Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Antal timer
Forfatter: 
Dato:  10-03-2006 10:29

Lige et spørsmål...

Min hest er ude hele dagen ... men en dag kom jeg til at tænke på hvor mange timer jeres heste er ude... eller er de slet ikke ude, og hvorfor er de så måske ikke det???

Er det jer der bestemmer det, hvis ikke... hvem er det så... Ville i helst have at jeres heste er ude hele dagen eller hvor lang tid synes i det er passende...???

knus

Diablo- More then just a pretty face, I will tell yor, just in case

Klubmester På Diablo - 2005

<3 Get a life... get a hors like Diablo <3

0
0
Svar på denne tråd

hhh
Forfatter: 
Dato:  10-03-2006 10:32
0
0
Svar på denne tråd

foldtid
Forfatter: 
Dato:  10-03-2006 10:40

Chanell kommer ud om morgenen og så går hun ude til ved 16-17 tiden her om vinteren (jo lysere det bliver- jo længere tid går de ude). Om sommeren går hun på døgnfold.

Jeg synes det er passende, hverken for meget eller for lidt.

Jeg har selv bestemt foldtiden i kraft af mit valg af opstaldningssted. Hvis stedet havde haft mindre foldtid, så havde jeg valgt et andet sted, da det er vigtigt at Chanell kommer ud så meget som muligt, da hun har bronkitis og støvallergi.

Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen

De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd

mine hest
Forfatter: 
Dato:  10-03-2006 10:41

bliver fodret ved 8 tiden, så får de lov til at stå en time og nyde maden og høet.

Kommer så på fold, ved 9 tiden...der går de så til 18-19 stykker

Der bliver også smidt en del hø ud på folden.

De kommer derud uanset vejret

mvh. sulle

Det jordiske paradis ligger på hestens ryg, i kroppens sundhed og i kvindens hjerte.

Friedrich Bodenstedt
Tysk forfatter (1819-92)

0
0
Svar på denne tråd

Timer i luft og sol
Forfatter: 
Dato:  10-03-2006 10:45

De tre heste som jeg har hjemme går i løsdrift, og bruger langt den største del af tiden udendørs. - Loppen som pt er opstaldet på Silkborg rideklub har boks med åbent vindue ud på gårdspladsen, og kommer på fold fra 9 - 14, - ikke helt så mange timer som jeg gerne ville... Der ud over rides hun hver aften.

Mange hilsner

Linda-Doris , - med hypperne:

Cirsa

Loppen Lora

Lille P &

Lucky Lancie

0
0
Svar på denne tråd

Vores er ude hver dag..
Forfatter: 
Dato:  10-03-2006 10:50

.. med mindre himmel og jord står i ét.

De står hjemme hos os selv, og der er kun min mand og jeg til at lukke ud og ind.

De kommer ud kl. 7 når vi skal på job, og ved 9-tiden når vi ikke skal tidligt hjemmefra.

De kommer ind igen, når det begynder at mørkne, eller når de skal bruges. P.t. går de "små" ude til ved 18-tiden, mens ride-/kørehestene kommer ind når vi kommer fra job ved 16.30-tiden. Så kan vi lige nå at få trænet lidt inden det bliver mørkt.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

0
0
Svar på denne tråd

mine tre muler
Forfatter: 
Dato:  10-03-2006 10:51

Kommer på fold halv ni, ni.

På dage som i øjeblikket går de ude til mellem 16 og 17. der bliver serveret frøgræshalm på folden.

Er det rigtig møgvejr (snestorm, "monsumregn" eller lign.) kommer de bare ud et par timer og strækker benene, mens jeg ordner stald.

Er det bundløst mudder og kedeligt vejr er de kun ude indtil de selv søger leddet.

Kan ikke se hvorfor heste absolut skal være ude alle døgnets lyse tider hvis de bare står og hænger med mudder til under maven, så er jeg sikker på den heller vil stå i en tør boks og guffe hø/wrap, når bare de har været ude og slå numsen i vejret..

JEg har mine heste hjemme, og er i øjeblikket langtidssygemeldt, så har alle muligheder for at tilpasse foldtider efter vejret.

Om sommeren gåt de på døgn, når det bliver over ti grader om natten, og kommer der flere dage med regn og rusk, kommer de på stald til de er tørret op, evt natten over og så ud igen når de er tørre.

Hilsen KarinaP

0
0
Svar på denne tråd

fgdfgdfshs
Forfatter: 
Dato:  10-03-2006 10:55

Min er ude fra kl 07:00 til kl 18:30 ...

og der vil han stadig ikke ind også selvom han er en varmblods hest...hehe

Han kommer også ud uandaet vejr...

Ham bliver jo også redet hvær dag og har dækken på self.

jeg synes de skal være ude så lang tid så muligt...

Diablo- More then just a pretty face, I will tell yor, just in case

Klubmester På Diablo - 2005

<3 Get a life... get a hors like Diablo <3

0
0
Svar på denne tråd

ude 7-17
Forfatter: 
Dato:  10-03-2006 11:10

Ja min er ude fra kl 7 (i weekenderne ca kl 9) til ca kl 17 på nuværende tidspunkt. I takt med at det bliver lysere, er de ude længere og om sommeren på døgnfold.

I rigtig dårligt vejr sker det dog, at hun kommer ind før/ud senere.

Det passer mig (og tilsyneladende hesten) helt fint. Jeg lukker selv enten ud eller ind (skiftes med en anden), da hun ellers ville komme noget senere ud (ham der lukker de andre ud arbejder om natten, og er først hjemme i løbet af formiddagen).

Mvh Christina og Riga

Medlem af SAK og D.Å.H.M

0
0
Svar på denne tråd

Kommer an på vejret
Forfatter: 
Dato:  10-03-2006 16:03

Hvor mange timer Diablo er ude kommer an på vejret - er det godt vejr er han ude så længe som muligt, men i dårligt vejr er han kun ude nogle timer. Hende der ejer stalden hvor han står lukker både ud og ind, så hun bestemmer hvor meget de er ude. Og jeg er godt tilfreds med forholdene derude, og Diablo trives. Så det kunne ikke være bedre.

Linda.

Mosegaards El Diablo - en stjerne i svøb

Medlem af FHK, HGK og pylreklubben

hestensurtehave.dk/

0
0
Svar på denne tråd

Mine er ude
Forfatter: 
Dato:  10-03-2006 17:59

så længe som muligt.

Til hverdag lukkes de ud ca. 7.30 og ind ved 18-tiden. De får hø 3 gange dagligt på folden.

Jo længere det er lyst, jo længere går de ude, og de får så tildelt mere hø på folden.

Så snart vejret arter sig, (forhåbentlig i løbet af april) kommer de på døgnfold.

Bøger til lærerstudiet sælges. Skriv for titler.

Luna søger part - evt. udlån. Læs om Luna på min præsentation...

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider