|
|
| så ringede det på døren |
|
|
og udenfor står 2 piger på en 12-13 år... og synger "fasterlavn er mit navn"... de er ikke udklædt eller noget... jeg sagde til dem at jeg var lidt skuffet over at de ikke var klædt ud... men de fik da en 10'er hver for deres sang... da jeg var mindre og raslede, var vi da altid klædt ud... kan se i min pung at jeg ikke skal åbne døren for mange gange idag *g*
MVH. Stella Jakobsen mor til Oliver født d. 30/06-04 Daniella født d. 24/11-05
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| GuldFisken Bider! |
| Forfatter:  |
Sina |
| Dato:  |
26-02-2006 15:01 |
|
Ej, hvor dårligt  Man skal da klæde sig ud *tsk tsk* 
Mit navn er SINA  Men bare kald mig Sina
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ja, jeg synes.. |
Mette J |
26-02-2006 15:07 |
|
..at man også skal klædes ud  Jeg er hjemme hos mine forældre denne weekend, og de bor så langt ude på landet, at der aldrig kommer nogen herud for at rasle..
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fastelavn |
|
|
Det er da for dårligt...Tror ikke jeg ville have givet dem noget
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hm... |
|
|
Tænk, jeg synes slet ikke du skulle have givet dem nogle penge... Ingen udklædning, ingen penge. Der er da ingen mening i at rasle, når man ikke er klædt ud. Så er det jo bare simpelt tiggeri  Det kan man selvfølgelig også godt sige at det er når man er klædt ud, men for mig at se så går man lige så meget rundt for at vise sit udklædningstøj frem og så håbe på at tjene nogle småpenge til lidt ekstra slik til fastelavnsriset 
Mvh Cavan Stifter og formand:AHNA Hvad man ikke dør af bliver man stærk af
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Ingen udklædning ... |
Lisbeth Sejberg |
26-02-2006 15:41 |
|
... ingen penge ... så ku´ de lære det !!! Lige for tiden er der ingen børn her i nabolaget, der går fastelavn. Er de udklædte kan de få  Men er de ikke, så må de gå  Mvh. Lisbeth
Mange mennesker skylder deres medgang i livet det råd, de andre ikke tog imod fra andre.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Enig... |
|
|
... ingen udklædning = ingen penge. Egentlig synes jeg at det er en uskik at børn går rundt og tigger penge - det var bedre om de fik slik som i USA ved Halloween. Men nu ER det jo penge her i landet - jeg har nuikke fået besøg i dag, og regner heller ikke med det. Så nu et PAR børn der gik rundt nede i "byen" - den ene klædt ud som en æske gajol RET opfindsomt!
£isbeth & Baloo It's our choices that show what we truly are, far more than our abilities. (Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lll |
Find-Nemon |
26-02-2006 15:58 |
|
Jeg synes det var flot af dig at du gav dem penge, er ikke sikker på det her 
Jeg hedder faktisk: Find-NemoN 
Jeg har Jonatan Spangs øl 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her har der også været besøg... |
|
|
men jeg er imod at børn skal tigge penge - så der blev ikke åbnet. Desuden så har vi stortset aldrig mønter i huset... Så hvis de endelig skulle have haft noget, så ville de have været et par appelsiner eller lign. Så hellere et fastalavnsris med en maske og forskellige godter og pynt - og så hjemmelavede fastalavnsboller lavet af mor. *mums* Sådan er jeg nemlig vokset op... Har aldrig i mit liv været ude og rasle/tigge om penge/slik - og kommer det aldrig.
Gitte Laura Nielsen - kommende Fru Molnit * Forlovet den 24. december 2005 Dato for vielse - 23. september 2006 i Højdevangskirken, Amager * Hellere en god original end en dårlig kopi
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| £isbeth (Baloo) |
Camilla (Felur) |
26-02-2006 16:15 |
|
Så har jeg været heldigere! Jeg så en child-size Daim!  Men hun blev pænt sur, da jeg bed hende i benet...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| synd at du |
vitze |
26-02-2006 16:16 |
|
ikke bor i nærheden af KDR, hvor min hyps står. Vores ponypiger er, som afslutning på en hyggelig dag, redet ud i de flotteste kostymer for at rasle  vh anja
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Fastelavn |
|
|
Ja her hos os rasler folk også i kostumer, det er da det sjoveste - desværre kommer de slet ikke herned. Har ellers 3kg karameller at dele ud af, ævbæv. Jeg er egentligt også imod at de tigger penge, man burde give dem slik. Til fastelavn i Island var vi rundt ved fabrikker og tigge, og så har de stilt borde mv ud så man får is, sodavand, slik, eller hvad de ellers har - måske legetøj eller sådan noget. Var faktisk rigtig rigtig sjovt Udover jeg ingen islandske fastelavns sange kunne og det var dødpinligt at stå som ene dansker og synge en på dansk 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Her har da både |
|
|
været hekse og politipiger og prinsesser, troldmænd og en vagabond ... fyldt med krudt og energi og glæde. Og høfligere end sidste år, hvor der var een som rendte ud på vejen, pegede og råbte så højt hun kunne, "HAM DER I 501 GAV EN TYVER!" ... så gik det dælme stærkt med at synge færdigt ved naboerne  .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| slet ingen! |
|
|
Her var ingen ud over mine tre små fætre kældt ud som: Spidermand, Batmand og Supermand... Så de fik en kage og en pose slik.. for jeg vidste de kom *S*
Sommergræsning søges i Salling: se under Markedspladsen eller skriv over beskedcenter hvis du evt har plads til to heste.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Pjat... |
camilla999 |
27-02-2006 22:44 |
|
Børn nu til dags... jeg havde sagt, kom igen når i er klædt ud så smider jeg gerne et par kroner. Men det andet er noget pjat... Er man ikke osse ved at være for gammel til at rasle når man er 12 - 13 år?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| 123456 |
|
|
Til camilla999: Nej da  Vi ponyryttere fra KDR var da ude og rasle. Og vi var 6-14 år. Vi var godt nok til hest, hvilket naturligvis gjorde det lidt skæggere. Vi fik en masse positive kommentarer, folk, og især deres børn, syntes at det var vældig skægt at der lige pludselig stod fire heste ude foran deres dør med udklædte ryttere...  Som sagt var vi udklædte... Der var brud, brudgom, fe, isdronning, indianer, m.m. Der var to der gik med fra jorden.  HYGGELIGT! Kan kun anbefales... 
Thumbs up til akademisk dressur! ~ Fonzie ~ Rubina ~ Simone ~ Isidor ~ Mister ~ Jay Jay ~ ... Fantast Monbjerg 'Fonzie' 02.06.1988 - 06.12.2005
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Dengang jeg var barn... |
DaquiriZ |
28-02-2006 00:12 |
|
dengang jeg var barn, skulle man være klædt ud, ellers fik man ikke noget når man ringede på og sang. Dengang fik man enten frugt, slik, en 1-krone eller et par ører, en bolle eller noget andet. Jeg vidste slet ikke at tendensen nu er blevet at de skal have penge, men så skal sangen jo også laves om til: Fastelavn er mit navn Penge vil jeg have Hvis jeg ingen penge får så laver jeg balade Penge op og penge ned Penge i min lomme Hvis jeg ingen penge får så laver jeg balade Ikke særlig charmerende *S*. Heldigvis bor vi så langt ude på landet at her gider de slet ikke cykle ud for at ringe på døren *S*.
Skøn rødbroget vallak sælges Ca. 110 i stg. Super børnepony. Ingen handelsfejl. 2.500 kr.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg giver... |
Lene P |
28-02-2006 01:16 |
|
...aldrig penge men derimod slik og frugt i stedet. Det giver lykke til nogle og andre bliver vildt skuffet. Men synes det er lidt underligt at give penge til børn der kommer og synger ved døren. Nu bor vi dog så langt ude på landet, at det er helt slut med syngende børn. Havde der dog stået 2 der ikke var klædt ud, ja så ved jeg faktisk ikke om de overhovedet havde fået noget! Det er jo lige som det der er pointen. har dog oplevet børn som troede de kunne slippe for at synge, men de fik beskeden at uden sang = ingen slik og frugt...det hjalp på sangstemmerne  Mange hilsner Lene.
Mor til 2 dejlige drenge: Magnus fra sep. 03 og Asbjørn fra jan. 06
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Minus udklædning |
MinnaN |
28-02-2006 08:07 |
|
Minus slik. Jeg har det princip at jeg ikke giver penge.
Til gengæld kom der de sødeste prinsesser med babysittere der også var udklædte forbi i søndags. De fik en hjemmelavet fastelavnsbolle med chokoglasur og 4 poser haribo miniposer. Bollerne røg ned med velbehag og slikket gik til de små. Måske var de store skuffede over at de ikke fik penge, men de var glade for fastelavnsbollerne. Men penge? Ikke på vilkår. De skal bruges til tøj, mad, hesteguf og husleje. Ikke mindst en opsparing til en hest! 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg blev faktisk lidt i tvivl |
|
|
de må da ikke rasle søndag, det var da først mandag ik... jeg mødte tilfældigvis pigerne igår (mandag), der var de igen ude og rasle, og denne gang udklædte... jeg var så ikke hjemme hele dagen igår, så ved ikke om der var nogen...
MVH. Stella Jakobsen mor til Oliver født d. 30/06-04 Daniella født d. 24/11-05
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| overskrift |
|
|
det er ikke at tigge når man rasler ... min datter har også været ude at rasle, og hun var det søndag - det tror jeg godt man må... hun var også udklædt - cow girl - super smart... hun er altså lige glad om hun får slik eller penge - frugt det skuffer lidt - det får hun jo hver dag her hjemme - slik det er kun om fredagen.. men hun rasler også fordi det er sjovt, og vi bruger meget tid på at finde på hvad hun vil være og på at lave det, så hun vil da gerne vise det frem... jeg tror at når folk gir penge er det fordi det er nemmest, det er ikke mit indtryk at det er det børnene helst vil. mvh marianne
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|