|
|
| Farver på rosetterne man vinder |
|
|
Altså - da jeg var yngre var en 1. plads = en rød roset en 2. plads = med en blå og en 3. plads = med en grøn og hvide for resten af placeringerne... Men nu.. Er det ikke blå = 1. præmie??? eller fatter jeg bare minus???
Vh Gitte mor til Tera 12 mdr.  . Jeg har slået funktionen "kontaktliste" til - har du?? Jack D. tilbyder naturlig bedækning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| her hos os |
| Forfatter:  |
inger christensen |
| Dato:  |
26-02-2006 10:15 |
|
er en 1 plads rød 2 plads blå 3 plads grøn. hvid gives ofte til resterende.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Western |
|
|
Inde for western er der lidt anderledes.. Ret mig hvis jeg er forkert på den, men.. 1 = blå 2 = rød 3 = gul 4 = hvid 5 = lyserød 6 = grøn Håber det gjorde dig lidt klogere.. Stine
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rosetter |
*>LuLu-piien<* |
26-02-2006 10:34 |
|
Dem jeg kender er de: 1.Rød og Hvid 2.Blå og Hvid 3.Grøn og Hvid 4/5. Grøn tror jeg??
Louise med hendes et og alt... Nemlig hendes pony: Disco 100% PONYRYTTER Sort humor er GOD humor:D
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| lulu piien |
Nanna (Sebastian) |
26-02-2006 11:04 |
|
Hilsen Nanna/OzontheiGDD og Sebastian Dressur er kommunikation mellem hest og rytter And I wonder...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Nu har jeg ikke... |
|
|
været ret meget med i konkurrencer, men da jeg var var farverne som Lulu skriver...
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Rosetter |
MasterJ |
26-02-2006 11:39 |
|
Til dyrskue er det anderledes. Kender ikke helt rækkefølgen men mener at: Rød/Hvid = 24 point og 1 præmie Blå/Hvid = 23 point og 1 præmie Grøn/Hvid = 22 point og 1 præmie???
Stutteri Sødal Dressurhest udlånes til den rigtige rytter!
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| præmier |
|
|
5. og dernedefter kan også være gule. Desuden er B0'erne (der hvor man skal springe en bane, og hvis man er fejlfri får en roset) oftest blå-røde.
:-) Nobody is perfect - Pablo is nobody 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| hundegittemor... |
|
|
Det kommer også an på hvor du konkurrerer henne. Klubberne står jo selv for indkøb af rosetter, så mange gange vælger de dem der er pænest. Når det er større stævner er der jo regler for hvilken farver der skal gives, men ved små klubstævner osv er der vist ingen regler. Prøv engang at søge om rosetter og dem der forhandler dem og se hvor mange variationer det lige er der findes. Det er helt overvældende. Men generelt som Jessie også siger, så er det i western at førstepladsen er blå. Jeg var også noget forvirret da jeg vandt mit første westernstævne og fik en blå .
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| rosetter |
sillepige |
26-02-2006 14:03 |
|
Det er rigtigt at der efterhånden er kommet flere forskellige farver på rosetterne til stævner. Det er normalt sådan, at rosetterne ser ud som følgende: 1 plads: rød/hvid 2 plads: blå/hvid 3 plads: grøn/hvid 4 plads og opefter: helt grøn Nu er der jo også de klasser i spring hvor man ride metode A. Hvis man rider en fejlfri runde, får man automatisk en roset og den er typisk: Rød/Blå - så man kan sige at det er en førsteplads, men da man ikke vinder klassen, så får man altså ikke en "rigtig" førsteplads. Jeg er jo lidt ked af at man ikke bruger hvide eller gule rosetter mere som 4 pladser og opefter, for dem synes jeg er noget flottere end de der kedeligt grønne nogle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| da jeg red |
|
|
stævnet i sin tid (skal nok snart igang igen)... fik man : 1= rød/hvid 2= blå/hvid 3= grøn/hvid og resten grøn i springning, kunne man i nogen klasser få en rød/blå for fejlfri bane...
MVH. Stella Jakobsen mor til Oliver født d. 30/06-04 Daniella født d. 24/11-05
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Jeg tror da vidst... |
|
|
... at jeg skal til at udstille katte og hunde  Sögte lige pä Google - www.thehoj.dk/ Pröv da lige og se nogle flotte nogle!!! Hehe... 
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| flotte? |
|
|
Uha jeg har altid hadet rosetter, synes de er så rædsomme. Er vældig glad for præstationerne bag, men så er det så også det. Mine rosetter er pakket ned i en kasse, som kun kommer frem, når der skal endnu et par stykker i.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Flotte... |
|
|
Orv de er da vildt flotte de der katte/hunde rosetter  Jeg har faktisk vundet en rosette der minder om model nr.3A ved et springstævne. Så de findes også ved hestestævner: 
Mvh Cavan Stifter og formand:AHNA Hvad man ikke dør af bliver man stærk af
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Der hvor jeg har startet |
|
|
Har det set sådan ud: 1 plads: rød/hvid 2 plads: blå/hvid 3 plads: grøn/hvid 4 plads og opefter: helt grøn Men der har fejlfri runde rosetterne været hvide.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| DRF... |
|
|
Er der ikke lige nogen med regelbog fra Drf, der vil tjekke om der ikke er et krav om at farverne skal være 1. rød/hvid 2. blå/hvid 3. grøn/hvid 4-?. grøn/grøn De øvrige kan også være hvide og i metode B0 (spring) er blå/rød Mener da bestemt det er reglementeret 
Går det, så går det, og går det ikke, så går det nok Kender du denne pony?
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Sløjfer... |
|
|
Til sløjfestævner må man selv bestemme farverne. Jeg har set sølvfarvede, hvide, gul/grønne og blå/røde  Her er to billeder fra sløjfestævner:  
Lise - Som nu har æren af at ride både stor og lille Hannoveraner, nemlig Chico og Rigola - Amagerrytter siden 1992 (APK/ARS 1992-2002, KRK 2004-)
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| DRF... |
|
|
I DRF's reglement "Almindelige bestemmelser" står der på side 23, pkt.135: "Placerede ekvipager tildeles en sløjfe(roset). De anvendte sløjfefarver er følgende: 1.plads: rød og hvid 2.plads: blå og hvid 3.plads: grøn og hvid 4.plads og flg.: grøn Ved placering i springklasser afgjort, efter metode B0: rød og blå"
Mvh Cavan Stifter og formand:AHNA Hvad man ikke dør af bliver man stærk af
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| Hvad er så det letteste |
|
|
dressur program man kan starte? Vil da prøve at starte i år på ham den brogede *ss*
Vh Gitte mor til Tera 12 mdr.  . Jeg har slået funktionen "kontaktliste" til - har du?? Jack D. tilbyder naturlig bedækning
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| "hunde-rosetter" |
|
|
Karen(Madir): Ja vel kan vi vinde flotte rosetter på hundeudstillinger, men de er så sandelig også betalt. Udstilling for en hund koster i øjeblikket 290 kr indenfor DKK. Puuha, det er mange penge jeg har hængende når jeg regner efter. Farverne for hunde er så: 1. rød 2. blå 3. gul 4. grøn + en hel del andet, men det her er placeringerne. HundeGitteMor: Det letteste dressurprogram er LC. Til klubstævner kan der laves lettere klasser uden galop, men de er ikke officielle.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| jeg ved |
|
|
at da jeg red ponygames, så havde klubberne valgt at lade rosetterne være hvide og lilla, på den måde var der ingen der fik noget der var bedre end andre  Og så har jeg en grøn og gul og en rød gul rosette
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
| dressurprogrammer |
|
|
det letteste er LC1, så kommer LC2 og LC3 derefter går du over i LB programmerne efter samme "opskrift" LB1-LB2-LB3 hvorefter det er LA programmer. Dem med A bagved er for heste på lang bane. B er normalt for Ponyer men bruges også steder hvor man kun har 20x40bane. Programmerne / kritikkerne kan du downloade gratis på ´DRFs hjemmeside. Her i D7 har vi et officielt LD program uden galop som også bruges i en del distrikter i Jylland.
|
| Svar på denne tråd |
|
|
|
|
|
|
|