|
|
| DK's højeste nulevende hest? |
|
|
Ja jeg kom bare lige til at tænke over, hvem der egentlig har Danmarks højeste nulevende hest, og hvor høj den egentlig er?? Nogen herinde der ved det??  Det højeste jeg har stødt på var 187 i stg...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Den lever ikke mere |
|
|
Men jeg kendte engang en Oldenborg som var 1.92 i stang  Han var dælme stor at gå ved siden af, men heldigvis rolig og blid som et lam.
Smil, det varmer...  Rid på det bedste: Rid Frederiksborg. Shetlandshoppe sælges/byttes. Se profil. Evt udlån.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Mon ikke |
|
|
Mon ikke der går en shirehest rundt et eller andet sted i Danmark og er meget høj  Dem, der optrådte på Roskilde Dyrskuet i sommers, var ihvertfald ikke heeelt små 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
har lige set på en side at verdens højeste hest er en shire!-den er 219.. for sivland.-jeg sku ikke op på den 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| ej sender du ikke et link? |
|
|
OneHeartOnly > smider du ikke lige et link til den hest? Den gad jeg da godt lige se HOhoho det lyder stort!
Lidt havre har man vel altid i opsmøget
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jo dem fra |
|
|
Dyrskuet er ikke helt små, faktisk ved jeg ikke hvor høj Comendore er men når først man er kommet helt der op er det en skøn hest. Og i får da lige et billede, som han ser ud når han ikke er på dyrskue:  Man er jo helt hensat til sine dage som ponyrytter  Tina
Med en ven deles minderne fra i går, glæden fra i dag, og håbet for i morgen.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| GuldFisken Bider! |
| Forfatter:  |
Sina |
| Dato:  |
27-02-2006 21:19 |
|
Den på 219 cm lever ikke mere! Verdens højeste nulevende hest er 198! Den mindste (lever heller ikke) var 35 cm  og den mindst nulevende er 47 og vejer 18 kg!
Mit navn er SINA  Men bare kald mig Sina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hmm... |
|
|
Er det ikke en fransk eller belgisk trækhest der er verdens højste, mener at jeg har læst om en på 212.
Dritholmgård - Hannoveraneravl i DV regi - Lejlighedsvis salg af redne DV heste - Opstaldning - Undervisning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
| Min smed |
|
|
fortalte en dag, at min hest godt kunne pakke sammen, for så stor var han heller ikke. Hun havde skoet en unghest (3 år) på 1.87 og den vokser stadig. Ved ikke hvor den står, hvad den hedder osv., men det er her på Sjælland. Tror nok det var en DV...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
Hej. Jeg har en Shire hoppe på 192 cm. og jeg mener da bestemt ikke hun er den største i Danmark. Og ja, det er totalt fedt at sidde helt der oppe. Jeg venter føl en af de nærmeste dage. Det bliver spændene at se hvor stort det er fra fødslen. Hej fra Irene
Tjen penge i fritiden på en sjov og spændene måde.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| kæmpe... |
|
|
er jo ikke en kæmpe i forhold til nogen af de andre helt store racer. Og når der så kommer noget fylde på dem også ser det jo endnu værre ud. kæmpe er sølle 1.87 uden sko, men han ser faktisk mindre ud fordi han er så sporty. for min skyld måtte han gerne være 10 cm højere, hvis han stadig var harmonisk og flot at se på. men jeg er nu glad for ham som han er.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Overskrift |
|
|
Tusind tak for alle indlæggene...Jeg tror også lige jeg skulle overtales for at kravle (for det skulle jeg) op på den shire der er billede af  Jeg skal selv til at ride en DV vallak på 186, så det er også mere rigelig høj til mig *Gg* Han er så heldigvis rigtig sød, og ved HELDIGVIS ikke han er så stor 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| et link.. |
LouiseHansen |
28-02-2006 15:16 |
|
Her har I lige et lille link til lidt sjove facts om heste; højeste, laveste, ældste osv: www.hypz.dk/Vidstedu.htm MVH
Louise - nu med part på vidunderlige Rufus!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| og jeg som synes... |
DaquiriZ |
28-02-2006 15:34 |
|
at min 4 års hingst på 178 er stor... han kan da vist godt pakke sammen. Lige en sjov kommentar: man kan spille fodbold med ham, med en stor pink bold (fitness bold) som ville skræmme livet af en del heste... han farer efter den alt hvad han kan og puffer til den med forben og mule. det er god motion de dage hvor jeg ikke når at ride. Er han alene i hallen holder han sig selv igang med bolden. Og så gør det ham smidig.
Skøn rødbroget vallak sælges Ca. 110 i stg. Super børnepony. Ingen handelsfejl. 2.500 kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der stod en... |
JackD |
28-02-2006 17:31 |
|
som hed C-dur i Ringkøbing på et tidspunkt. Den var efter A-dur og var 190 cm
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| det store hestemakede. |
|
|
Findes der ikke et markede hvor alle kæmperne bli'r solgt? 
>>Rytter søger stor partshest i Roskilde.<< "Den som ikke reagerer - accepterer."
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|