Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Irriterende kat...
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 11:58

Ja som overskriften siger, har jeg er ret så irriterende kat!

Han er hankat, og ikke kastreret. Han er ca 2½ år. Og så kan han være noget så kælen! Og elsker at blive nusset

MEN (!) nu kommer vi til mit problem(er)... Han VIL ud på vores badeværelse! Og jeg har altid sagt, at katten hører ikke til på et badeværelse... Og heller ikke i mit soveværelse. (kan fatisk ikke tåle katte) Og han VIL os ind i soveværelset! Hvis en af os har glemt at lukke døren HELT ud til badeværelset, altså uden at trække i håndtaget så det siger "klik" , skubber han den op og går ud og stiller sig til at kradse på toiletbrættet! Og så p*sser han os' bag toilettet eller i bruseren! Når han gør det, får jeg virkelig lyst til at lave ham om til sommerhat, eller et par hjemmesko!

Hva er det for en mærkelig opførsel? Han kan komme ud som det passer ham, bare han går hen til døren...Og så kan han selv bestemme om han vil være væk i 1 time eller 2 dage...

Han laver dog ikke "ulykker" i soveværelset, men han SKAL bare ligge på vores puder, og smide det halve af sin pels på dem.. Lækkert at ligge og indånde kattepels mens man ligger og sover...Og har astma..

Nogen der har et trick til hvordan jeg får ham til at miste interessen for vores badeværelse og soveværelse? Han har sit tæppe han kan ligge på i stuen. Og han må gerne ligge i sofaerne og på spisebordsstolene... Så der er nok af muligheder for at sove godt.. Og hans kattebakke bruger han næsten aldrig, for han går hellere ud og går på toilet...

Et godt råd, inden jeg har mig en rødstribet sommerhat?

Hilsen Zuper

0
0
Svar på denne tråd

Det kan du ikke
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 12:32

Hej

Da din kat ikke er kastreret, vil du ikke kunne vænne ham af med det. Han ser dit hus som sit teritorium også selvom han kommer ud, derfor vil han også sørge for, at alle ved det. Når han ikke kommer på badeværelset regelmæssigt tisser han selvfølgelig for at markere det også er hans område, da han jo ikke kan vide om der kommer andre forbi når han ikke er derude.

Det er i virkeligheden lidt synd for katten den ikke har adgang til hele dit hus altid, de kan blive helt frustrerede over ikke at kunne tjekke rummene med mellemrum.

En løsning vil være at kastrere ham, da han så nok mister interessen for at markere sig.

Og man skal da have sin kat i sengen, det er da hele pointen

0
0
Svar på denne tråd

Yep, du får fjernet hans
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 12:38
Mandlige tilbehør. Så får han ikke katte-AIDS, gør ikke hunkatte gravide med uønskede killinger som resultat, og han kommer hjem uskadt- istedet for slet ikke, eller med sår og bylder efter slagsmål.
Ukastrerede hankatte kan strejfe op til 7 km væk fra hjemmet, det kan blive til en del veje, der skal krydses.

Han markerer naturligvis fordi, han kan lugte, at det gør I. Min hunkat tisser fx i risten til afløbet, hvilket da er ret fredeligt. Prøv at skifte til et rengøringsmiddel, der ikke indeholder salmiak. Det kan være Rodalon (til at fjerne tisselugten), brun sæbe eller uparfumerede sæbespåner (fås i COOP). Endelig kan man få Feliway hos dyrlægen, det er kattedufthormon, som mennesker ikke kan lugte. Det kan sprayes, hvor man ikke ønsker katten skal markere med urin/fæces.

Mht soveværelset, så er der vist ikke andet at gøre, end at holde døren lukket, og smide katten ud, når den har lusket sig ind. Vi har éet kattefrit rum, og det er meget, meget spændende for de yngre katte. Men de forstår ret hurtigt, at de ikke må være der- selvom de af & til prøver lykken.

Ellers kunne I skifte dørhåndtagene ud med runde (á la USA-style), de er umulige for en kat/hund at åbne.

Mvh xtiny

<eras3r> who the hell is digdug?
<element_a> he used to be an old video game
<element_a> then he mutated into an IRC user after someone stole his shovel
<element_a> tragic
bash.org

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider