Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Rødspætter - hvad skal der til?
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 17:36

Vi skal have rødspættefileter i morgen og efter søgning på nette kan jeg jo se, at den "klassiske" panerede rødspættefilet er totalt gået af mode... Så mon ikke, der var en venlig sjæl herinde, der kunne fortælle mig hvordan man laver en supergod panering af rødspættefileterne og hvad der er allerbedst at spise til? :-)

Camilla

- NU MED HUND!!! :-D

Festsange forfattes. 200 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)
0
0
Svar på denne tråd

Fiskefiletter
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 17:44

Altså hjemme ved os da jeg var barn fik vi altid kartofler og persillesovs til når vi fik fiskefiletter. Og jeg tror bare at de var paneret i æg og rasp med lidt salt og peber.

-Dorthe

Magister Mundi Sum
0
0
Svar på denne tråd

Æg og mel
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 17:49
Vi panerer altid rødspætter i æg og mel. Rasp giver en tykkere panering, som kan suge mere fedtstof ved stegning og påvirke smagen lidt mere, men hvis man godt kan lide dén slags, kan man vælge raspen. Det klassiske tilbehør er kartofler (skulle jo ideelt set være nye) og persillesovs :-)
0
0
Svar på denne tråd

mmm
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 17:56

Som KatieKat siger... man kan også servere til pommes frites til med remoulade...

jeg slog op i frk. jensens kogebog og der står at man også kan servere det med en god karrysovs og løse ris...

Et andet tip... steg fisken i lige meget olie og smør, det giver den sprødeste skorpe... det siger "jensen" i hvert fald...

Knus og velbekommende...

0
0
Svar på denne tråd

tja her
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 18:12

står den også på paneret med kartofler og persillesovs...

ellers friske i et fad, med reven gulerod, forårsløg, pore,fløde med frisk pasta til... det smager rigtigt frisk

MVH.

Stella Jakobsen

mor til

Oliver født d. 30/06-04

Daniella født d. 24/11-05

0
0
Svar på denne tråd

Selvfølgelig...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 21:20

...skal det da være med kartofler og persillesovs...hvorfor kunne jeg ikke komme i tanke om det? 8-) :-) Tak skal I have. :-)

Stella>< Dit forslag må vi prøve næste gang fiskemanden har haft rødspætter med til os. Det lyder rigtigt lækkert. :-)

Camilla

- NU MED HUND!!! :-D

Festsange forfattes. 200 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)
0
0
Svar på denne tråd

til næste fiskemands-besøg:
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 22:16

Jeg har endnu ikke fået afprøvet denne opskrift, men synes det lyder super lækkert:

Rødspættefileter med rejer og champignon-flødesauce

4 personer

1 lille løg

500g rødspættefileter

Salt og peber

1 bk champignon

1 ds muslinger naturel

200g rejer

3 dl tør hvidvin

2 dl fløde 13%

Citronsaft

2 pasteuriserede æggeblommer

1 broccoli

Kartofler

Pil løget og hak det. Fordel ternene i bunden af et smurt, ovnfast fad og læg rødspættefileterne ovenpå. Drys dem med salt og peber.

Gør champignonerne rene og skær dem i skiver, og lad muslinger og rejer dryppe af. Fordel alle 3 ingredienser over fisken og hæld vinen på. Dæk fadet med stanniol og bag fiskeretten i en 180o varm ovn i ca. 15 minutter, eller til fisken er hvid og fast. Tag forsigtigt fileter, champignoner, muslinger og rejer op med en bred spatel, og læg dem i et andet fad og hold dem varme.

Hæld suppen i en gryde, tilsæt fløden og bring den i kog. Smag saucen til med salt, peber og citronsaft, og lad den simre sagte så den koger lidt ind.

Lige før servering røres æggeblommerne sammen med et par skefulde af saucen. Tag gryden væk fra blusset og pisk æggeblandingen i. sæt gryden over svag varme igen, og pisk i saucen, til den bliver tykkere, men lad den ikke komme i kog. Hæld den straks over fisk, svampe og skaldyr, og server retten med det samme med nykogt broccoli og kartofler til.

Tror snart den skal afprøves herhjemme, evt. uden muslingerne (de smager godt, men ser klamme ud)

katrine
0
0
Svar på denne tråd

mums!!!
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 22:42
jeg plejer at panerer i æg og rugmel med salt og peber i.
og husk at stege i halv olie/smør. Ren olie giver en bleg slatten stegeskorpe (n)

jeg severe det altid med katorfler, reven gulerods salat og remo fra fiskehandlern.
Jeg er nemlig ikke nogen stor sovse spiser,så jeg gider ikke lave sovs 8-)

god appetit hilsen sine
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider