Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Min første rigtige tur med sadel!!
Forfatter: 
Dato:  10-03-2006 18:42

Hej Alle-sammen

Jeg har jo ledt efter sadel til Perfi i dyret i, ja lad os bare sige laaang tid

I dag blev den så fundet!! En wintec 500 close contact.. En brun spring sadel, som jeg sidder super godt i.

Der er overraskende god plads til min numse, skønt det kun er en 17 tommer. Men den er jo også flat seat

Mig og min veninde var ude og skridte en tur på ca 25-30 minutter.. Det var rigtig dejligt og Perfi opførte sig som altid rigtig pænt

Jeg har dog et problem og det er, at jeg sidder lidt skævt på hesten og ergo kommer sadlen også til at ligge skævt

Når jeg rider har jeg kun det i tankerne og det ødelægger lidt glæden ved det!! Nogle gode råd???

Men ellers er jeg bare super glad for min dejlige nye sadel og min dejlige hest.. Det hjalp og se sig selv på hesten med sadel, jeg ser slet ikke så stor ud til hende, så det er jo bare skønt

Da sadlen jo er brun, har min mor lovet at vi skal ud og shoppe nyt hovedtøj, stigremme, gjord og lammepad, så det er rigtig lækkert:)

Måtte bare lige ud med min glæde

Hilsen
Stina,Perfi og Arcus-M

0
0
Svar på denne tråd

Wintec 500
Forfatter: 
Dato:  10-03-2006 18:52
Sjovt nok, så den eneste sadel, hvor jeg har haft problemer med at sidde skævt, det var i min alm. Wintec 500 sadel. Og sadlen fejlede ikke noget. Jeg syntes bare, det var bemærkelsesværdigt ;-)
Men tillykke med din nye sadel. Jeg har desværre ikke nogen råd til at få rettet dig op, jeg skiftede sadel af andre grunde, så jeg fik aldrig løst mit problem (og det har ikke været der siden).

0
0
Svar på denne tråd

At sidde skævt
Forfatter: 
Dato:  10-03-2006 19:10

Ok, men det er nu et problem jeg har haft før- i andre sadler Så jeg tror ikke det har noget med sadlen at gøre.

Forresten glemte jeg at fortælle, at jeg skal have undervisning på torsdag! Det bliver bare så spændende, glæder mig allerede

Hilsen
Stina,Perfi og Arcus-M

0
0
Svar på denne tråd

Hvor er det
Forfatter: 
Dato:  10-03-2006 19:18

bare godt.

Det er altid dejligt at få noget nyt til hesten.

Med hensyn ti ldet med at sidde skævt kan du kun gøre en ting, tænk over det og prøv at sætte dig lige...

Din underviser som du skal ud til på torsdag kan sikkert hjælpe dig af med det hen af vejen, men husk på at dårlige vaner kan tage tid før man har "vundet" over dem.

Held og lykke med hesten, sadlen og undervisningen

Tina

EN RIGTIG HEST ER EN OLDENBORG

0
0
Svar på denne tråd

Måske aflastning...
Forfatter: 
Dato:  11-03-2006 09:16

...min første tanke er om din krop automatisk aflaster for en andel del af din krop som måske ikke har musklerne til det endnu.

Jeg har jo som nogen ved ikke redet fast lææænge, og da jeg kom op på en hest igen i efteråret, ja så gik det helt galt. Jeg sad forfærdeligt fordi mine muskler ikke var bygget op. Som sædvanligt var min højre side størkest, så den aflastede lidt for venstre side og jeg opdagede også at jeg sad en smule skævt en dag, men det rettede jeg dog op med det samme.

Så hvis det er sådan noget, så skal du bare blive ved med at rette dig selv op, for så tvinger du dine muskler til at blive stærkere og en dag sidder du lige.

Men det kan selvfølgelig også være noget andet...

Ellers er det jo rigtig lækkert at høre at du har fundet en sadel til Perfi, det har jo da taget sin tid, men sådan er det jo...

Nu ved jeg ikke lige om du har lagt billeder ind på det andet forum - men jeg glæder mig selvfølgelig til at se billeder, og brunt udstyr vil passe rigtig godt til Perfi, men nu er jeg jo også de brune nuancers fortaler

//Greenstone :-D

Welsh Cob & Curly Coated Retriever
www.abw-design.dk

0
0
Svar på denne tråd

ny sadel
Forfatter: 
Dato:  11-03-2006 09:42

Tillykke, tillykke! Der er næsten ikke noget så dejligt som at få nye dimser til hesten!

Tænk iøvrigt lige på, at hvis sadlen passer korrekt UDEN lammepad, kommer den til at passe dårligere, hvis du smider en lammepad under...

0
0
Svar på denne tråd

Det skal din underviser nok få rettet
Forfatter: 
Dato:  11-03-2006 10:08
Hej Stina!

Held og lykke med din nye sadel. Det var godt du fandt en, du og hesten synes om. Jeg har iøvrigt også stor glæde af at ride i en Wintec - den passer til min omfangsrige popo :-)

Jeg tror din underviser - især hvis du nævner det for hende - kan hjælpe dig meget med at få en bedre balance. Min underviser retter ihvertfald mig, når jeg falder indad. Det er dårlig vane og manglende træning, så det går helt sikkert over.

Jeg er glad for at du har noget mere mod på at ride Perfi nu og jeg glæder mig til at høre mere om jeres eventyr.

;-)
Jhez

Billeder fra Kreta, Kos, Zakynthos og Danmark: jhez.deviantart.com/
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider