Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Træt af useriøse købere
Forfatter: 
Dato:  26-02-2006 21:51

Hvorfor er folk så useriøse når de skal købe pony?

Jeg har jo sat Rasmus til salg og har efterhånden fået mange henvendelser - men desværre uden resultat...

Jeg er så træt af :

Folk som ringer for at høre om ting som allerede står i annoncen (det ændrer sig jo ikke at han fx er 120 i stang)

Folk som aftaler en dag hvor de kan komme og se ham - og så dukker de ikke op (eller de aflyser en månedlang aftale 3 dage før)

Folk der prøver at få ponyen til halv pris - eller mindre (eller gratis )

Folk der kommer og prøverider, lover at vende tilbage - og så ikke gør det (dét kaldes anstændighed)

Folk der glemmer at oplyse om forhold som har betydning for om jeg vil sælge min pony til dem ( han skal på fold - hver dag)

Og jeg kunne blive ved... Øv hvor er det dumt at være ponysælger...

0
0
Svar på denne tråd

Ja!...
Forfatter: 
Dato:  26-02-2006 21:59

Det er ualmideligt dårligt, når folk opfører sig på den måde...

Det mindste man kan gøre, hvis ikke man er interesseret i at købe ponyen, er da, at ringe besked...

Bare stil krav selv... spørg hvordan, ponyen skal opstaldes osv...

Jo, mere du forlanger, des "bedre" er ponyen, og DEN skal behandles ordentligt... Håber du forstår, hvad jeg mener..

Pøj, pøj...

Anja

0
0
Svar på denne tråd

Sådan er
Forfatter: 
Dato:  26-02-2006 22:05

det åbenbart bare af og til.

Jeg har stået i samme situation med en SKOVturshest. Der ringede en mand: "Kan den springe, kan den springe kan den springe?"

Svar:"Ja, men det er ikke en springhest jeg sælger"

Mand: "Hvor højt kan den springe?"

Folk har så travlt med at sælgere lyver, men det gør købere godt nok også.

Så ringer de og foregiver at kunne ride, men når det kommer til stykket kan de knap nok komme op på hesten.

Held og lykke med dit salg. Jeg håber du finder et godt hjem :-)

0
0
Svar på denne tråd

Ja, jeg synes jo
Forfatter: 
Dato:  26-02-2006 22:13

at jeg skriver en del... Og jeg har med vilje sat ham højt i pris for at sortere de rigtig useriøse fra (hmmm) dvs, dem som bare skal have en pony i et halvt år indtil lillepigen eller drengen er stor nok til at få en 1'er... Samt skruppelløse hestehandlere som øjner en hurtig fortjeneste.

Jeg ønsker jo bare at han får et godt og blivende hjem, hvor han kan blive redet og nusset om og hvor han forhåbentlig kan få lov til at nyde sit otium når den tid kommer.

0
0
Svar på denne tråd

y65y6g
Forfatter: 
Dato:  26-02-2006 22:22

Kan godt forstå dig - har selv prøvet det.. det er enormt trættende..

MEN..på den anden side, så kan det være svært at sælge, hvis man på forhånd stiller for mange krav..har læst dem. (Nu kan jeg ik lige finde prisen nogen steder(?))

Det kan godt virke skræmmende på nogen folk, og at de ikke føler, at det bliver 100% deres.

FIKTIV: hvis jeg købte den til mit barn for f.eks. 6000,- og det 1/2år senere viser sig, at mit barn pludselig får hesteallergi eller skal have en større/anden eller lign.- og naboen utrolig gerne ville købe den for 9000,- ja men så ville jeg da vælge det! Men det kan jeg ikke pgra. du har forkøbsret!

Så nej, den garanti ville jeg ikke give som køber.

WinnieM

0
0
Svar på denne tråd

winniem
Forfatter: 
Dato:  26-02-2006 22:50

det er jo netop sådan noget jeg gerne vil undgå med den klausul.

For hvis nu den fiktive nabo så efter ½ år vil sælge hesten videre fordi der pludselig kom en billigere eller yngre model - hvad så?

Efter ½ år har man ikke det samme forhold til en hest og vil måske være tilbøjelig til at sælge den til fx hestehandler eller rideskole - ikke at det nødvendigvis er en dårlig ting.

Min pony har bare aftjent sin værnepligt som skolepony og da jeg er af den (muligvis fejlagtige) mening at 3 ud af 4 hestehandlere er nogen værre nogen vil jeg helst ikke se ham ende hos en...

Jeg prøver egentlig bare på at sikre mig at han ikke skal blive kastebold...

0
0
Svar på denne tråd

Hej Pia...
Forfatter: 
Dato:  26-02-2006 22:53

Nu ved jeg jo ikke om Rasmus er en 2. er pony... det lyder sådan...

Hvis han er, vil jeg bare lige fortælle dig, at der ikke er ret mange 2. ere på markedet for øjeblikket... synes jeg.. vi har netop købt een til vores datter, og det har holdt hårdt...

Så, hvis du har et godt "emne", skal du da bare holde på, og ikke sælge til hvem som helst...

Det er da vigtigt, når man sælger en pony, at man ved den får det godt...

Fortsat pøj, pøj...

Anja

0
0
Svar på denne tråd

Pia...
Forfatter: 
Dato:  26-02-2006 22:56

Når man vælger at sætte sin hest til salg må man også være klar til at slippe ansvaret.

Man kan ikke både sælge og slippe ejerskabet og samtidig styre hvad der skal ske med hesten senere hen.

Det er det der er så fandens svært som hesteejer, men man må bare erkende at man ikke er den eneste der kan passe sin øjesten.

Måske skulle du gøre dine krav mindre tydelige, men stadig have dem i baghovedet. Hvem ved? Måske skræmmer du evt købere væk ved allerede at kræve inden de overhovedet når at se dyret? :-)

Tina - Nu med ridedyr i hestestørrelse!!
0
0
Svar på denne tråd

Pia... så læs her:
Forfatter: 
Dato:  26-02-2006 22:59

Hej Pia

Jeg tror næsten jeg har haft den særeste køber:

En kvinde kontakter mig fordi hun gerne vil købe vores brogede børnepony. Hun er ked af at der allerede er en der er interesseret, som kom først, denne trækker sig (eller rettere jeg hører ikke fra hende), så hende der nu havde kontaktet mig bliver glad da hun jo så må købe ham.

Alt bliver ordnet og vi aftaler at hun skal hente ham idag (søndag d. 26. februar).

Jeg fortæller hende at jeg også har en brunskimmel hoppeplag til salg, og at den kan hun jo se hvis hun har lyst, og det ville hun også gerne.

Min brunskimlede hoppeplag blev solgt igår og det fortæller jeg hende samtidig med at vi snakker om afhentningen søndag.

Det ærgrer hende for hun ville godt have set hende, men sådan var det jo.

Så lige da vi var gået i seng igår aftes, kom der en sms fra hende om at nu ville de alligevel ikke komme og hente vores brogede pony, fordi at hendes mand var skuffet over at de ikke kunne købe min brunskimlede hoppeplag (som de ikke engang havde set! og som de jo slet ikke vidste om var noget for dem før de havde set hende! og som de slet ikke vidste jeg havde til salg da de meddelte mig at de gerne ville købe vores pony. det var sådan flygtigt at jeg fik fortalt hende at jeg også havde sådan en til salg).

men jeg ser på den positive side af det: Hvis der ikke skal mere til for at de mister interessen, så er det slet ikke det rette sted til vores pony.

Han er forøvrigt til salg for 2.500 kr.

(yderligere beskrivelse kan ses i min præsentation, hvor der også er billeder.

Skøn rødbroget vallak sælges
Ca. 110 i stg.
Super børnepony.
Ingen handelsfejl.
2.500 kr.
0
0
Svar på denne tråd

åååh ja.
Forfatter: 
Dato:  26-02-2006 23:18

jeg er også træt af det ræs med at sælge hesten.

disney har stået i kommision i en måned snart - og hun var lovet solgt inden for den måned - men det er lige som om der ikke rigtigt sker noget :-(

første kunde: well ham der har hende i kommision havde ikke rigtigt fået hende redet - såeh damen (som jo er ung og noget krudtet) tager en æres runde med bukkespring - vel at mærke før de knapt kommer i gang - køberen mistede interessen

næste kunde: kommer før en weekend, og vil prøve hende igen tirsdagen efter - heller ingen gevindst.

tredie kunde: en anden handler - heller ingen gevindst

fjerde kunde: skulle prøve hende fra i onsdags til i dag - men jeg har ikke hørt noget deroppefra - prøvede at ringe til ham i dag for at høre hvordan det var gået - ingen kontakt :-(

jeg er ved at køre godt sur i det - det koster kassen at have hende deroppe, og jeg kan ikke rigtigt få noget for hende - har mistet mange penge på det i forvejen - nu gider jeg bare ikke mere. og min kassebeholdning siger også slut prut.

Karina82

Den, som ikke laver fejl, laver som regel slet ingen ting

min hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Han er en 3'er
Forfatter: 
Dato:  26-02-2006 23:50

så jeg har ikke noget for et 2'er marked - desværre...

Tina : Jeg er helt på det rene med at jeg kan "skræmme" folk væk, men ved også at det er de folk jeg alligevel ikke ville sælge til... Rasmus har fortjent det bedste og jeg har heldigvis ikke travlt med at få ham ud af vagten...

DaquiriZ : Kom din køber fra Lemvig- området? Lyder lidt som en køber jeg også har været udsat for...

0
0
Svar på denne tråd

den går nok
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 03:06
begge veje. Det er ikke alltid lettere at være køber. Hvor mange l***e heste vi igjennem tidene har sett på. Hvor sælger opplyser i annoncen at hesten den er 165, 8 år går LA, frisk og rask. Så kører man fra Fredericia til rinkgkøbing for at se en hest uden muskler som er 155, min 15 år, knap nok vil blive godkendt i LC og refuserer på 50 cm hinder og med ben som ser ud som løgn, og er fulde af hævelser og annet.

Ja så jeg forstår faktisk sælgere som spør om ting der allerede står skrevet i annoncen. Når man i løbet af 1 uge har sett på 10-15 heste som overhodet ikke stemmer overens med annoncen/sælgers beskrivelse ja da er det svært at tage ud og se på hester hvor man ikke kan se billeder af hesten i annoncen.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg kan kun give tralle trold ret.
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 06:56

Jeg er, eller retter sagt var også en af de købere, som spurgte om lige nøjagtigt det samme som stod i annoncen.

ofte var det sælger havde skredet ang. hetsens evner, jo en lille løjn historie-

Selv om der stod der ingen fejl eller mangler var, ja så fik jeg ofte, ved at spørge dumt, en masse dårlige ting afvide omkring hesten.

Ofte blev vi mødt af heste, som slet ikke kunne bare halvdelen af det køber fortalte.

et sted var jeg så gal, at vi gik i vrede fra sælgers stald.

for det var åbenbart meningen, at min datter nærmest skulle tilride hesten for ejeren, der selv havde opgivet at blive sidende på hesten.

Så engang imellem kan jeg godt forstå, at nogen købere slet ikke gider bruge tid på at ringe tilbage til sælgern.

vi har dog også været ude hos sælgere, som var ærlige omkring alt vedrøende heste.

Heldigvis er vi nu færdige med at lede, for drømmee hesten er fundet. men det har også taget næsten et helt år.

IMC
0
0
Svar på denne tråd

Puha...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 08:06

Puha, ja... jeg har været igennem samme kedelige tur og har derefter valgt at beholde hesten.

2 ud af 20 ryttere kunne love et godt hjem og samtidig red Røde fornuftigt... men hvorfor sælge til nogle mennesker når man frygter at hesten står tilsalg efter et halvt år??

Så er den vist bedre tjent som min hygge og distancehest..

Team Dandanel

"Hva folk ikke ved, har de ikke ondt af :-) "

Jeg er udadvendt.
Tåler du ikke sandheden, er problemet dit!

Er iført sikkerhedsvest, kast bare kniven! :-*
0
0
Svar på denne tråd

det er svært
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 08:28

Vi har også været igennem mange prøvninger af ponyer, men jeg har altid været ærlig og sagt hvad jeg mener om ponyer og hvorfor jeg sortere dem fra.

Det er heller ikke altid populært. Da sælger som regel synes at rytteren og ponyen passede perfekt sammen, og hun kunne jo ride den, og vi ville blive glade for den osv osv. Jeg har været meget konkret når jeg har ringet til sælgere, og fortalt hvad vi søgte. Vi søgte en decideret rutineret stabil springpony, og alligevel har vi formået at komme ud til ponyer der ikke engang turde gå over en bom på jorden. Men sælgerne mente helt klart den havde potentiale, og ponyen kunne jo helt klart lide min datter og de passede fint sammen, så mon ikke det med springningen nok skulle komme ! NEJ NEJ NEJ, ponyen levede jo slet ikke op til det jeg havde fortalt, sælgerne var meget stødt over at jeg meddelte dem at jeg synes de skulle sælge den som dressurpony istedet for spring. HMmmm - men sådan er der jo så meget. Vi var mange igennem, men er dog også stødt på ærlige sælgere - gudskelov !

Vi har hvad vi skal bruge af ponyer pt, så det varer forhåbentlig længe inden vi skal på markedet igen.

Hilsen

Helle P

Kan jeg mon lære Torontos Graf at køre for vogn. Krydser fingre !

0
0
Svar på denne tråd

Karina...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 08:32

hvorfor finder du ikke en anden salgsstald.

Det der lyder ikke som noget godt for din pru.

Jeg har selv stået i en situation, hvor jeg forventede at når jeg betalte, blev hesten luftet...Men det gjorde den heller ikke. -Så jeg valgte at flytte hesten promte.

Hestepasser søges til Schweiz sommer 06 til sommer 07. Desuden søges en fra midten af marts til juli. Kontakt mig for nærmere oplysninger.

Hoppe sælges eller byttes: se mere her www.dba.dk/asp/soegnin...

0
0
Svar på denne tråd

Salg og køb
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 08:38

Den går jo meget begge veje, det er lige skrækkeligt ;) Har prøvet både at købe og sælge.

F.eks. da jeg skulle købe ny hest/pony efter Rollo var blevet aflivet, og jeg søgte

Fjordhoppe m. papire og over 140cm, tilredet, evt ca. LC dressur

Jeg fik tilbudt hingsteplage uden papire på 1-2 år "Som var meget sød, man skulle bare have hingstekæde på!" og gamle halvbrækkede heste uden papire som var lidt småtossede.

Jeg var endda ude og kigge på en fjordhoppe, som eftersigende skulle være 140, gå LB2 og være sød og omgængelig.

Første gang jeg kom derud, skulle parten være der og fremvise den - der var ingen part, hun var taget hjem, og ingen vidste hesten var til salg ?:-)

Men den så mig nu noget lille ud, var jo lige henne og klappe den alligevel.

Et par dage senere var jeg så ude hvor ejeren var der, og havde spurgt om jeg måtte ta en tommestok med og måle fordi den så mig altså noget bette ud! Jaja måtte jeg godt.

- Den var ikke en cm over 132, HØJST!

LB2? Kunne ikke engang sætte den ordentligt i galop og jeg fik et bukkespringe eller 3 rundt i hjørnerne.

Ejeren blev fornærmet da jeg ikke ville købe pga højden (Ellers lækker hoppe) og hun havde også startet med at skrive pr sms at jeg kunne få den meget billigt.

Så den senere i DBA, både som 140, 137, 135...

Nu har jeg så selv hest(e) til salg, og det er mindst ligeså træls.

Jeg oplyser at hesten HAR gået en LC med tidl. ejer og derfor godt kan det grundlæggende, men hos mig har hun gået skovtur og er derfor 100% stabil i det, jeg rider ved store veje, traktore m.v.

Folk forventer en prima dressurhest? Nogen har undret sig over højden, nogen begynder på prisen og en anden spurgte som det første hvor stor min vallak var!?

Ja min hoppe er dyrt sat, men er også for at sortere useriøse købere fra, men også fordi at nej hun kan såmænd ikke gå en LA i hverken dressur eller spring, men mere tålmodig og godmodig hest skal man lede længe efter. Jeg kan kravle rundt på hende, mine søskende kan også, alle kan ride hende og hun er så stabil i trafikken.

Hun har så bare skæv haleføring, hvilket for hendes vedkomne er en kosmetisk fejl - og var eneste grund til hun blev 'dumpet' af en handicap rideskole, desværre. Ellers havde hun egnet sig 100%.

Men hvor er det også træls, at modtage de særeste opkald om ens hest - specielt fra små piger.

Og jeg aner ikke hvor mange elendige aftaler jeg har haft på mit føl, aftaler soms trækker sig over længere tid og man venter og venter og så dagen før "Ej er ikke intr. alligevel"

Jeg er ved at gå ud af mit gode skind!!

- Specielt over salg af Uffe. Har ingen seriøse købere haft!

Når købere er ude, hvorfor skal de så prutte om prisen? De kan umuligt synes den er for dyr, for prisen ved de når de ringer!
Og ringer man på en hest, går jeg også stærkt udfra de har pengene, opstaldning og tiden fra starten af!

Suk det er hårdt at sælge hest, men umulige købere (og sælgere!) gør det ikke nemmere.

- Og jeg vil stadig være strid, og forlanger forkøbsret på begge mine. Netop af samme grund som Pia. Mine er ikke nogle "superheste" så de skal ikke ende ad pommernes til - har solgt en islandsk hoppe som er endt et sted i Sverige. Hun har skiftet ejer 3-4 gange siden jeg solgte hende og det skal mine to ikke udsættes for.

- Og kunne jeg, havde jeg købt Lóa igen!

0
0
Svar på denne tråd

kender det selv
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 08:40

jeg har selv en hingsteplag til salg.. der kommer en og vil se ham i frostvejr.. fint nok siger jeg meeen han kan altså ikke fremvise sine gangarter særligt godt ok... hun kommer og siger hun vil melde tilbage.. men jeg hører intet..

andre har kontaktet mig og synes han ser rigtig fin ud.. men han har altså den forkerte far

jamen hallo!! det er jo en kommende ridehest.. er det så ikke hesten man skal ride på... det er lidt øv med de modehingste.. det er lettere at sælge et halvdårligt føl efter en modehingste end et godt føl efter en ikke kendt hingst...

jeg har så også oplevet en der ville komme vi havde aftalt tidspunkt... men han dukkede bare aldrig op.. ventetider er bare øv...

heldigvis er den bette så nem i dagligdagen så det ikke er sur slid.. problemet er kun at jeg skal skille ham fra mor hver 3 uge når hun bliver hingstegal.. men fra maj er dette ikke længere muligt.. også skal jeg så til at tage stilling til hvad jeg så vil.. synes det er synd at kastrere en åring.. men det kan jo blive nødvendigt

0
0
Svar på denne tråd

Jeg kender det...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 09:20

Også fra begge sider...

Jeg havde i 2002 sendt min hoppe i ridning ved min gamle kollega i Holstebro, da jeg ikke selv havde tid til at ride begge mine heste.

Der ringer så en kunde og er meget interesseret i hesten og vi aftaler, at hun skal komme og kigge på den søndag eftermiddag.

Da min kollega er til stævne, køre jeg selv fra AALBORG til HOLSTEBRO, for at shine dyret op.

Skimle (hesten) bliver vaske og flettet og ligner en hel million...

Men, 10 min. før kunden skulle komme, ringede hun Gud hjælpe mig og aflyser aftalen .

Mange tak... Kost!

Den anden vej gælder det, at jeg ville købe en hest jeg kunne ride op og sælge igen.

En bekendt, der er i beriderlære (!) fortæller hun har sådan en hest i ridning. Men hun er gravid og vil derfor ikke ride mere, hvilket hun var noget træt af, da hun selv ville have købt "vidunderet"...

Nå, men jeg skulle så ud og se på den her super dejlige vallak på 10 år, som skulle være yderst velgående.

Den var rimelig billig, da ejer var blevet bange for den, da den kunne være lidt en gadedreng...

Så køre jeg gladeligt til Sjælland - igen fra Aalborg - i god tro om, at jeg skulle lave et godt kup.

MEN, så trækker de en brun, følfed, muskelfattig vallak ud af boksen.

Den havde galle i begge haser, langtået og GRIM.

Ydermere kunne de ikke vise den frem under rytter, så den fik en tur i longen og var HALT.

JEg prøvede alligevel en tur på den og da var den stadig lidt uren og meget stiv. Og så var den nærmest uridelig!!! Den ville ikke dreje eller gå fremad. Kort sagt et rigtig møgdyr...

Desuden var en ikke 10 år, men 12 år!

Så jeg brugte lige en hel dag, 1000 kr i benz og bropenge, for at se på en gang @!#$...

***Pejtersen***
Flere gode heste og ponyer til salg.
Se mere på min
hjemmeside
0
0
Svar på denne tråd

Tilbagekøbsret
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 09:36
Jeg har lagt mærke til, at der er nogle stykker af jer, der forlanger en tilbagekøbsklausul... Den holder altså bare ikke i retten. Man kan som sælger ikke forlange at skulle have førsteret til et evt. tilbagekøb af en hvilken som helst genstand (eller som er hest/pony).
0
0
Svar på denne tråd

at handle hest
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 09:38

er så nogenlunde det samme som at handle bil!

Først tjekker man om lakken holder og farven passer..

Så går man til motoren, er den lydløs og kraftig nok..

og til sidst så er det stabiliteten..

Nogle sælgere har et lakeret "lig" som de bare skal have skudt af koste hvad det koste vil, andre har mere viden om hvad de laver og har tid til at finde en god stabil og økonomisk stærk køber (som ikke kommer og klager første gang l*rtet ikke kan starte... eller er løbet tør for sprinkler vædske )

Alligevel er der ingen garantier for at køber ikke ugen efter købet kører i grøften eller bliver kørt ned bagfra af en sovende lastbil chauffør..

"Jamen" tænker du så nu, dét her er jo et levende væsen, en hest som jeg har følelser for og KUN kan forestille mig skal pakkes ind i vat resten af dens dage og skal leve lykkeligt på en stor grøn mark med en masse artsfæller og kun rides i godt vejr og på stabil undergrund

Pia sådan er verden ikke.

Skriv dog i annoncen, køber før pris!!

Jeg kunne ikke drømme om at give mange penge for en 3ér pony. til gengæld har jeg den sandsynligvist resten af dens dage, for der står ikke mange penge og glor sultent på mig hver gang jeg kigger ud på marken

Jeg har haft heste til 100000.. men dem jeg har nu har kostet en brøkdel og de er præcist lige så kompetente og dejlige som de andre var - og der er lige så meget potentiale i dem!

(at ejeren så er en ambitiøs løs rytter med et stort hygge gen kan de jo ikke gøre for .. )

Dét det handler om når man sælger en pony er at finde et hjem hvor ponyen vil få det godt - SÅ LÆNGE DEN ER DER!

Det det handler om for mig når jeg køber en pony til mine børn er at den skal være god i hovedet og være så omgængelig at jeg ikke skal tænke over hvem jeg sender ind i hegnet og hvem jeg smækker op på dens bare ryg og en tur ud over markerne en sommerdag.. uanset hvad den møder undervejs!

Og sådan tror jeg faktisk de fleste ponyforældre har det.

Det er dét du skal slå på frem for noget andet!!

Måske sorterer du faktisk de "gode" (som mig sagde hunden ) købere fra ved at sætte prisen så højt

Jeg syntes osse at din køber fra Lemvig var noget

men sådan ér nordvestjyder vist generelt

Du elsker Rasmus højt ingen tvivl om den sag, og du har behandlet ham næsten bedre end en baby (y) men det kan man ikke på forhånd kræve af en køber .. man kan håbe .. dét kan man!

June - som har et forkvaklet forhold til at sælge biler fordi de ved ankomsten her bliver døbt og navngivet og kun bliver vasket ved særlige lejligheder ( i modsætning til mine dyr )

0
0
Svar på denne tråd

Ehmmm...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 09:50

Nu håber jeg da ikke at det er mig du henviser til, når du skriver at:

(eller de aflyser en månedlang aftale 3 dage før)

For så må jeg da nok indrømme at jeg er lidt skuffet... :-(

Det er jo dig der har henvendt dig til mig, om jeg ville låne Rasmus og det var dig selv der satte datoen hvor vi kunne se ham. At vi så (hele familien) lagde os med influenza, og først er blevet raske her i weekenden, det er jo ikke noget man planlægger...

Så jeg håber da bestemt ikke det bl.a. er mig du henviser til..

Pernille

Sød og venlig børnepony, f.eks. shetlænder, wales mountain etc. søges til udlån til godt og hestekyndigt hjem. Gerne med forkøbsret. Helst en vallak. Kontakt mig for nærmere info.

0
0
Svar på denne tråd

Nogen gange er det der står i annoncen
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 09:57

heller ikke rigtigt, så derfor er man nødt til at spørge..

Fx står der i Rødhætte's salgs annonce at hun er 100 cm, hun er kun 94 cm og det har jeg informeret ejeren om.. Men hun vil åbenbart ikke lave det om..

Ejer af: 1 pony, 2 rotter, 1 kat og 3 dværghamstere - HJÆLP Jeg er ramt af GMA (Get More Animals)

0
0
Svar på denne tråd

Nu er jeg lige
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 10:59

lidt grov. Og det er ikke personligt til dig Pia... MEN...

når man som sælger vil sælge en halvgammel, småfed pony med diverse handelsfejl - ELLER en fantastisk lækker hest med enormt potentiale, for den sags skyld - fordi man af uvisse årsager IKKE selv gider ha´ den... hvad I alverden får Jer så til at tro at I efter salg, har råderet etc. over ponyen/hesten???

Hvis alle disse dejlige intensioner om at netop "Lille Lotte" kun fortjener det bedste og absolut ikke må videresælges/rides eller hvad det nu kan være, er alvorligt ment - SÅ BEHOLD den!!

Jeg ville ikke selv ha´ noget imod en tilbagekøbsklausul (selvfølgelig til rimelig pris på salgstidspunktet), eller ønsket om at køber ville se opstaldingssted etc. - men solgt er solgt!

Og jeg kan fa´me godt stå inde for, hvordan jeg behandler mine heste/ponyer, hvad jeg gerne vil ha´ og hvad jeg vil give for det!

Jeg forstår ikke den der " jeg har med vilje sat den højt, for at sortere useriøse købere fra " når I samtidig bliver sure over at potentielle købere afgiver et tilbud??

Lige nu har vi (vores opstalder) en utrolig rar skovturshest til salg, hun har fået mindst 15 henvendelser, hvoraf de 10 ønskede at se hesten - 3 af dem mødte op !!

Så ja, irretrende med både købere og sælgere...

Venlig hilsen

Anne * der endnu engang siger det ikke er personligt, men generelt ment*

God stor kat. 1 pony søges til blivende hjem. Nervefast og erfaren lærepony LA/LA niveau foretrækkes. Prisnineau 15-20.000 evt. bytte med superrar kat.2 haflinger.
0
0
Svar på denne tråd

Pia...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 11:26

Sådan en som mig, ville blive skræmt væk lige med det samme.

Jeg ville aldrig købe et dyr, hvor der var krav om, at sælger skulle købe tilbage , eller at sælger måtte komme rendende i tide og utide og se til "sit" dyr.

Dog har jeg alligevel kontakt med avleren af min oldenborg hoppe. Jeg har forsøgt, at få det med tidliger ejer af pintoen. Og har en god ven i opdrætteren af vores gamle labrador. Så jeg har bestemt ikke noget at skjule.

Men ALDRIG om det skulle være et krav.

Hvis ikke du mener, andre kan gøre det godt nok, så lad være med at sælge.

OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg)
Og nu med pintmoor-stutteri.
Det der er perfekt for dig, er ikke nødvendigvis rigtigt for andre.
0
0
Svar på denne tråd

Jeg har ikke
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 11:31

engang min hest pony til salg, men nogle havde hørt at det måske var muligt at købe... osv... gennem fælles bekendte.

Ponyen er ikke et godt køb til 1. gangs købere, og bestemt ikke til en urutineret rytter oveni, hvilket jeg oplyser om.

Den sødeste familie dukker op, men fakta er at de intet ved om heste, og at "lille-pigen" har gået til ridning on and off (???) i 2½ år... Farmand filmer lillepigen en smule mens hun skridter rundt, mens mor og storesøster viser deres udbredte interesse ved at lege med kattene (?!) - De kommeter dog at de synes ponyen er sød og ligner en cirkus-hest(???) Beder om mit nummer og lover at vende tilbage. - Informer fælles bekendt (som har skabt kontakten) om at de bestemt er positive og synes det er den helt rigtige pony.

Jeg hører intet fra familien, men har tilgengæld brugt en aften på at vise min stjerne frem. Møder den fælles bekendt til et stævne i weekenden, der informer mig om at de gerne vil købe, men lige skal ha fundet en anden hest til storesøster også, - Vi har eend ikke snakke pris endnu!

Behøver jeg at skrive at min pony overhovedet ikke er til salg længere!?

Mange hilsner

Linda-Doris , - med hypperne:

Cirsa

Loppen Lora

Lille P &

Lucky Lancie

0
0
Svar på denne tråd

jeps...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 11:43
har prøvet at sælge belle eller låne hende ud som selskab og mange har også kontaktet mig men når det kommer til stykket hopper de af en eller anden grund altid fra? hvorfor kontakter man folk hvis man ikke er interresseret?
0
0
Svar på denne tråd

Miabell
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 12:00

1. man kan ikke forvente at folk vil LÅNE et føl .. så kan man have alt arbejdet og alle udgifterne og når den så bliver så stor at man kan inkassere "gevinsten" så henter du den hjem igen ..

2. 10000 er MANGE penge for et føl uden papirer!

June

0
0
Svar på denne tråd

Miabell
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 12:20

må jeg spørge hvorfor du har lavet 3 profiler til hende??

Du kan jo godt lave slag, låne og normal profil i en :D

Men ja 10.000 er meget for et blandnings føl..

Min veninde gav 10.000 for en blandnings hingst på 2. år...

Ejer af: 1 pony, 2 rotter, 1 kat og 3 dværghamstere - HJÆLP Jeg er ramt af GMA (Get More Animals)

0
0
Svar på denne tråd

rettelse
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 12:21
2,5 år er den..

0
0
Svar på denne tråd

kender det
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 12:48

min lille hingst er også til salg- har ikke den tid til ham som han fortjener.. Der stod i den første annonce at han ikke havde stamtavle, at jeg havde billeder af moderen også mm.

Så har folk ringet... troede jeg havde fundet dem jeg ku li- men de kunne først betale ham til juni- han er sat til 2600, men har sagt hjem før pris... så..?

Hmm.. men så ringer folk for at høre hvor meget moderen koster? om hvordan stamtavlen er, om han er registreret mm. NEJ, han har ikke stamtavle, moderen har- men hun er ikke min. han er IKKe registreret da han ikke har papir...

Nogen der skriver at ham gad de godt eje- øhh..han er til salg...

Ved ikke helt om jeg har fundet nogle nu? De er lidt svære at komme i kontakt med...han skal vist nok hentes i næste weekend? nu må vi se... Krydser fingre.

Mvh. Anne.

det bedste man kan gøre for sin bedste ven, er ikke altid et nemt valg
0
0
Svar på denne tråd

Tilbagekøbsklausul... jo den holder godt nok
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 13:42

Vedr. tilbagekøbsklausul.

Du har i og for sig ret i, at sælger ikke kan gøre krav på hesten/ponyen ved videre salg fra køber, til trods for der står tilbagekøbsret i kontrakten.

MEN, der kan man blot skrive at køber skal betale sælger en bod, såfremt hesten videre sælges uden først, at tilbyde den til oprindelig sælger.

Man får godt nok ikke hesten tilbage, men en klækkelig bod afholder de færreste fra at videre sælge hesten.

Det kan nemlig trækkes i retten, såfremt køber undlader at tilbyde til sælger først.

Så jo, den holder skam godt nok i retten.

Mvh

Janni

0
0
Svar på denne tråd

hest til salg
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 15:59

Hej

Jeg forstår heller ikke at folk ikke overholder deres aftaler. Det tager to minutter at ringe eller maile for at aflyse. Jeg er da ligeglad med om de vil købe min hest eller ej. Men de skal da ikke bare blive væk, hvad pokker bilder de sig ind .

Med venlig hilsen Hanne.

0
0
Svar på denne tråd

PenilleBlom
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 21:39
Nej; det er ikke dig jeg mener Skriver en privat besked til dig
0
0
Svar på denne tråd

Pia...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 21:56

Er glad for at høre, at det ikke var mig du talte om Du skriver bare...

Pernille

Sød og rar børnepony (vallak) ml. 100-120 cm købes til godt og blivende hjem. Evt udlån. Kontakt mig evt via mail eller beskedcenter og fortæl hvad du har til salg...

0
0
Svar på denne tråd

vævævævæ
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 22:15

Da jeg købte heste, gik jeg bevidst efter dem hvor der ikke var nogen krav.

Jeg gider simpelthen ikke den gamle ejer hænger i røret hele tiden, og vil komme og se lille pusser i tide og utide!

Hende jeg købte Mads hos, har jeg stadig kontakt med, og hun skal også komme og besøge ham til sommer. Vi mailer nogle gange sammen, fordi JEG ønsker at informere hende..

.

Men jeg mener, at sælger du din hest, skal man ikke rende hos den i tide og utide..

Hesten er solgt, og er dermed en anden mands eje.

Hilsen
Annecathrine
&
Store Mads Kirk
Rigtige piger er landmænd ;)
0
0
Svar på denne tråd

Jamen June
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 22:31

Jeg har jo netop skrevet "hjem før pris" i annoncerne... og jeg er ikke bange for at gå betragteligt meget ned hvis jeg tror på at det er den rigtige køber jeg har kontakt med...

Maria P :Har også prøvet at køre hele vejen over Danmark, fra øst til vest for at kigge på en hest som viste sig ikke (i mine øjne) at være iorden. Sælger var godt klar over at der var noget som ikke var iorden og havde derfor sat prisen efter det. Dét fortalte de bare ikke over tlf da jeg ringede på dyret - så jeg blev lidt rystet da de indrømmede det...

Ginni : Jeg har det lidt som dig - går det slet ikke med Rasmus må jeg bare beholde ham og så må vi til at have faste grøddage hver uge...

Anne : Det er ok, jeg føler mig ikke trådt over tæerne Men vil dog sige at jeg IKKE bliver sur over tilbud som gives , for ejeg har jo netop skrevet hjem før pris i min salgsannonce - til gengæld vil jeg så også have lov til at forvente at folk så gerne vil beholde ham...

Måske er jeg bare miljøskadet efter at have været til tvillingetræf. Her kunne man købe og sælge (jeg var sælger) og jeg fik solgt en masse ting som jeg havde sat rigtig billigt fordi jeg gerne ville af med dem. 1 time senere kunne jeg gå rundt og finde "mine" ting - til salg - for dobbelt eller trippel værdi af hvad jeg havde solgt dem til.

Hvis nu du kunne prutte en pony ned til 5000,- og du vidste at du kunne sælge den videre med det samme for 10000,- så ville du da gøre det - eller ???

0
0
Svar på denne tråd

Oxalia & Gizmo
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 22:38

Jeg mener ikke at jeg har skrevet at jeg vil have besøgsret til Rasmus. Når/hvis han bliver solgt er det til mennesker som jeg stoler på vil passe godt på ham. Skulle de til gengæld have lyst til at fortælle mig om hvordan det går (godt) vil jeg blive rigtig glad.

Men det er altså ikke noget krav fra min side...

0
0
Svar på denne tråd

Nej ...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2006 23:22

men du vil have råderetten over ham, ved at lave den salgsklausul.

Din pony har en alder og størrelse, der gør, at den højst sandsynnelig skal igennem et hjem mere, hvis ikke den skal stå ubrugt på en mark.

Jeg vil ikke vide hvorfor, du vil sælge ham, for det kommer ikke mig ved. Men du søger et blivende hjem til ham, det som du ikke selv kunne tilbyde ham, hvorfor så kræve det af andre ?

Men tilbage til det egentlige spørgsmål: Useriøse købere. Det ligger desværre i tiden tror jeg. At man opfører sig, som man vil.

Det er vel et spørgsmål og ganske almindelig opførelse/opdragelse.

Vi mangler nok lidt EMMA GAD.

Tror desværre også, der er ligeså mange købere, der finder sælgerne useriøse, som det omvendte

OLDENBORG KAN OG VIL(tror jeg)
Og nu med pintmoor-stutteri.
Det der er perfekt for dig, er ikke nødvendigvis rigtigt for andre.
0
0
Svar på denne tråd

klausul
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 03:11

jeg synes der er stor forskel på hvilke klausuler man stiller i kontrakten.

Tilbagekøbsret ville jeg aldrig gå med til til samme pris.

Den gamle ejer kunne få et praj om at hesten var til salg, og så købe den til den udbudte pris. Det synes jeg er mere fair.

Jeg ville aldrig købe en hest med 117 betingelser i kontrakten.

Det er ikke fordi jeg har noget at skjule :) har iøvrigt stadig kontakt med Jasmins avler nu snart 3½ år efter jeg købte hende :)

0
0
Svar på denne tråd

Tilbagekøbsret
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 05:58

Vi laver også tilbagekøbsret på vores unge heste når vi sælger, og fordi at man gør det, er det jo ikke ensbetydende med at man kun skal betale det de i sin tid selv har givet.

Jeg syntes det er rart at kunne have muligheden for at købe et af mine avlsdyr tilbage, og det er jo ikke et 100% krav om at man skal købe den tilbage.

Man skal simpelthen bare have en opringning hvis dyret sættes til salg, oplyses om den nuværende pris, og så kan man købe tilbage eller lade være.

På den måde kan vi også følge vores afkom og deres udvikling.

At hesten så måske koster 10.000 kr mere end hvad vi i sin tid solgte den for, ja sådan er det jo bare. Når hesten bliver ældre eller der ligges en masse arbejde og resultater i den, så stiger prisen jo.

Så jeg tror mange misforstår ideen med forkøbsret - i får det til at lyde somom at man skal købe hesten tilbage for det samme man har solgt den for, og det holder jo ikke.

OX Hingst står til avlsbenyttelse i 2006 - Efter Res. Worldchampion hingsten Padrons Kadar. Lækkert show hoppeføl til salg.

0
0
Svar på denne tråd

Tilbagekøbsret
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 07:25

Jeg kan simpelthen ikke forstå hvordan nogle kan være så negative over det.

For mig handler det mere om, at jeg vil sikre mig, at mine dyr som jeg iøvrigt holder uendeligt meget af, ikke flakker rundt fra den ene til den anden. Det handler overhovedet ikke om at blande sig i noget som helst.

Jeg kan godt forstå, at nogle heste bliver skudt i hovedet. Hvis de lever et liv med skiftende ejere. Dyr har brug for trygge omgivelser.

Indenfor "seriøs" hundeopdræt er det ganske almindeligt, at opdrætter har tilbagekøbsret. Mine hvalpekøbere giver udtryk for, at de syntes det er betryggende, at de kan henvende sig til mig hvis der skulle opstå en situation, hvor de pludselig skal af med deres hund. For mig som opdrætter ville det være tragisk at se mine hvalpe sat til salg i gul og gratis eller DBA. Så har jeg ikke gjort mit arbejde godt nok. Men jeg er måske også lidt "barsk" med hvem der får lov til at købe en hvalpe. Det er mine hvalpe og det er mig der bestemmer hvem der kan tilbyde mine hvalpe det, jeg finder rimeligt. Det er levende dyr vi har med at gøre. Jeg har 1 gang været ude for at en af mine hvalpe er blevet solgt videre uden min viden. Men heldigvis henvendte køber sig til mig. Jeg gjorde selvfølgelig ikke noget ved det, da hunden havde fået et godt hjem. I øvrigt har jeg aldrig fået en hund retur. Alle hvalpene lever trygt og godt i deres hjem med ejerer der virkelig har sat sig ind i racen og har tilbudt hvalpen et fornuftigt liv. Jeg har opdrættet siden 1980.

Hilsen Helle

Hvis du ikke vil have en prop
så prøv en Irish Cob
Helles Irish Cobber
0
0
Svar på denne tråd

Tak til Tanja A, Oxara Arabians og
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 12:51

Helle K for at have udtrykt sig om tilbagekøbsklausulen på en måde som jeg ikke selv var i stand til - for det er sådan jeg mener den.

0
0
Svar på denne tråd

Pia...
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 12:58

Jeg valgte som køber at informere tidligere ejer om hvordan det går.

Hun og hendes børn (som var meget glade for Mads), bliver glade hver gang de ser min mail adresse i indkomne mails.

Jeg sender nogle gang billeder osv.

Men hun ved også, at jeg ikke gør det hele tiden. Og de første måneder jeg havde ham, kontaktede vi hende slet ikke.

Hilsen
Annecathrine
&
Store Mads Kirk
Rigtige piger er landmænd ;)
0
0
Svar på denne tråd

Jeg er så også en af dem...
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 13:27

...der ikke kan se hvad der skulle være galt med forkøbsret.

Jeg har både købt og solgt hed forkøbsret og det betyder altså ikke at jeg vil bestemme hvad der sker med hesten selvom jeg ikke er ejer mere.

For mig handler det om at jeg solgte en unghest og hvis han skulle videre i systemet ville jeg gerne have ham tilbudt inden han blev sat til salg.

De ringede til mig og sagde at nu kunne de ikke have ham mere og hvis jeg ikke ville købe ham tilbage blev han sat til salg.

Jeg takkede nej, da jeg allerede havde 2 andre heste og ikke så mig i stand til have en mere, men tilbuddet var der jo og på den måde fandt jeg da i det mindste ud af at han var solgt.

Desværre ved jeg ikke hvor han er endt og det piner mig lidt, især da jeg har oplysninger der kan være vigtige for hans helbred.

Hilsen Britt

...you can use your illusion, let it take you where it may...

W.AXL ROSE

Surprice/Silas søges

0
0
Svar på denne tråd

Gizmo...
Forfatter: 
Dato:  28-02-2006 23:52

jeg skriver også (dog ikke så tit) til Heidi (Raunsøe-Midtgaard Arabians) som jeg købte Qidar af - og til Marianne (Kastanielund Arabians) som ejer hans mor og far .

Det er ikke noget vi har aftalt men jeg synes det må være hyggeligt at få lidt at vide om hvordan det går med ens "baby" ude i den vide verden.

Jeg er blevet spurgt både direkte og indirekte hvorfor jeg sælger Rasmus :

Jeg har ikke tid nok til både Rasmus og Qidar, og det er ikke fair overfor nogen af dem. Med tid menes både den tid som det tager at ordne boks og sætte foder frem OG den tid det tager at tage hånd om sin hest - strigle, nusse, gå ture etc.

Jeg har gået mange kilometer med Rasmus i den ene hånd og Qidar i den anden. Men det er pokkers svært at træne med dem begge 2 samtidigt i ridehuset - de er mere jaloux på hinanden end mine egne unger

Jeg kan kun lige få pengene til at række hver måned - det er godt at begge heste er sunde og raske

Jeg sælger ham altså ikke fordi jeg har lyst - men fordi jeg kan se at det er det rigtige for ham og mig.

0
0
Svar på denne tråd

ja, men så kan jeg jo sige
Forfatter: 
Dato:  21-06-2006 22:48

at det ikke kun er pony sælgere der ude for den slags oplevelser :)

Prøvede præcis det samme da jeg skulle sælge min dejlige vallak.

1) Folk der havde en aftale, men så aldrig dukkede op! (så føler man sig røvrendt, har folk dog ingen anstændighed til at ringe og aflyse?)

2) Folk som kommer og kigger FLERE GANGE, og er MEGET interesserede, men ALDRIG ringer tilbage og giver svar!

3)Folk som kommer ud og konstaterer at hesten er for lille, Ehm Jah, der står jo så i salgs annoncen at det er en hest med kort ryg og den er 163 cm høj?

og man kunne blive ved :)

Jeg lærte bare at efter jeg havde solgt hest, og det vil jeg aldrig igennem igen. Næste gang jeg skal have hest bliver for lifetime :D

Gry'en
*
Jeg er født sådan.
Hvad er din undskyldning?
*Medlem af DHPV*

0
0
Svar på denne tråd

For lille eller stor
Forfatter: 
Dato:  22-06-2006 07:35

Her er jeg lige nødt til at give mit besyv med!

Vi søger hest. Jeg vil helst have en hest ml 164-168.

Men vi har da også taget ud og kigget på heste på 162 eller 170.

Det er ikke kun stangmålet, der er afgørende for om en hest er for lille eller for stor. Så hvis hesten ellers lyder som den helt rigtige, kunne jeg da godt finde på at bruge sælgerens og min tid på at køre ud og kigge på hesten, for så alligevel at konstatere, at den faktisk ER for lille eller for stor.

Sælgeren må også 'gribe i egen barm'. Fordi vi er også kommet ud til heste, der nok nærmere var 172 end de 168, sælgeren havde oplyst.

Eller som kun var 160 på 'en god dag', nærmere end de 162, som sælgeren havde oplyst.

Så sent som i går ringede jeg på en hest, der viste sig at være solgt. Sælgeren gjorde så sit yderste for at sælge mig en anden af hendes heste. Den var bare lige 174! Og selvom jeg insisterede på, at det var for stort, havde sælgeren alle mulige argumenter for, at lige netop denne hest kun fremstod som en på 168!

Som potentiel køber er det faktisk meget svært at afvise en hest høfligt og med begrundelse uden at sælgeren bliver fornærmet, - især de private sælgere.

Og det er jo ikke en fornærmelse, at man ikke kan lide hesten af den ene eller den anden grund. Jeg prøver på at være høflig, men også ærlig i den begrundelse, jeg giver folk. F.eks var vi ude og kigge på en ellers dejlig hest. Men jeg syntes, at den var for klein fortil og gik på forparten. Det fortalte jeg sælgeren, da han selv ringede dagen efter, for at høre, om jeg ville købe den.

Han blev enormt fornærmet!

Og jeg havde ellers lagt vægt på i vores første samtale, at det var vigtigt for mig, at hesten havde en god front og op-ad-bakke bevægelse.

Selv om jeg ikke synes, at det er i orden, at man ikke giver besked tilbage, så kunne det måske nogen gange være grunden til det.

Efter et par måneders hestejagt, har jeg da også eksempler på, at hestesælgere optræder useriøst. Det undrer mig meget, at folk sætter hest til salg, og så ikke gider følge op på de ting man aftaler, - ringe tilbage, sende video, sende billeder eller andet. Tit ting, de selv tilbyder når man ringer.

MOR TIL KAROO, OG EJER AF JACOB KLAPHAT

Formand for en lokal

ponyafdeling af D.Å.H.M.

Men modstander af skarpe bid og hjælpetøjler!

Neurotisk, manipulerende, overambitiøs ponymor

0
0
Svar på denne tråd

Hmmnnee...
Forfatter: 
Dato:  22-06-2006 11:51

...Min opfattelse af "tilbagekøbsret" er nu også at sælgeren/den forhenv. ejer lige skal have tilbuddet om at kunne købe hesten tilbage til den "udbudte" pris - altså det som den nuværende ejer vil sætte den til salg for...! - og det kan jag da ikke se noget galt i...

Som avler bliver jeg da også glad når jeg høre nyt omkring de heste jeg har solgt - Hvem gør ikke det...;o)

Men det er da op til køberne om de er int. i at holde kontakten.

Desv. er der rigtig mange meget useriøse hestefolk - både købere, sælgere og hesteejere generalt.

Men held og lykke med det.

Mvh.

OX Fuldblodsaraberheste m. UNIK int. Multi Champion afstamning sælges! - Super fair priser - høj kvalitet !!!

Nye Fotos mv. på min præs.-opdateret d. 19/06

Bedækning tilbydes v/4 Hingste pt.

0
0
Svar på denne tråd

123456
Forfatter: 
Dato:  22-06-2006 14:41

hej

Jeg er også ved at være træt af det sælgen hest..har en billig 5 års vallak, hvor der står i annoncen at den sælges billigt fordi at den vil bukke, så ringer folk om de tror deres lille pige kan ride på den.. andre flere har færet ude at se på hesten og lover at ringe tilbage men gør det så ikke...og andre dukker slet ikke op som aftalt..

Men jeg håber at det snart lykkedes mig ...har 3 til salg pga alt for lidt plads..

mvh.Liselotte

0
0
Svar på denne tråd

Solstrålehistorie
Forfatter: 
Dato:  22-06-2006 17:28

Jeg vil lige fortælle om hvordan det gik til da jeg solgte, min 3 års DV hoppe af egen avl, i febuar måned.

Jeg startede en tråd her på HN, da jeg var i tvivl om hvilken salgsstald der evt. kunne være god til at sælge og tilride hende.

Og så...Vupti..Så var der pludselig flere henvendelser her fra HN.

Ca. 2 uger senere var hun solgt til kompetente mennesker. Jeg havde faktisk pludselig 2 der gerne ville købe.

Sådan kan det faktisk også være at sælge hest!!!

Jeg har solgt 6 heste i mit "hesteliv" og jeg er aldrig blevet "brændt af" af en køber. Alle hestene er solgt indenfor 1 måned, også de to, der er solgt via en salgsstald.

Jeg har aldrig fået nogle af mine heste retur. Jeg har haft kontakt med samtlige købere efterfølgende og de er meget glade for købet/ hesten. Flere, af mine solgte heste har jeg besøgt, og altid været glad, for det jeg så.

Måske har jeg bare været heldig???

Pludselig slår det mig også om jeg sælger mine heste for billigt, når det nu går så let???

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider