|
|
| Herning messecentrets rygepolitik |
|
|
efter to dage i herning må jeg indrømme at jeg har fået no af røg. kan det virkelig passe at det i herning messecenter som nok et af de eneste stedet efterhånden er tilladt at ryge stort set alle steder? jeg ryger selv engang imellem, men må indrømme at det var for meget i herning. i stort set alle haller blev der røget rigtig meget, selv på toiletterne! jeg forstår ikke det er tilladt, jeg blev ret hurtigt helt tør i mund og øjne af røgen og måtte engang imellem gå ud i den friske luft. kan kun have ondt af de medarbejdere der i fire lange dage var i hallerne i al den røg. ad bad 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja! Jeg... |
|
|
... kunne også godt have undværet det. Jeg var kun derovre fradag og lørdag - og jeg kan stadig mærke det i øjne og hals. Det ville være rart hvis der var et par rygeområder (med noget god udluftning) og så rygning forbudt resten af stederne.
£isbeth & Baloo It's our choices that show what we truly are, far more than our abilities. (Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sådan set |
|
|
...var det IKKE tilladt at ryge i hal B, ej heller i hal A1, A2 og A3. At der så desværre var rigtigt mange mennesker der hørte dårligt og derfor røg lystigt i hal B, er en anden snak.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nemlig! |
| Forfatter:  |
Kristine B |
| Dato:  |
05-03-2006 23:07 |
|
.. Jeg sad med en rungende hovedpine under Hempfling's show fredag aften. Selv under gallashowet lørdag nåede røgen os i pausen, selvom det var såkaldt rygefrit område i hallen (eller ?), ...men hvad hjælper det hvis folk ryger i gangene under 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ved ikke |
spender(tino) |
05-03-2006 23:10 |
|
hvad det er med de haller- for de stank godt nok ulækkert. FØJ!! Det til trods for at jeg selv er ryger, men den klamme lugt hænger bare i ALT ( lugtede nærmest som 14 dage gammelt indgroet sved, og jeg er SIKKER på det havde 90% at gøre med røgen. Jeg røg i pausen under gallashowet- der hvor man måtte, og ellers foregik mange af mine smøger imellem hallerne, for måske må man ryge, men der var ingen steder at aske, og jeg vil altså ikke rende og aske på gulvtæpper- no way!! Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ??? Synes ikke det var så slemt... |
|
|
Jeg er ikke-rygende ryger og det var kun få gange at jeg synes jeg fik nok af røg. Jeg var der hele fredag ( 13 - 23) og hele lørdag ( 8.30 - 22). Der var et par gange i Hal C hvor der blev røget igennem ved opvisningsbanen (Mounted Games, M Carter, voltigering m/Rikke Laumann etc) og jeg stod desværre tæt på, men så kunne jeg da flytte mig. Det værste var da vi fredag aften ventede på at blive lukket ind til Klaus Hempfling (staves?), vi stod som sild i en tønde og alligevel var der et par stykker som røg... Øv, øv og 3 x ØV. Da det var slut var det også let ubehageligt at komme ud i mellemgangen - der var tåget! Men det betød jo bare at folk i det mindste havde undladt at ryge i hallen... Noget jeg synes var slemt var at folk begyndte at forlade showet før det var slut - måske skulle de nå en bus men så burde de have gået i pausen eller måske sat sig tættere på udgangen? Rigtigt irriterende for os andre som gerne ville høre/se hvad der skete inde på savsmuldet..
Great spirits have always encountered violent opposition from mediocre minds.... *Albert Einstein* Dejlig kat 3 sælges; se min præs
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Helt enig. Jeg kan ikke tåle røg, bliver meget syg af det, og jeg var virkelig dårlig allerede efter de første tre timer på messen torsdag. Det skulle da være muligt at finde en løsning, ligesom man kan alle andre steder. Vi skal jo alle sammen være her, både rygere og ikke-rygere. 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| aot for meget røg |
|
|
Vi var i Herning i fredags, og vi talte også om et rygeforbud var ønskeligt. Jeg måtte løbe, hostene, ud fra gallashowet fredag aften pga. af os og røg fra et nummer, det var da heldigvis ved et af de sidste nummer. Jeg håber det blev rettet til lørdag, det var for vildt. hilsen Joan
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| gallaen |
spender(tino) |
06-03-2006 07:13 |
|
bliver ikke aktuel for mig næste år idet de benytter stroboskoplys, og det kan jeg ikke tåle ( har epilepsi og risikerer at få anfald) Jeg bemærkede ikke noget vildfaren røg lørdag, så tror det var rettet. Synes i øvrigt Anne Mette har ret i at alle skal kunne være der, og når jeg som ryger syntes det var klamt, så er der nok noget om snakken. Rygning i hallerne burde ikke være tilladt- så kan man ryge imellem hallerne, i cafeterierne eller ved de opstillede askebægre. Har en formodning om at noget af den ækle lugt kom af at røgen sætter sig i gulvtæpperne- og med så mange mennesker og så meget røg, bliver det til en del... Christina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Når man går |
|
|
og kigger på ting, skal se nogle pragtfulde dyr, og i det hele taget nyde en så stor messe, ja så er det skisme ikke røgen der får mig til at synes det er fantastisk. Synes det var umådelig klamt, at man skulle have en cigaret eller røg stukket i hovedet, når man stod og kiggede på ting, når man sad og så hestene under fremmedrytter osv. osv. Der burde have været en rygepolitik der hed nul røg i ALLE haller. Stedet havde trods alt både dyr og børn huserende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Underligt |
Katrinen |
06-03-2006 13:48 |
|
Vi var også noget forundrede over der er er rygning forbudt på hest og rytter-messen. Der er trods alt meget nylon og andet brandbart, men mange røg lystigt mellem standene, fatter det ikke??!! Katrine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Specielt... |
|
|
... synes jeg at det var tankevækkende at se (formodede) hestefolk stå og se på grønthø - mens de lystigt bappede på deres smøger. Kan man lige se for sig hvilket kaos en brændende bigballe i messehallen ville resultere i? Forrige år var det det samme - der så jeg en der fik brændt hul i en jakke der hang på en af standene. Og hun opdagede det selv - og gik videre, fuldstændigt ligeglad. Hvor fedt er det lige hvis man opdager at ens nyindkøbte jakke har et brandkrater på ærmet?? (og ja, selvfølgelig gik jeg ind på standen og sagde til dem hvad der var sket, ville selv være meget ked af at opdage at jeg kom hjem med en jakke med brændte huller)
£isbeth & Baloo It's our choices that show what we truly are, far more than our abilities. (Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| som ryger |
|
|
vil jeg lige sige at jeg syntes det var for dårligt at når det nu var tilladt at ryge i hal B ikke var opstillet askebære ... jeg kunne i hvert fald ikke finde nogen der ud over syntes jeg heller ikke det er pænt gjort af rygere at gå med tændte cigaretter rundt i mellem andre mennesker ... jeg vælger ligegyldigt hvor jeg er at gå væk fra andre mennesker og stå ved askebæret
"what if the one thing you feared most in life was the one thing that could set you free" MEMENTO TE MORTALEM ESSE Husk du er dødelig
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rystende |
|
|
Jeg var rystet over ryge politikken. Efter fredag følte jeg lørdag morgen at jeg havde tømmermænd pga røgen og jeg havde ikke drukket en dråbe alkohol. Det kan simpelthen ikke være rigtigt at der ryges alle vegne i hallerne. Det er fandme heller ikke et godt eksempel at sætte for de børn og unge der er til stede !!! Det er en OM`ER !!! Kh MetteH 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rygepolitik |
|
|
carina16 - Det er bestemt ikke tilladt at ryge i Hal B! Hvis man nu kiggede over døren inden man gik ind i hallen ude fra forhallen til B'eren, så hængte der skilte med rygning forbudt! Og det gjorde der også inde i hallen ved alle opgange. At folk så bare stiller sig ned i gangen og ryger, synes jeg er det værste svineri - og selv da vi stod og ventede på at komme ind - hvor der står mange folk meget tæt (og såmænd også på vej ud efter gallaen) skal folk ryge!! Og når man bare går totalt tæt, så har man bare ingen mulighed for at undgå røgen! Jeg må sige, det er lige før jeg stemmer for, at hele messecenterets område skulle gøres røgfrit - For folk kan jo ikke finde ud af at overholde rygepolitikkerne alligevel. Der var i hvert fald mange ikke-hensynsfulde rygere både fredag og lørdag.
Hilsen Tina Opstaldning søges til supersød hoppeplag (2 år til marts) - meget gerne løsdrift med andre ungheste - foldmuligheder hver dag I nærheden af Hasselager-Hørning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Som ryger |
Rene/Pia |
07-03-2006 23:24 |
|
tog vi hensyn vil jeg mene vi røg 2 cigaretter på de 3 timer vi var der i Torsdags. Dem røg vi i caferteriet hvor der var opstillet askebæger til formålet. Jeg havde ikke de store problemer med røg gener og så ikke andre hænge over noget hø eller nylon ting og røg, det var nu heller ikke det jeg kiggede mest efter men selve udstyret. 
Ny dejlig privat hestetrailer udlejes mellem Hasle og Tilst ved Århus kontakt pr. mail for mere information.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|