Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Jeg har EN ting at sige...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 22:58

min hest...

er sindssyg. :P

den, den blievr aldrig træt...

dette er dens top3 liste:

GAAALOP ;D

MAD

GAAALOP ;D

jep, den kan galoppere i timevis, og det er selvfølegelig endnu sjovere hvis man ikke må !

..jeg har ONDT i min arm af at holde ham,

..tror ik på han har været travhest, han har helt sikket været galophest..

ak, men kan jeg andet end at holde af ham?

Ved ik lige hvorfor jeg skriver dette, men i skulle lige vide det :P

hehe.

Knuus

Ricky Piccard

Medlem af LSK, gangsta hingsten over Lyngby,
YO, nu med guldkæde

0
0
Svar på denne tråd

må jeg ikke
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 23:05

låne punkt et på din liste, for min hest vil nemlig ikke galoppere

Føler i øvrigt med dine stakkels arme- det lyder ikke ret hyggeligt.

Hvis nu jeg får punkt 1, så kan det være din hest bliver mere styrbar- smart ikke?

Christina

0
0
Svar på denne tråd

galophest
Forfatter: 
Dato:  06-03-2006 00:55

R piccard, du skulle skamme dig At beklage sig over, at en travhest kan finde ud af at galoppere og oven i købet er totalt overgod til det! Nyd det for pokker ;-)

Nå, men for at være lidt alvorlig, så kan det være, at problemet netop ligger i, at du får ondt i armen. Hvis hesten har en dårlig balance, kan den kompensere for det ved at sætte tempoet op. Når du så holder fast i den foran, så giver du den faktisk noget at læne sig op ad, og så læner den jo bare videre (sætter tempoet eller fortsætter det høje tempo).

Så måske var det en ide bare at slippe i stedet for, blive på en volte, sidde stille og vente på, at den begynder at lede efter sin egen balance? (Kan godt tage laaang tid :-)).

I øvrigt er dit indlæg lige til at blive glad af - ingen tvivl om, at du er glad for dyret :-)

mvh. tina

0
0
Svar på denne tråd

Irreterende
Forfatter: 
Dato:  06-03-2006 12:43

Kender godt til det med at have en hest der løber, så må jeg lige give et par råd der har hjulpet mig !

Når hesten løber, HIV ALDRIG i tøjlen uanset om hesten løber fordi den er bange eller fordi den er fræk gør det bare hesten endnu mere bange/ulydig, prøv i stedet at holde yderste tøjle løst og inderste tøjle skal kun lige mærke hesten i munden (ikke hive) herefter begynder du nu at skarke skiftevis med højre og venstre fod, imens hun stille men alligevel fast laver små ryk (ikke så kraftige at hesten vender) bliv ved med at drive kraftigt indtil hesten igen er blevet opmærkom på dine hjælpere nemlig benene og ikke tøjlerne alene..

prøv det, det hjalp virkelig for mig men husk du skal blive ved med at drive hesten frem i galop lidt længere end den selv synes der er sjovt ellers virker det ikke...

håber det også virker for dig !

0
0
Svar på denne tråd

rigtig tina
Forfatter: 
Dato:  06-03-2006 12:46
Glemte helt at det Tina skriver oven for er også fuldstændig korrekt og brug hendes løsning frem for min hvis du tror det er balancen der er noget galt med, hvis det ikke er tilfældet kan min teori andvendes
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider