Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

SU og hjælp til tandlægeregninger???
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 11:48

Er der nogen der ved, om man kan få hjælp til tandlægeregninger, når man er på SU?

Eller som kan komme med et godt forslag, når situationen er lidt grel?

Eks fortælle om ca-priser og afdragsmuligheder

- Til min store rædsel opdager jeg i går, at 2 af min søns (ellers så smukke) tænder har store synlige huller.

Han forsøger at undvige emnet, men ender med at fortælle mig, at han har de sidste 2 år har haft 8 huller, som han ikke har råd til at få repareret.

Han er på udeboende SU og da studiet er ret hårdt, går det seriøst ud over lektierne, hvis han tager et arbejde.

Han har i forvejen studielån. Hans bolig er forholdsvis billig og der kan ikke hentes penge ved at flytte.

Det er ikke, fordi jeg ikke vil hjælpe, at jeg spørger, tvært imod! Men jeg spytter i forvejen så meget i bøssen hver måned, som jeg synes vi kan undvære (og han lever IKKE det fede drukliv i weekenden, men har et kontrolleret og fornuftigt forbrug).

Jeg kan finde fast 300 kr mere til hans tænder pr måned ved at opgive ridning og også mere, hvis jeg tænker og arbejder lidt kreativt - men hvor langt skal jeg op for at betale af på så stor en tandlægebehandling?

Har spurgt hos min egen tandlæge, men de er hængt og kvalt i arbejde og har ikke tid til at rådgive.

Samme svar hos 2 andre tandlæger.

Og intet brugbart svar ved at ringe til kommunen ("han kan søge", "ja, men er det noget, som KAN bevilliges, når man er på SU?", "Ved det ikke, men prøv")

Så jeg håber på, at nogen her har et par gode svar og råd

Takker på forhånd!!!

CitaS

0
0
Svar på denne tråd

Tandlægeskolen!
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 11:53

Ring til Tandlægeskolen i Kbh. for at høre mht. pris :-)

Jeg kender mange studerende, der bruger dem :-)

Det er billigt og sikkert. De studerende, der udfører arbejdet bliver der holdt meget øje med. En uddannet tandlæge er med under hele forløbet :-)

Ellers er et medlemskab af Danmark også godt at have :-)

Mvh Mette..

Hjælp mig med at finde min nye computer:
www.heste-nettet.dk/fo...2/1001522/
0
0
Svar på denne tråd

De fleste tandlæger
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 12:04

er villige til at lave en afdragsordning, det skulle han måske benytte sig af.

Hullerne bliver ikke billigere at reperere med tiden, det ender med en rodbehandling hvis der ikke bliver gjort noget ved hullerne.

Jeg har ret ustabile tænder, de sidder meget tæt, derfor går jeg til tandlægen hver 3. måned, hvilket koster omkr. 300.- pr. gang tilgengæld har jeg ikke haft et eneste hul i de sidste 8 år.

For mig er det det billigste i længden.

Hvis han bor billigt og har S.U. lån ved siden af S.U.en bør det være muligt at lægge 100.- til side hver måned og så få ordnet tænder hver 3. måned.

Some people knows how to appreciate irony...

Silhuetter
Pintohingst-Castor-Søges

0
0
Svar på denne tråd

Hjemmeside
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 12:06

Fandt den: www.odont.ku.dk/default.asp

Nu så jeg lige på din præsentation, at du bor i Nykøbing.

Jeg har selv Tandlægerne oppe ved Torvet. Lynggård/Madsen.

De kan også helt klart anbefales!

De har en kontorassistent, der bør kunne give dig en pris :-)

Pøj pøj :-)

Mvh Mette..

Hjælp mig med at finde min nye computer:
www.heste-nettet.dk/fo...2/1001522/
0
0
Svar på denne tråd

aktivloven §82
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 12:20

Din søn kan søge tilskud til tandlægen gennem Aktivloven §82

Ring til kommune og få dem til at sende et ansøgningsskema. De vil så undersøge hans økonomi på alle leder og kanter, og se om der er belæg for at give et tilskud

katrine
0
0
Svar på denne tråd

Ellers er ..
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 13:49

.. der udlandet som kan være omkring ½ pris eller billigere afhængigt af hvad der skal laves ..

- Tjek www.avmintand.dk ..

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider