Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Hjælp til en Junior !!
Forfatter: 
Dato:  06-03-2006 17:46

Heej ...

Ja, Som nogen af jer ved skulle jeg jo have haft en hest sammen med min moster, men hun skulle vælge hvilken en vi skulle have!

Hun vælger en tinker, og det er jeg i forvejen ikke så glad for, da jeg er dressur rytter, og når jeg så begynder at ride den, kunne jeg dårligt styre den fordi den var så stærk(og skal lige siges at jeg altså ér en god rytter, og jeg siger den ikke for at være selv-glad eller prale o.s.v )

MEN da jeg ikke var så glad for tinkeren, blev vi enige om at jeg ikke skulle ride den, så jeg stod så uden hest! Heldigvis havde jeg ikke sagt min gamle part op endnu, så den endte jeg så tilbage med! Problemet med den, er at den INTET dressur kan, og jeg er en seriøs dressurrytter som ønsker at nå langt!

Det jeg er træt af, er, at man hele tiden hører om stævner o.s.v og da jeg er en seriøs dressurrytter, vil jeg utrolig gerne med til nogle stævner!! Men det er jo RET så svært når man ingen hest har Og jeg er bare så træt af det! Jeg får hele tiden af vide hvor dygtig en rytter jeg er, men jeg må bare ikke få min egen hest, fordi mine forældre ikke mener at " jeg er klar " til det !!

Jeg ved ikke hvad jeg skal gøre, og jeg overvejer lidt at stoppe med at ride, da jeg ikke rigtig kan se nogen grund til at betale 500 kr. for at ride en 20 årig hest som intet kan ÉN gang om ugen !!

Forstår i mig, eller over reagerer jeg?

Og har i nogle gode råd til hvad jeg skal gøre?

Håber bare på lidt hjælp da jeg er TOTALT lost !

8-) Whatever 8-)
Amme namme nam, haps haps haps
Søger praktik plads hos dygtig dressur rytter
0
0
Svar på denne tråd

Hej hej igen-
Forfatter: 
Dato:  06-03-2006 17:47
Det skal lige tilføjes, at mine forældre er trætt af at høre på alt mit "Heste-@!#$" som de kalder det, derfor kan jeg ikke rigtig snakke med dem om det :(

8-) Whatever 8-)
0
0
Svar på denne tråd

Find en anden parthest.
Forfatter: 
Dato:  06-03-2006 17:51
Det er jo den fantastiske frihed, som det giver "kun" at have part.

Bliver du træt at hesten, så kan den relativt nemt skiftes ud. Os "stakkels" hesteejere sidder jo grumme fast med bæstet, som vi tidligere har købt :-P

Så jeg synes, at du skal søge at ride en anden hest, som kan give dig mere feedback på din ridning og som du kan komme ud og starte lidt med.

Jeg synes også at det er fint nok, at du har sagt fra på tinkeren, men... måske kunne du ride noget dressur ind i dyret? Det kræver en dygtig rytter, at få en så tung hesterace til at bevæge sig let og ubesværet for hjælperne.

CC-foto.dk

Nyt design, nye billeder
0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-03-2006 17:56

Jeg er selv tinker-ejer og de kan faktisk godt rides op til en nogenlunde dressur alt afhængig af den enkelte hest.

Jeg vil så også lige tilføje at det ER en stærk hest. Jeg har selv hyret rytter til min fordi jeg ikke kunne styre den. Så på det punkt kan jeg godt forstå dig. Og jeg synes det er modent af dig at prøve hesten og derefter sige fra i stedet for bare at stejle fra begyndelsen.

Jeg kan regne ud det er dine forældre der skal betale for din kommende hest? Så må man jo også tage lidt hensyn til at de jo skal ud og have fat i pengene først og hvis du skal have en pony/hest, som du vil kunne nå langt med, så kan den jo meget vel komme op i en nogenlunde høj prisklasse.

Jeg vil også anbefale dig at se dig om efter en ny part. Der er rigtig mange der søger ryttere til deres heste, men det kan selvfølgelig være et problem at finde en i acceptabel afstand fra ens bopæl. Men kig på markedspladsen og indryk evt. en annonce.

Irish Cob-venner søges.

0
0
Svar på denne tråd

Julemand..
Forfatter: 
Dato:  06-03-2006 18:03

Tak For svarene :)

Hm, Jeg har snakket med min farmor som har lagt penge ind til mig hvert år, og hun siger jeg kan hæve de penge når jeg bliver 14 (om 1 år) Og det har jeg tænkt mig at gøre og indtil da, vil jeg spare op alt hvad jeg kan! Og så se om jeg kan få et dyr ud af det ;)

8-) Whatever 8-)
0
0
Svar på denne tråd

Husk også...
Forfatter: 
Dato:  06-03-2006 18:09
... at det jo ikke kun er spørgsmålet om, at købe dyret.

Du bor (så vidt jeg kan lure fra din præsentation) i Lyngby-området og der er bare HAMMER-dyrt, at holde hest :-(

Det kan nok godt lade sig gøre, at finde en mindre gård, hvor du så gør en stor del af arbejdet selv. Men husk så på, at hesten skal stadig lukkes ind selvom det regner; boksen skal stadig muges, selvom det er fem minusgrader; foderet skal stadig blandes op, selvom du ligger med influenza.

Men din plan op at spare uhæmmet op i et års tid kan nok godt kaste lidt goodwill af fra dine forældre i det lange løb. Hvis du er ihærdig med opsparingen og virkeligt viser, at det her er hvad du vil, så kan det godt være, at dine forældre synes, at du er et så stort ansvar værdigt, når du fylder 14. år.

Men den der med bare at tigge, den virkede heller ikke på mine forældre... og de er endda begge hesteinteresserede og har redet som unge.

CC-foto.dk

Nyt design, nye billeder
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er jo selv den
Forfatter: 
Dato:  06-03-2006 22:41

dumme type, som absolut ikke ville have sagt fra overfor Tinkeren,
netop fordi der er nogle udfordringer ved den. Jeg har redet et
par i Gelsådalen, og må indrømme galoppen var en noget afslappet
(men meget behagelig) oplevelse - men den ene reagerede 100% på
sædet (jeg ryger automatisk i stolesæde på brede heste, og kan
ikke bruge schenklerne ordentligt, så jeg opdagede det ret
hurtigt ), så det kan lade sig gøre - ikke at den kunne gå en
MB eller GP, men den var utrolig lydhør/samarbejdsvillig, og
alderen og den store mængde fritid den havde haft taget i
betragtning, også ret intelligent.

Så hvis din parthest alligevel ikke bringer dig videre, så prøv
dog med Tinkeren - hvis den er for stærk for dig bliver du netop
bedre, når du ikke kan bruge kræfter/vægt til at styre den med;
du kan vel altid takke af efter 6-12 måneder hvis der ingen
fremskridt er?

(") (")
('.' )
(")-(")
0
0
Svar på denne tråd

Nu er Soffi...
Forfatter: 
Dato:  07-03-2006 07:53

... jo en ganske ok pony hvis jeg skal sige min mening!

(det skal jeg måske ikke, men det gør jeg alligevel )

Det er rigtigt at hun ikke går så godt lige for tiden, men der er jo heller ikke nogen af dem der ellers rider hende der er særlig seriøse. Hun er jo også bare købt som hygge pony...

Men hun kan faktisk godt gå pænt. Hun har gået MB/MA spring før i tiden, så lidt dressur må hun også have gået!!

Du kunne jo også se om ikke du kunne få noget undervisning på hende. Det er jo ikke nemt at kæmpe alene med en pony der både er alt for tyk, ude af form, ikke bliver løsgjort/redet igennem engang imellem osv, uden at få undervisning...

Men elers vil jeg da også foreslå dig at du finder en anden part, som du kan få noget mere ud af.

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider