Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Så skete dér, der ikke skulle ske!
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 18:34
Min hest skulle i dag transporteres fra Lyngby til Herfølge. Allerede ved afgang havde jeg en lidt dårlig fornemmelse i maven, men skød det hen. Der gik ikke lang tid førend, at han stod oppe i transporteren og mig og mine forældre kørte efter i en bil.

Vi nåede et godt stykke ud på motorvejen, men omkring Ishøj kunne vi lige pludselig se, at han rumsterede rundt derinde og bilen blinkede ind i nødsporet. Jeg steg selvfølgelig ud og løb over til transporteren, der nu var blevet åbnet og det værste syn jeg nogensinde har set, mødte mig. Hesten var faldet inde i bilen og klemt fuldstændig fast. Benene var gledet ind under nogle plader og han kunne ikke bevæge sig. Hovedet var slået ned i en jernstang og viklet ind i et hønet og der var blod fra alle ben + hoved.

Hvordan det nogensinde er gået så galt, er mig stadig en gåde. Jeg kunne ikke holde ud at se på det, men de andre fik ham rejst og resten af vejen stod der to sammen med ham bagi og prøvede at berolige ham.

Nu er han ankommet til Herfølge og står i en stald dernede og en dyrlæge kigger på ham om nogle timer. Jeg sidder hjemme i Lyngby og det er bare den værste følelse ever. Føler at jeg har svigtet min hest, når nu jeg havde en dårlig fornemmelse i maven. Dét faktum, at jeg gik i chok og ikke kunne være hos ham er heller ikke til at holde ud .

Ville bare lige dele min oplevelse..
0
0
Svar på denne tråd

Stakkels dig!
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 18:36
Det lyder som en ganske forfærdelig oplevelse, både for dig og hesten.

Du skal ikke have dårlig samvittighed over ikke at følge din fornemmelse - det er svært at vide når det sker og altid let at vide bagefter.

Knus,
Jhez

Billeder fra Kreta, Kos, Zakynthos og Danmark: jhez.deviantart.com/
0
0
Svar på denne tråd

Tilføjelse
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 18:38

Det skal lige siges, at hvis ikke han havde det godt, så var jeg aldrig taget hjem igen. Det ville heller ikke være nødvendigt med dyrlæge, men hende der ejer gården er tilfældigvis dyrlæge og har lovet mig at kigge på ham. Det er overfladiske skrammer og de er renset og forbundet og hesten spiste løs af alt høet og var helt rolig.

Det er mig, som der tydeligvis har været helt ude af fatning og hysterisk, da det så værre ud end det var og jeg kunne simpelthen ikke holde hovedet koldt og sad bare og rystede.

0
0
Svar på denne tråd

nej, nej, nej...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 18:39

det var da forfærdeligt... !!! men du må ikke give dig selv skylden... det kunne du jo ikke gøre for. men stakkels dig! og ikke mindst din hypper.. god bedring med pruuuen...

Mvh. Nana

og fjordhesten

Højgaards keisar

0
0
Svar på denne tråd

du skal ikke dårligt
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 18:40
det er jo hvad der desværre kan ske, men du skal ikke bebrejde dig selv...

Alt over 165 er ikke en hest men en Giraf :-)
*La'Chalina*

Djursland og Århus området kik her! Fortid Søges! kik præsentationen
0
0
Svar på denne tråd

sikken en historie
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 18:48
Hende der ejer gården er dyrlæge- er det på Nordskovvej? Hos hende der laver Dartmoor ponyer. Jeg bor lige i nærheden. Lene Taulow?? God bedring til hesten.

oppe eller nede
en tur i det grønne er det fede
0
0
Svar på denne tråd

Skovtrolden
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 18:49
Nej, gården ligger på Vordingborgvej og hun er faktisk ikke heeelt dyrlæge endnu, men bliver færdig i år.
0
0
Svar på denne tråd

hej igen
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 18:52
Jeg har hest på vordingborgvej.

oppe eller nede
en tur i det grønne er det fede
0
0
Svar på denne tråd

Stakkels dig
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 19:01

Men bebrejd ikke dig selv noget..

Tit er man utrolig handlekraftig i nødsituationer når der gælder andres heste, men når det pludselig er ens egen kan man nemt lammes af chok.

Ligesom mange forældre nemt kan tackle blod og den slags fra andres børn men bliver slået ud af den med deres egne..

God bedring til hesten og godt der ikke skete mere..

MvH

Lotte

0
0
Svar på denne tråd

trælst..
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 19:19

Det lyder da bestemt ikke som en god oplevelse :(

Men jeg tror på at hesten nok skal komme sig..

Og god bedring til dig ;)

Hilsen
Annecathrine
&
Store Mads Kirk
Rigtige piger er landmænd ;)
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider