Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Sadel størrelser
Forfatter: 
Dato:  06-03-2006 20:47

hej, jeg har 2 heste, en pony på 148cm og en hest på 160cm. de kan begge passe min sadel som er en 17 tommer og mellem bom. men jeg skal ud og havde min en dressyr sadel. men den sadel jeg gerne vil have har de kun i 17,5 og 16,5 tommer.. og jeg ved simpelhen ikke hvad for en der minder mest om en 17 tommer.. og hvor stor forskel der er på en 17 tommer og en 17,5 tommer... nogle af jer der ved hvad der er bedst? eller som ved noget om størrelsen...?

tak på forhånd hilsen marianne

0
0
Svar på denne tråd

Sadel størrelse.
Forfatter: 
Dato:  06-03-2006 20:51

At en sadel hedder 16", 17", 17,5" osv. har ikke noget at gøre med om den passer hesten, men derimod om den passer din numse.

Det er målene på selve sædet.

Jeg synes ikke der er den store forskel på en 17" og en 17,5".

Hilsen Mille.

• Hus med plads til hest købes nær Jerup, Tolne, Sindal, Frederikshavn.
  • Bøger til sygeplejerske og lærer - uddannelsen sælges.

0
0
Svar på denne tråd

Til hesten
Forfatter: 
Dato:  06-03-2006 23:55

skal du kigge på bomvidden.

Jeg tror det vil være en rigtig god ide at få en sadelmager ud og hjælpe dig ;-)

Some people knows how to appreciate irony...

Silhuetter
Pintohingst-Castor-Søges

0
0
Svar på denne tråd

Min sadelmager siger noget andet
Forfatter: 
Dato:  07-03-2006 09:15

Hej

Jeg har fået sadelmageren på Garderhusarkasernen til at tilpasse mine sadler, og han siger "tommer"-størrelsen skal afhænge af hestens ribbens længde, altså hvis du køber en 17,5" og ligger den på din pony vil sadlen nå for langt bag ud, og derfor genere den...

Men forstår virkeligt ikke at du kan bruge samme sadel til en pony og til en hest! Jeg har to helsøskende (oldenborgere) der ikke kan bruge samme sadel, og der er ikke stor forskel...

Hilsen Mie

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider