Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Vandkop
Forfatter: 
Dato:  11-03-2006 12:20

Hej

Jeg har en veninde med et problem, og det er at hun kan ikke få sin sjætlandsponny til at drikke af en vandkop.

Den har altid fået vand af spand men da det er lidt besværligt ville det lætte meget hvis man kan lære hesten det, da der er en vandkop i boksen. Hvis der er nogle der ved dette ville jeg blive meget glad for at få et svar eller 2...

Hilsen Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Udskiftning
Forfatter: 
Dato:  11-03-2006 12:28

Enten må hun leve med at vande den i spand ellers er alternativet at udskifte vandkoppen med en model med flyder. Det plejer at hjælpe på de fleste heste.

Vi har en hoppe som er vant til vandkop med flyder, efter 3-4 dage på hingstestation måtte de flytte hende over i en anden boks, da hun ikke havde rørt vandet. Så hvis de er tilstrækkeligt bange kan de tørste meget længe.

0
0
Svar på denne tråd

fyld den op med vand...
Forfatter: 
Dato:  11-03-2006 14:22

...det har jeg før hørt ku hjælpe, så forstår hesten, at det er deri vandet er. På nogle modeller kan man også justere, om der skal trykkes lidt eller meget for at få vand, det kan måske hjælpe at indstille den, så der kun kræves et let tryk. Det gøres på skruen under "flappen", som hesten skal trykke på.

Eller prøv at lægge nogle gulerødder eller æbler i vandkoppen, måske finder den så på at undersøge vandkoppen nærmere...

Tjek også om din vandkop er af plastik. Det afgiver lidt smag og det er ikke alle heste der er lige vilde med det. Så kan den måske udskiftes med en model af metal.

held og lykke med det

mange hilsner Lone

0
0
Svar på denne tråd

Æblejuice...
Forfatter: 
Dato:  11-03-2006 14:43

Vores ene travhoppe ville heller ikke drikke af vandkoppen, "hun var bange forden" så prøvede vi med æblejuice, så ville hun godt, men hun ville ikke trykke, og har ikke lært det endnu, så vi har investeres i en med flyder, som tidligere nævnt.

Den med flyder er ikke meget dyrer, end de alm. men prøv at lokke den med æble juice.

Gode hilsner Fru Bach
0
0
Svar på denne tråd

Prøver...
Forfatter: 
Dato:  13-03-2006 14:54

Hej alle.

Tak for svarene det er dejligt at man kan spørge om noget her inde og så få svar eller bare nogle gode ideer. Tak jeg tror vi prøver den med flyderen i. For ponnyen vil gerne drikke hvis den anden vandkop er oppe men hun vil ikke trykke på den så der kommer mere vand ud. Vi prøver tak for hjælpen.

Hilsen Pernille

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider