lena

Man bliver ikke større af at gøre andre mindre!!
0
0
Svar på denne tråd

Som pruhest
Forfatter: 
Dato:  12-03-2006 20:45
aldrig på fortov /cykelsti med mindre jeg kun skal krydse kort eller ridestien "slutter ind i"

Men foretrækker klart rabatten hvis den er til at være i.. I nogle tilfælde er den jo så smal /ujævn at jeg er mere bange for at hesten træder galt end for at ride forsigtigt i kanten af vejen. (vej jo jeg har ret til at være på vejen) Men umiddelbart bryde jeg mig ikke om at ride MIDT på vejen/vejbanen.
0
0
Svar på denne tråd

Både og
Forfatter: 
Dato:  12-03-2006 20:45

De fleste steder rider jeg i rabatten, men nogle steder rider jeg på vejen. Det kommer an på hvordan rabatten er og om der er meget trafik. Og så rider jeg faktisk også på cykelstien! Hellere det end ride på vejen et sted hvor der er meget trafik.

Rider i rabatten for at spare på hestens sko og skåne dens ben lidt.

Linda.

Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb

Medlem af FHK, HGK og pylreklubben

hestensurtehave.dk/

0
0
Svar på denne tråd

bullevubuuh
Forfatter: 
Dato:  12-03-2006 21:48

jeg rider for de meste i rabatten og trækker osse helst lidt væk når

busserne og lastbilerne kommer...

Nellas Elanessë

mit den

göta AUGUST

Roser er røde violer er blå bingo er bedst med dressursadel på

0
0
Svar på denne tråd

Forskelligt
Forfatter: 
Dato:  12-03-2006 22:37

Det er forskelligt.

Hvis rabatten er god og jævn og synlig foretrækker både Jack og jeg den.

Venindens hest foretrækker klart asfalten. Begge heste trækker naturligt efter det de helst vil.

Når jeg så er med som støttepedagog til en unghest i træning rider jeg yderst. indtil den er rimeligt stabil. Hen af tilvenningen trækker jeg længere og længere bagud, men bliver på asfalten for at tvinge billisterne til at tage hensyn (på små kommune veje).

Først når unghesten er stabil trækker jeg ind bagved i grøften ved passage af biler.

Mvh
Linda
Jack, Pascall, og Thor
:-) :-) :-)

Hvad man har forspildt af minuttet, kan ingen evighed erstatte.

Schiller

Rapport afgivet af Justitsministeriets Arbejdsgruppe om hold af heste Januar 2006

0
0
Svar på denne tråd

hej hej
Forfatter: 
Dato:  12-03-2006 22:45

Rider i rabatten, kan bedst li´ at ha´ lidt afstand til bilerne. Nogle af dem tager jo ikke specielt hensyn til heste, så man må godt nok prøve at passe på sig selv og sin hest.

hilsen Vibeke

0
0
Svar på denne tråd

vejen.
Forfatter: 
Dato:  13-03-2006 06:55

Jeg ville helst ride i rabatten men min hest mener den er en farlig øksemorder og nægter simpelthen at gå derude. Tvinger jeg hende derud går hun nærmest sidelæns til hun får hovene op på asfalten.

ved ikke hvorfor men hun er skrækslagen for at gå i rabatten. Skidt med der kommer en bus, lastbil, buggytrailer der hopper og larmer bare hun slipper for at gå i rabatten. underlig ide.

Rider derfor helst ikke på veje, er så bange for at ødelægge hendes ben ved det. Har dog ind imellem redet på cykelstien, vidste slet ikke at man ikke måtte før jeg læste det i dette indlæg

0
0
Svar på denne tråd

vejen...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2006 07:49

Kan huske at jeg engang har fået at vide at hvis man rider på vejen, så tager billister større hensyn - dvs der er mange flere der sænker farten.

Jeg har prøvet dette og herude passer det, men jeg foretrækker nu rabatten af hensyn til hesten...

Sælges : 1, 4½ års Hopper. Se min præsentation

Desuden sælges også for veninde 1, 3½ års vallak, tilredet, røngtenfotograferet og fundet fri for mus - Kontakt mig for oplysninger og billeder/video

0
0
Svar på denne tråd

Både og...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2006 09:50

er det en god rabat rider jeg der...for at skåne hende lidt selvom hun vist er bedøvende ligeglad...men jeg trækker IKKE i rabatten hvis der kommer biler..busser..osv...

Venlig hilsen Helle

0
0
Svar på denne tråd

På vejen
Forfatter: 
Dato:  13-03-2006 11:03

Jeg rider for det meste på vejen, af den simple årsag at de rabatter, der ligger omkring de veje, der er gode at følge, er meget små, og går hurtigt over i grøfter.

Hertil skal så siges, at det er meget lidt traffikerede veje, i de efterhånden 6 år, jeg har redet ture i området, har jeg kun mødt en bil én gang, ellers er det mest cyklister, hundeluftere og kondiløbere jeg møder rundt omkring.

Men er der endelig en god og jævn rabat, ja så er jeg ikke bleg for at tage en travetur i den. Ellers er det for det meste skridt i vejkanten.

Har hesten ikke status som en cykel?

Det har jeg nemlig altid lært, og det er også det, der står i Ridemærkebogen, 5. grad.

Venlig hilsen

Helena fra Team PIP

- nu snart med hund?

Diskretion er kunsten

at hæve sit øjenbryn

i stedet for sin stemme.

0
0
Svar på denne tråd

jeg rider..
Forfatter: 
Dato:  13-03-2006 11:20

..i rabatten, så er der plads til at spasse lidt ud Ikke fordi Dengsen gør det, men man kan jo aldrig vide med de dyr.

Her den anden dag valgte en lastbilchauffør at geare ned lige bag ved os (i den bedste mening er jeg sikker på, han ville vel bare køre langsomt forbi) men det siger jo meget højt TSSSTH! Så Dengsen blev bange og vi tog lige et kapløb med lastbilen

"Vores" rabat bliver heldigvis klippet en gang imellem, så man kan se om der ligger fremmede objekter som kan være skadelige for små sarte hestehove..

Jette og Dengsen - vi gør hvad mor siger! >o<
0
0
Svar på denne tråd

vejen...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2006 12:05

jeg rider som regel på vejen af 2 grunde:

-rabatten hos is er ikke behagelig at ride i (grøfter)

-hvis man rider i rabatten føler hesten sig hurtigt klemt og har ikke mulighed for at springe til siden hvorimod hvis jeg rider på vejen kan hun springe ud i rabatten...

og som andre nævnte så tvinger man billisterne til at tænke sig om når man rider i vejkanten...

hvis jeg skal ride laaangt vil jeg nok tage rabbatten hvor der er plads for at skåne hesten

Trine a.k.a. Chimona
-ATLANTIS-
Hjælper på Enghøjs Ponyclub uge 27 32 33 - vi ses!!
0
0
Svar på denne tråd

På vejen
Forfatter: 
Dato:  13-03-2006 12:20

Jeg rider for det meste på vejen, fordi Chanell foretrækker at gå der. Hun hopper heller ikke til siden når hun bliver forskrækket, så der opstår ikke farlige situationer, selvm vi er på vejen når hun bliver forskrækket.

Kun hvis rabatten er meget bred og græsset ikke er for højt, tager vi en travetur i rabatten.

Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen

De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider