Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Andre der modtager "hade" mails
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 16:18

Andre af jer der kommenterede i tråden om travheste Freja der har fået "hade" mails af ejeren ?

Kommenterede bare at det jo er købers ansvar at få hesten tjekket før køb, men hun mente altså at det var nok at rideskole fortalte at heste var rask og at de havde fået den tjekket (uden at se papire på det)

Men hun mente ikke at jeg red godt nok til at jeg har ret til en mening og min hest har en kæmpe underhals sjovt jeg aldrig har bemærket den så

Men hun vil ikke svare på om det ikke er rigtig at hun havde hesten på prøve og efter prøvetiden skrev at hun var rigtig glad for den og at det gik godt og derfor gerne ville beholde den, men der vidste hun jo heller ikke at den er traver

Andre der har modtaget sådanne mails ?

Hilsen Signe :-)

Min hjemmeside

Gratis spring/tur part søges:

www.heste-nettet.dk/ma.../vis/13/1/

0
0
Svar på denne tråd

Hvis du får hademails ...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 16:28

... var det måske bedre at anmelde det til moderatorerne, frem for at diskutere indholdet og afsenderen her

Mvh. Lisbeth

Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
0
0
Svar på denne tråd

Lisbeth ...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 16:34

Nu tror jeg ikke indholdet er af en type der får moderatorene til at handle, derfor "hade" mails i anførsels tegn, de sletter hende nok ikke for at mene jeg ikke kan ride og at min hest har underhals :-)

Men ville bare gerne hører om jeg var den eneste der havde "generet" hende nok til at få sådanne mails eller om hun sendte dem til alle der ikke var enige med hende.

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

ikke fedt med hade mails..
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 16:46

men hvad sker der også lige i den heste-køb sag... seriøst hvad havde hun forventet til 14000,-

-også var det iøvrigt en rigtig fin travhest... synes et eller andet sted ikke hun kan brokke sig... selvfølgelig sadge sælger ikke at det var en travhest, men jeg havde nu heller ikke forventet at få en "dressur" hest for de hånd øre...

Alt over 165 er ikke en hest men en Giraf :-)
*La'Chalina*

Djursland og Århus området kik her! Fortid Søges! kik præsentationen
0
0
Svar på denne tråd

Signe...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 16:52

...nu er jeg nok irriterende...igen ...men jeg kan godt forstå hvis du får nogle knap så søde mails...jeg mener...hvis man har et problem med sin hest og lufter det herinde, kan man være sikker på at du (og nogle andre) nok skal fortælle hvad I mener der er galt (og det er altid rytteren )...og det er ikke altid i en sød og behjælpelig tone. Det kan godt være at du har ret i dine svar...meeen...prøv at lyde lidt mere hjælpsom og lad være med at "overfalde" dem der har brug for et skub i den rigtige retning, også selv om de i første omgang ikke kan se at du har ret.

Det er ikke mig der føler mig trådt på, men jeg har læst et par indlæg hvor I er nogle stykker der hyler én eller anden pige totalt ud af den. Prøv dog for søren at hjælpe dem der ikke forstår, istedet for at gøre Jer selv til en flok buldrende bøffel-dommere ...det kan ikke passe at så mange unge hestepiger er uden for pædagogisk rækkevidde.

Hilsen Jeanette.....der ikke prøver at være som alle andre

0
0
Svar på denne tråd

Helt seriøst
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 16:56

hun har da ret til at brokke sig, hvis jeg købte en travhest, DV, Holsteiner, Tinker, Friser, M.fl og senere fandt ud af det ikke var hvad sælgeren havde sagt det var så ville jeg sq også blive sur, om det så var en dejlig hest eller ej.

og om den havde koster 1000 kr eller 1000000 kr så er det stadig snyd

Det er en princip sag, snyd er snyd ...

Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Jean39
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 17:00

Har du læst den tråd ? den handler ikke om en pige der beder om hjælp, men er en debat om et tv program, personen fra programmet dukker så op i diskutionen efter et stykke tid.

Jeg starter altid med at svare folk pænt og komme med forslag til en løsning :-)

Men lige meget hvad folk synes om mig og mine meninger, så kan jeg ikke se det berettiger private mails i en grim tone, de kan svare herinde i tråden, i stedet for at prøve at skjule deres "grimme" sider ved at skrive privat.

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Signe...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 17:09

...nej, jeg har ikke læst den pågældende tråd...kun et par andre, deraf mit svar... Er det tråden om Freja?

Men jeg vil give dig ret i, at private mails i en grim tone ikke er fair...det er en slags luskeri. Har også prøvet det selv...men her var jeg dén der fik høvl af én der vidste bedre...det gjorde hun også...vidste bedre, men hun hidsede mig i dén grad op så jeg gik til modangreb i tråden...det resulterede i ubehagelige beskeder

0
0
Svar på denne tråd

Hmm...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 17:22

Undskyld, men kan man ikke få en ordentlig hest til 14.000, der kan gå spring og dressur...

Min personlige hyphest går pt. LB spring og dressur og kan øvelser til LA dressur. Og jeg gav ikke mere end 10.000 for ham.

Jeg kan godt forstå hun er træt af ikke at ha fået hvad hun troede, men plejer man ikke at prøve hesten inden køb og se hvad den kan???

0
0
Svar på denne tråd

køb af hest
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 17:28

når jeg har købt ny ride hest ,har jeg afprøvet den der hvor den er opstaldet og er i trygge rammer,skridt--trav--håndterlighedd og det kan da være svært at bedømme på kort tid især hvis man ikke er ( elite rytter.)

Det er først når den står hjemme at man lærer hesten nærmer at kende ( vil se den an)+lade hesten falde til , der kan da nemt gå en måned før jeg begynder at ride på den.og så kan prøvetiden nemt overskrides.Selv om man er ukyndig i hestehandel er det ikke ensbetydende med at det er i orden at blive snydt.og det lader jo heller ikke til at herning rideskole havde opdaget det var en travhest??? på trods af at de haft hesten i 1/2 år.

HVIS MAN IKKE KAN FÅ EN HEST TIL 14000kr hvad kan man så få::: en gynge hest måske.

vh susanne

Mine kære Heste:

-Adonis.

-Lærke s Glæde.

-Dominik.

-Shadov.

-Moonlight og

-Lukas.

0
0
Svar på denne tråd

Jean39, Annemarie og Jannie
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 17:32

Jean39: Jo det er de tråde om Freja.

Annemarie: Man kan sagtens være heldig at få en god hest billigt, men hvis du ser på heste prisenrne idag, kan man ikke forvente at få en stjerne hest for 14000 kr.

Hun prøvered den men kunne ikke styre den (og hun havde den vist også på prøve) men valgte alligevel at købe den.

Jannie: Selvfølgelig er det ikke sjovt at have købt noget andet end man regner med.

Men når man køber en hest man ikke kan styre under prøve turen og man ikke gider bruge penge på at få den tjekket, så kan man altså ikke undre sig over at man senere får problemer og en dyrelæge havde jo nok kunnet se at det var en traver.

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

chfgjgv
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 17:37

Jeg er bestemt heller ikke eliterytter, men når man prøver hesten må man da ha en fornemmelse af hvilken type hest det er... Jeg har selv haft en traver (forøvrigt en dejlig hest) og jeg kan da nemt mærke forskel fra den jeg har nu og så til den anden.

0
0
Svar på denne tråd

Susanne ..
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 17:44

giver AnneMarie ret, når hun har prøvet hesten (og haft den på prøve) og derefter købt den, kan hun jo ikke bare kalde den uridelig bagefter, så skulle hun jo ikke have købt den.

Hvis du vælger at vente med at ride hesten til efter prøvetiden er udløbet kan du jo heller ikke brokke dig bagefter, for du havde mulighed for at opdage fejlene i prøveperioden.

Og hvis rideskolen ikke vidste det var en traver, så har de jo ikke løget for hende, da de heller ikke vidste det.

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

det er da
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 19:10

også uffatteligt at man ikke kan se det er en traver...jeg har selv arbejdet en del med travere i mine teenager år..og jeg kan genneskue de fleste travheste på et enkelt billede eller 2...der er ganske vist nogle travere der mest ligner fuldblod eller andet...men jeg syns for det meste de afsløre sig selv...så at hun ikke opdager det og at rideskolen påstår det viste de ikke...i guder...

MVH Sus

PS: Det er da ikek fair at sende private mails..så er man ikke ret gammel...

0
0
Svar på denne tråd

annemarieR
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 19:45

enig... når man prøver hesten må man da få en fornemmelse??!

jeg har også selv redet traver... meget stor forskel

hmm... min hest kostede 13.500.. ,,han er en stjernehest for mig,,... hver sin smag.. men giver dig på sin vis ret...

hihihihi...

hygge hygge...

Mvh. Nana

og fjordhesten

Højgaards keisar

0
0
Svar på denne tråd

Signe...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 19:48

Jeg har faktisk fået en knap så pæn mail af mussei (ninna boje) efter at jeg havde svaret i en tråd om en hostehest (tror jeg det var). Hun kæftede op om en hel masse og påstod, at hun var dyrlæge!!! Godt gået, når man kun er 20...

0
0
Svar på denne tråd

Signe det kan godt være
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 19:56

at hun har båret sig dumt ad det skal jeg ikke kunne udtale mig om, men faktum er jo at hun har købt en hest under falske forudsætninger.

jeg skulle mene man kunne se et frysemærke, men måske kunne man ikke se det og måske var den her hest så godt redet at man ikke kunne mærke det var en travhest, da jeg havde min travhoppe kunne man ikke mærke hun var traver tilsidst hun havde en super galop og lavede ikke de typiske travheste kast med benene, men hun havde så et meget tydligt frysemærke lige midt på halsen.

Det jeg prøver på at sige er at hvis jeg bestiller en bøf og får en kotellet så vil jeg også blive skuffet, selv om jeg måske godt kunne lide kotelletten, så var det jo ikke det jeg bestilete

Jannie ... som vist er sulten

0
0
Svar på denne tråd

Det siger lidt
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 19:56

om personen når man tyer til at sende diverse hademails rundt.. I guder..

Svar på denne tråd

Uanset hvad, så vil moderatorerne
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 20:08

ALTID gerne høre fra os, når vi føler os trådt på, især i vores beskeder... For dem kan de jo ikke lige sådan gå ind og tjekke.. Som de kan herinde på åbent fora.. :)

Så ALTID skriv til dem, de skal nok gøre jer det klart, hvad de vil gøre ved det... :) :) :)

Mkh.
Else.

Man lugter ikke af hest, man dufter.. :) :)

HUSK: Altid kontrakt, ALTID, andet er for dumt.. !!

0
Svar på denne tråd

Jannie
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 20:20

Nu er problemet jo at hun påstår at hesten er totalt uridelig fordi det er en traver og de kan jo ikke rides

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Næ det kan
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 20:21

Jeg ikke prale med , jeg er ikke et eller andet nok ;-D

Illum, navnet forpligter!!

Søges; Jack Russell tæve LILLE M.LAVE ben. ÆGTE gerne uden bog MEN ÆGTE,forældre ÆGTE.

Pris MAX. 3000 kr IKKE Jylland .

0
0
Svar på denne tråd

Signe ..Ja det vidste jeg så ik
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 20:23

sådan som jeg læste det, var der nogen der mente at nu det aligevel var en rar hest skulle hun være taknemlig, og ik brokke sig. Hvor jeg så mener selv om man er glad for dyret så var det forkert at dem at sælge den som værende noget andet end det var travhest eller ej

Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Jannie
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 20:35

Selvfølgelig er det forkert hvis de har løget, men når hun nu siger at det ikke kan ses det er en traver, så kunne rideskolen måske heller ikke..

Men hun prøvede hesten, kunne ikke styre den og gad ikke få den dyrelægetjekket, men valgte alligevel at få den hjem på prøve.

Efter prøve tiden skrev hun til rideskolen at hun var glad for den og at det gik godt.

Hun klipper så hesten og opdager at den er frysemærket og nu er den pludselig uridelig.

Hun skriver at hun ikke kan ride den, den stresser så den får næseblod og hun har endda prøvet alverdens hjælpetøjler (endda flere på en gang) og skarpe bid, og det hjalp ikke (klart nok).

Jeg mener så at når man har prøvet hesten, har haft den hjemme på prøve og selv har fravalgt dyrelæge tjek, så lyder det meget mærkeligt at den lige pludselig er uridelig.

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Ja det er rigtigt
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 20:41

nok ... så ville jeg jo nok hellere vælge at sige jamen jeg lavede et fejlkøb og prøve at finde et godt hjem til en der kan magte sådan en hest. ...

Hun kunne godt lyde som hende jeg havde, hun stressede også men kun når den der red hende var for hård ved hende og pisk, sporer , hjælpetøjler hjalp ikke på hende ... det gjorde det hele værrere så dem brugte vi aldrig med undtagen af en martingal ... når vi sprang.

en skam at en hest skal igennem sådan noget.

Jannie

0
0
Svar på denne tråd

"hade"mails
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 20:46

er bare en ting man af og til får- som tidligere moderator på et andet site blev jeg skam kaldt mange ting- både offentligt og over beskedcentret. Jeg er sågår blevet truet med bank fordi "vi ved hvor du bor", blevet kaldt nazist, med en grim naziunge... og ja.. skal jeg blive ved?

Må helt ærligt indrømme at det IKKE er noget der kan hidse migop længere. Dog synes jeg det er lidt underligt at folk som er så lidt anonyme som herinde begiver sig ud i den slags?

Christina

0
0
Svar på denne tråd

Hmmm...
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 20:54

...kunne jo godt være at den pågældende hest bare skulle "sadle om"...have en cowboysadel på, lange tøjler og så bare stille og roligt derudaf uden pres...jeg kan skisme godt forstå at den bliver arrig når den får proppet en hel masse "hjælpemidler" på...

0
0
Svar på denne tråd

Jean39
Forfatter: 
Dato:  05-03-2006 21:17

Der er vi komplet enig især hvis hesten i forvejen er nervøs af natur eller har problemer, så hjælper alle de ting jo kun til at gøre større skade

Men desværre, det eneste hun kan sige når jeg prøver (for det gør jeg faktisk) at spørge ind til det med at hun havde den på prøve og hvorvidt den kunne rides der, er at jeg intet ved om heste og at min hest har underhals

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor ny tråd?
Forfatter: 
Dato:  06-03-2006 00:23

Hvorfor diskuterer I det ikke i den rigtige tråd i stedet for at lave en ny?

Det er meget lidt pænt at sende hademails (for ikke at tale om barnligt osv.), men jeg synes da ikke på nogen måde det er bedre at oprette en tråd for at svine eller bare omtale en bestemt person???

Skriv det i den tråd det handler om, eller skriv til moderationen!

Mvh

Anna

0
0
Svar på denne tråd

Anna...
Forfatter: 
Dato:  06-03-2006 00:31

Jeg startede ikke denne tråd for at fortsætte diskutionen her, men for at høre om andre havde fået mails og hvad folks holdning til mails er.

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Det samme
Forfatter: 
Dato:  06-03-2006 01:08

Tja for mig er det nu det samme.

Jeg synes bare, som andre også har nævnt, at du ofte kommer til at starte nogle ret personlige tråde, og det er altså ikke pænt gjort overfor dem, som du udstiller her.

Jeg ved godt at du selv synes du taler pænt til folk, men det har jeg nogle gange svært ved at få øje på. Jeg vil helst ikke gøre noget herinde personligt, men jeg kan ikke lade være med at reagere, når jeg synes at nogen går over stregen, og jeg håber da også at andre vil gøre mig opmærksom på det, hvis jeg får trådt nogen over tæerne. Det er jo ikke altid man selv er klar over det hvis ens indlæg har en skarp tone.

Mvh

Anna

0
0
Svar på denne tråd

Anna ...
Forfatter: 
Dato:  06-03-2006 01:40

Det er så din mening, den kan jeg jo ikke ændre på.

Jeg mener at når man vælger a diskutere et emne herinde kan man ikke lige pludseligt ikke ville "tales" om og når man vælger at skrive privat til mig fordi man ikke vil vise ens sande ansigt her inde hvor andre kan se det, er det fair at det tages herind.

Om folk kan lide mig og mine meninger er jo deres valg, men jeg siger mine meninger og jeg gør det herinde ikke i private beskeder og mails til folk.

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Råd til Signe
Forfatter: 
Dato:  06-03-2006 07:35
Signe, jeg synes faktisk du er en fornuftig pige. Nogle gange en smule frelst i tonen, men basalt set venlig og hjælpsom. Derfor vil jeg råde dig til at ignorere mails fra Mussei og videresende dem til moderator.

Hvis du selv bliver ved med at svare hende, er det ikke hende, der sender hademails, men jer begge, der diskuterer en sag i ophidset stemning - og Mussei har mest "i klemme", så selvfølgelig har hun den ophidsede tone i brug.

Knus,
Jhez

Billeder fra Kreta, Kos, Zakynthos og Danmark: jhez.deviantart.com/
0
0
Svar på denne tråd

Lige meget
Forfatter: 
Dato:  06-03-2006 08:11

hvordan man vender og drejer dette emne, så burde man ikke lave en tråd om en mail man har fundet, hvor man skriver afsenderen på og hvad det omhandler...

Forstår ikke hvorfor moderator ikke har grebet ind endnu!!!??

Signe, måske syntes du selv at du gør det på en pæn måde, men jeg ville være meget ked af, hvis du skrev en lign tråd om mig, hvor du skrev hvem jeg var og hvad jeg i overskrifter havde skrevet..godt eller dårligt!!

Hestepasser søges til Schweiz sommer 06 til sommer 07. Kontakt mig for nærmere oplysninger.

0
0
Svar på denne tråd

Jhez ...
Forfatter: 
Dato:  06-03-2006 15:25

Jeg svare hende nu bare pænt tilbage og stillede et par spørgsmål hun ikke ville svare på herinde, det er vel ikke "hade" mails

Tine: Jeg forstår ikke princippet i at hun må svine mig og min hest til, og bagefter skal hun beskyttes ... hun vælger at skrive noget @!#$, så må hun da også stå ved det ...

Min hjemmeside

0
0
Svar på denne tråd

Personlige tråde
Forfatter: 
Dato:  06-03-2006 17:47

Min pointe er bare, at det ikke er særlig pænt at starte personlige tråde. Har du egentlig ikke oplevet det gå ud over dig selv, eller husker jeg forkert?

Jeg synes ikke du skal forfalde til ligeså nedrige metoder, som hende der sender dig hademails. For kan du slet ikke selv se at du ved at starte en helt ny tråd om en bestemt person, hænger hende ud og latterliggør hende offentligt?

Skriv i tråden i stedet for, hvis du vil have hendes private mails med i debatten, det er sådan set fair nok, men lad være med at starte en ny debat om hende. Hold dig bedre end det.

Vores ærinde er jo det samme, Signe, vi vil begge have en ordentlig tone i debatten herinde, og en ordentlig måde at debattere på. Derfor bliver vi jo også nødt til selv at være gode eksempler!

Mvh

Anna

0
0
Svar på denne tråd

signe dog
Forfatter: 
Dato:  11-03-2006 19:03
sigen hvordan kan du tillade dig og sige jeg sender hade mails til sig , jeg svare dig på dine mails og beder dig stoppe med og skrive føj signe hvor er du uforskammet
0
0
Svar på denne tråd

signe signe
Forfatter: 
Dato:  11-03-2006 19:16

det lige meget signe at du starter en tråd oh mig jeg bærer ikke nag og folk har deres egen meninger om personer, at du ikke kan lide mig det er dit valg . bare du gider og lade vær med og gå bag min ryg , hvorfor skriver du ikke i mit indlæg og hvorfor har du ingen kommentar til det sidste jeg skrev, fordi jeg fik lukket munden på dig??? eller fordi du ikk kunne finde ord for hvad du skulle skrive? det jo ikke for at du ville slutte fred for så starter du jo ikke det her indlæg , men signe hvis du gidder og lade vær med og blande dig mere og lade være med og behandle folk dårligt inde på min anden tråd skal du ikke hører mere fra mig

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider