Er der nogen der ved, om man kan få hjælp til tandlægeregninger, når man er på SU?
Eller som kan komme med et godt forslag, når situationen er lidt grel?
Eks fortælle om ca-priser og afdragsmuligheder
- Til min store rædsel opdager jeg i går, at 2 af min søns (ellers så smukke) tænder har store synlige huller.
Han forsøger at undvige emnet, men ender med at fortælle mig, at han har de sidste 2 år har haft 8 huller, som han ikke har råd til at få repareret.
Han er på udeboende SU og da studiet er ret hårdt, går det seriøst ud over lektierne, hvis han tager et arbejde.
Han har i forvejen studielån. Hans bolig er forholdsvis billig og der kan ikke hentes penge ved at flytte.
Det er ikke, fordi jeg ikke vil hjælpe, at jeg spørger, tvært imod! Men jeg spytter i forvejen så meget i bøssen hver måned, som jeg synes vi kan undvære (og han lever IKKE det fede drukliv i weekenden, men har et kontrolleret og fornuftigt forbrug).
Jeg kan finde fast 300 kr mere til hans tænder pr måned ved at opgive ridning og også mere, hvis jeg tænker og arbejder lidt kreativt - men hvor langt skal jeg op for at betale af på så stor en tandlægebehandling?
Har spurgt hos min egen tandlæge, men de er hængt og kvalt i arbejde og har ikke tid til at rådgive.
Samme svar hos 2 andre tandlæger.
Og intet brugbart svar ved at ringe til kommunen ("han kan søge", "ja, men er det noget, som KAN bevilliges, når man er på SU?", "Ved det ikke, men prøv")
Så jeg håber på, at nogen her har et par gode svar og råd
Takker på forhånd!!!
CitaS