Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Han er stok halt
Forfatter: 
Dato:  11-03-2006 14:25

Tja, så blev det min tur til at ha en halt hest.

Spørg mig ikke hva han har lavet, for han kom fra sin boks af, og skulle på mark, men nej, for han var mega halt.

Så fredag eftermiddag dyrlæge ud. Jeg sys det så ud til at komme fra koden, men drlægen mente det var en hovbyld.

Så smed ud... Men nej, vi fant ikke nogen hovbyld. Men tilgengæld kunne vi se han blev mere og mere hævet ved koden.

Så nu har han fået varmecreme og bandage på.

Der er en lille forbedring i dag, men han har MEGET ond trods smertestillende. Og så længe han får smertestillende er det jo svært at vudere hvor ond han har.

Så nu vil jeg ringe til dyrlægen igen på mandag og høre hva hun sys der nu skal ske.

Det er nu synd for ham...

-----Knuzer fra Line-----

Tessa og K-jack.

Frederiksborghesten.

Det er dansk og det er godt!

0
0
Svar på denne tråd

hovbyld
Forfatter: 
Dato:  11-03-2006 14:32

Hey,

Jeg havde det samme problem med min gamle hest. Der mente dyrlægen også at der var en hovbyld og vi havde smeden ude og skære. Han fandt intet.

Men så begyndte jeg at vaske hoven og ballerne hver dag i saltvand (varmt vand rørt op med godt med fint salt) og det blødgører jo (meget), så pludselig revnede ballen og betændelsen kom ud. Der gik derefter 1-2 dage og så havde jeg en rengående hest.

Det er jo ikke sikkert at det er det der er galt, men jeg tog chancen i mit tilfælde og det hjalp. Måske var det en mulighed at prøve?

:-PDet er kun din egen samvittighed, der sætter grænser for hvad du kan tillade dig at sige offentligt! :-P

0
0
Svar på denne tråd

jep den kan
Forfatter: 
Dato:  11-03-2006 14:49

godt sidde oppe ved ballen, min venindes hest har lige haft det samme og hun ville ellers have forsvoret det var seneskade.

Er det en hovbyld, kan der godt gå nogle dage inden den modnes, men behandlingen som hildetøzen beskriver er god.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  11-03-2006 15:06

Jeg går også og behandler en hovbyld i disse dage.

Min blev konstateret halt mandag aften, tirsdag var dyrlægen der og undersøgte også for hovbyld.

Hun kunne ikke finde noget, ingen feber ingen varme så vi hældede til at hun havde sparket hårdt på boxvæggen og muligvis brækket nogle knogler.

Hesten fik smertestillende og jeg skulle se tiden an en dag eller to.

Onsdag ringede jeg til dyrlægen igen for det var ikke bedre så de kom med hele røntgenapperatet, men det viste sig at være en hovbyld, den havde bare ikke trukket så meget til om Tirsdagen at den var til at finde.

Gunni.

Er der ikke en araber er det bare en hest.

www.gu-ku-vi.dk

0
0
Svar på denne tråd

dyrlæge igen i dag.
Forfatter: 
Dato:  13-03-2006 15:33

Ja så kommer hun igen i dag.. Der er ikke nogen vesentlig forbedring i dag, så jeg ringede til dyrlægen.

Så nu sidder jeg og venter på hun skal komme.

Jeg håber da at hun kan finde en hovbyld i dag. For ellers tør jeg slet ikke tænke på hvad det ellers kan være.

Det skal siges at han har haft feber, og jeg kunne se han var meget hævet i koden lørdag. Det har dog fortaget sig en del i dag.

Men ellers vil jeg da tage jeres råd med på vejen.

Nu må vi se hva hun finder ud af.

Tessa og K-jack.

Frederiksborghesten.

0
0
Svar på denne tråd

Min startede
Forfatter: 
Dato:  13-03-2006 15:38

med at hæve lidt, han var ikke halt, men blev mere og mere hævet for hver dag, undtagen når han var ude og gå tur. En aften da jeg kom i stalden (på min fødselsdag) var han springhalt, så vi ringede efter dyrlægen som kom, og det viste sig at være en hovbyld. Den sad så langt oppe, at de havde svært ved at grave hul.

Han havde feber og meget ondt, men allerede dagen efter var der forbedring.

Eneste minus: Hesten kan ikke stå med fødderne i vand, så jeg måtte rense med lunkent sæbevand i en en ganssprøjte. Ak ja, vi må vist hellere træne det der spand halløj.

Skriv lige når dr. dyr har været der, så vi kan blive opdateret

0
0
Svar på denne tråd

Så har hun været.
Forfatter: 
Dato:  13-03-2006 16:42

Nå, så er dyrlægen lige kørt.

Hun kikkede og kikkede, men der er ikke nogen hovbyld.

Så han blev bedøvet, fik to blokader i dragten(staves).

Og svupti, hest ikke halt.

Så nu ved vi hvor det sidder.

Så nu er han på smertestillende igen, og så skal vi se i 4 dage. Hvis der stadig ikke er forbedring, skal han til røngen.

Dyrlægen mener ikke der er tale om et brud, gudskelov. Men han har så mange smerter, at han har feber af det.. så der er dømt bliv i boksen.

SE Jeg er jo så heldig at min dreng er sød til at have fødderne i vand. Så der skulle jeg ikke få de store problemer.

Tessa og K-jack.

Frederiksborghesten.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider