Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

salg af pony til hestehandler
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 08:08

Puha jeg sidder her og aner ikke hvad jeg skal stille op... har haft mit plag til salg i et stykke tid nu, men ingen har henvendt sig. Og jeg bliver bare nødt til at komme af med hende hurtigt pga økonomi osv. Men hun er mit lille øjesten, den sødeste og rareste pony og så hun hammer køn.2 år gammel og bliver ca 110 stg. Jeg har meget svært ved i forvejen at skulle af med hende.

Men kan ikke blive ved med at have hende, så jeg ringede rundt til nogle hestehandlere for at få et tilbud på hende... 1500 lød det højeste bud. Men puha, at sælge til en hestehandler for så lille en pris. Jeg aner jo ikke hvordan mit pus vil få det... Hun er kun 2 og skal ikke ende på rideskole i så ung en alder.Men det kan man desværre ikke bestemme hvis hun står ved en hestehandler.

har prøvet at udlåne hende, og den gik heller ikke...

Jeg ved ikke hvad jeg skal stille op, hun skal væk inden den næste 1...

Hvad ville i gøre i mit sted?? jeg ved godt at de har det fint hos mange hestehandlere, men ville nu helst sørge for hun kom til et godt,trygt og blivende hjem.

Fortid søges:Fjordblanding,vallak på 7-8 år,stg 130.Navn ved køb - Benjamin. Kommer fra hestehandler i jylland. Se ham på min præs, kender du ham? vil jeg meget gerne høre fra dig.

0
0
Svar på denne tråd

Jeg byttede
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 08:45

min 1. pony, for en fjordhest og der skulel jeg lægge 5.000 oveni.. havde selv givet 3.500 for min pony..

De vil ikek give meget for dem, for jo dyre de skal købe dem, endnu dyre skal de sælge dem, elelrs tjener de ikke noget..

Og hvis de sælger dem for dyre vil folk ikke købe..

Ejer af: 1 pony, 2 rotter, 1 kat og 3 dværghamstere - HJÆLP Jeg er ramt af GMA (Get More Animals)

0
0
Svar på denne tråd

overskrift
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 08:53

Hej.

Hvad har du haft hende til salg for og hvor har du annonceret?

Hvad race er der i hende?

Hvis jeg var dig ville jeg nok satse på at find en privat køber

Hej fra Irene

Tjen penge i fritiden på en sjov og spændene måde.
0
0
Svar på denne tråd

Ja hvad...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 09:05

Hvad er der i hende ? er der papir på hende ?

Hilsen
Chirie

Kunne du tænke dig at hjælpe mig med mine ponyer. Så skriv til mig.
Dejlig pony hingste plag (født 2004)sælges. Se præs.
0
0
Svar på denne tråd

Hmmm jeg undres
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 09:13

Tirsdag d7 feb-06 hentede vi bobby og afroditte hjem fra møn, de står nu også ude på krausesminde.

Afroditte er til salg- hygge, selvskabs pony,2 år, forv stg 115. Sød og rar. pris 3500 kr. Skriv for mere info.

Det står skrevet på din præ? Jamen har du så lige fået den??? JEg undres.

JEg håber da at du finder en sød ejer til hende. Men det er ikke lige årstiden til at sælge hest i...

Knuser Annette og Octavia

"Man ejer ikke en fransk bulldog den ejer dig"

0
0
Svar på denne tråd

hvis du overvejer
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 09:48

at sælge den til 1500 kr til hestehandler hvad så med først at prøve at sælge den til de penge privat så skal den nok blive solgt

Hilsner Henriette

Den, der ler sidst, tænker langsomst
Hippo-Logisk Træning
0
0
Svar på denne tråd

Jeg gav 2300
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 10:27

for en 3 års. broget børnevant ponyhoppe som var 120 i stg. personligt tror jeg du har sat hende for højt, jeg ville ikke give 3500 kr for en der muligvis bliver 115 i stang,

jannie

0
0
Svar på denne tråd

Annette Frihauge
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 10:45

gad du så læde hele hendes præsentation, vil du kunne se plagen er købt i maj som selskab til hendes anden pony, så den ikke skulle gå alene.

Hun sælger nok den lille da hun har hentet ponyen hjem, og plagen har hermed utjent sin rolle.

0
0
Svar på denne tråd

forslag
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 14:05
hvis det alligevel er det prisleje vi snakker om hvad så med at forsøge at bortgive hende til et godt hjem?
og så med kontrakt så modtagerne ikke bare sælger hende videre med det samme.

-Jane

Circle Y park and trail westernsadel sælges se præs.

Regulator Complete sælges ved Aalborg

Trailerlæsning og problemløsning
Se mere på min hjemmeside her

Viktoria (skimmel pony ca. 13 år) savnes
0
0
Svar på denne tråd

for så lille en pris ??
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 15:26

Kan jo undre sig over din sætning " til en hestehandler for så lille en pris" er det da prisen der er afgørende for det etiske i at sælge til en hestehandler ???

Personligt vil jeg da mene at hun vil være i farezonen for at være en af de ponyer der vil køre i ring hos hestehandlerne her til sommermarkederne pga af alder, str. og pris ..ville faktisk hellere forære hende til nogle jeg vidste ville beholde hende frem for at sælge til hestehandler ..men det er jo bare min mening.

rigtige ponymødre ..har intet andet liv ;O)
0
0
Svar på denne tråd

Man kunne jo også frygte...
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 15:44

... at de ville sælge hende som værende 3 år gammel og klar til at blive redet til? Ikke at alle hestehandlere er svindlere, men man ved jo aldrig.

Jeg ville nok også prøve at sælge hende privat istedet, til samme pris - måske det giver bonus?

Jeg skal bruge en dressursadel med Cut-Back, men mgl erfaring med hvilke mrk der har CB og hvordan de er at ride i - vil du hjælpe mig, så gå ind under "Produkter og Leverandører" - 1000 tak :-)

0
0
Svar på denne tråd

Hej Miomus
Forfatter: 
Dato:  02-03-2006 16:24

Som andre har nævnt, så overvej det med hestehandleren en ekstra gang... Man ved jo ikke, hvor så ung en hest vil ende, og hvad den vil blive solgt som.

Noget andet jed tænkte på var det faktum, at du har dem opstaldet på Krausesminde. Det er så vidt jeg husker ret dyrt. Hvad med at smide dem ned til Dirch eller til en af de andre gårde? Så vil du kunne opstalde begge for den pris du nu giver for et stk. Bare en tanke... Evt. kunne du jo snakke med Jacob nede hos os.(Helge er desværre gået til de evige græsmarker).

vh.

Louise

0
0
Svar på denne tråd

Hvad med
Forfatter: 
Dato:  04-03-2006 14:44

at køre hende til - eller finde nogen, der kan gøre det for dig...

Det må man godt starte med, når de er 2 år gamle, og det øger altså værdien betydeligt på de små str - og må da give dem en bedre chance for ikke at ende med at cirkulere rundt med markederne mellem hestehandlerne...

Det ville være mit bud...

MVH Tanja

Se min dejlige tinker på min præsentation - venter føl i april 2006 :-)

Hoppeføl eller hoppeplag søges.. Gerne broget eller med store aftegn. Godt temperament. Max 120 cm i stg som fuldvoksen.
0
0
Svar på denne tråd

Ja, prisen er for høj når den slet ikke kan
Forfatter: 
Dato:  04-03-2006 15:47

noget og den ikke er klar til at rides endnu...forær den væk eller aflivning. De små, papirløse ponyer er ikke meget værd før de er redet eller kørt, stabile i håndtering, kan løfte ben af børn, kan trækkes af børn, trafik og tursikre.

jeg ville hellere aflive end risikere at sælge en "markedspony"

Eva

0
0
Svar på denne tråd

Hejsa..
Forfatter: 
Dato:  04-03-2006 16:24

Som de andre siger... Hvorfor ikke sælge privat til 1500? Eller måske kun 1000. Den er overhovedet ikke 3500 kr. værd når den ikke bliver større!

Jeg gav 3500 kr for Soffy og hun bliver pony top mål!

Hilsen Frederikke

Chanel & Soffy!

Hvorfor nøjes?

www.hestegalleri.dk/ht...p?ID=17577

www.hestegalleri.dk/ht...p?ID=17579

0
0
Svar på denne tråd

Jeg er...
Forfatter: 
Dato:  04-03-2006 16:47

Jeg er rørende enig med krogsboll :)

Hjem før pris!

Mvh Vegetacha B-)
-Med de tre H'er! (Og uden S!)

"Intet græsstrå er nogensinde løbet fra en hest."

¤ Præsident og eneste medlem af M.I.B ¤

0
0
Svar på denne tråd

Hvorfor
Forfatter: 
Dato:  04-03-2006 17:03

Hvorfor købe endnu en hest, når ikke man har pladsen ?

Vores pinto er også købt hos hestehandler, af samme grund. Ejeren var (vist nok) lige kommet til at købe en til, og nu var der jo ikke plads til den gamle...

Jeg tager da gerne tage imod den lille pony, men da jeg ikke har brug for hende, vil jeg heller ikke give noget.

Og det er jo problemet mange gange,- med de små -desværre.

OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg)
Og nu med pintmoor-stutteri.
Det der er perfekt for dig, er ikke nødvendigvis rigtigt for andre.
0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider