Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Elevløn og voksen elevløn
Forfatter: 
Dato:  25-02-2006 09:33

Har en spekulation om at læse videre til farmakonom på et apotek når jeg om 1 år er færdig med min nuværende uddannelse, men her er min spekulation:

Når jeg skal læse videre er jeg fyldt 25 og kan få voksen elevløn hvis jeg læser til lægesekretær ved jeg bla, men får man også voksenelevløn på et apotek? Kender ikke reglerne og om der er nogle undtagelser?

Hilsen Michelle

Tysk Hovedstambogshoppe på 8 år e. Weltmeister/Camerlengo udlånes til Sjælland eller Lolland/Falster..

0
0
Svar på denne tråd

Jeg mener du kan
Forfatter: 
Dato:  25-02-2006 09:36

se hvad for nogle fag der er godkendt til voksenelevløn på www.veud.dk

Jannie

0
0
Svar på denne tråd

Skal man ikke altid
Forfatter: 
Dato:  25-02-2006 11:14

Får alle over 25 år ikke voksen elev løn lige meget hvilken uddannelse ? Det er bare ikke til alle uddannelser lærepladsen får tilskud til voksen elever.

Hilsen Signe :-)

Min hjemmeside

Spring/tur part søges:

www.heste-nettet.dk/ma.../vis/13/3/

0
0
Svar på denne tråd

Signe...
Forfatter: 
Dato:  25-02-2006 23:48

Nu ved jeg ikke om der er forskel på håndværkerfagene og andre fag, men min mand kan fx ikke få voksenlærlingeløn som tømrer af to grunde. For det første er han ikke dagpengeberettiget og for det andet er voksenlærlingekonceptet en rotationsordning hvor det er de fag, hvor der er mangel på arbejdskraft, der får tilskuddet.
Hvis han kan opdrive en mester, der vil, kan en sådan dog godt vælge at give ham en voksenlærlinge-løn af egen lomme, men det er ikke noget en mester SKAL bare fordi han ansætter en lærling, der er fyldt 25. Hvis det skulle lykkes at finde et sted, hvor de vil betale en som voksenlærling af egen lomme hedder det i øvrigt bare lærling...men titlen er jo knapt så vigtig

0
0
Svar på denne tråd

Voksenlærlingeløn
Forfatter: 
Dato:  26-02-2006 10:59

Så vidt jeg er orrienteret er der ifølge nogle overenskomster voksenlærlingeløn til dem over 25 år. Der er ikke andet for end at undersøge hvad der gælder for den uddannelse du skal igang med.

0
0
Svar på denne tråd

Iflg. HK
Forfatter: 
Dato:  26-02-2006 12:42

"får" man voksenelevløn når man er over 25, MEN det skal forhandles i hvert enkelt tilfælde... Så du kan ende med at arbejdsgiveren stadig ikke vil give mere end den alm. elevløn... og det må han gerne, iflg. HK.

Men normen er at en voksen elev starter på firmaets grundløn.

Men lønnen skal forhandles i hvert enkelt sag, hvad den så bliver er jo op til dig og arbejdsgiveren.

Hilsen Ditte :-D
0
0
Svar på denne tråd

får man løn
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 13:15

under skoleophold også, når man er på voksenelev løn?

Venligst Annelise, som bare elsker sin dejlige shire basse.
0
0
Svar på denne tråd

lidt.-...
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 19:31

Ja man får samme løn også når man er på skole.

Og der er i rå lukket for flere ansøginger om tilskud til Voksenelever, det blev der den 5 februar.

Om det kun er nogle fag er jeg ikke helt klar over, men vi har p.t. 2 og den ene er næsten 50

0
0
Svar på denne tråd

Nej det er vist alle fag,
Forfatter: 
Dato:  25-02-2008 19:41

MEN det gælder vist ikke hvis man er ledig, så kan man stadig få tilskuddet ... tror jeg nok

Jannie

Kig ind på

Næstildgård sportsrideklub

Avl af Welsh Sec B - F og DSP

Stutteri Friis

0
0
Svar på denne tråd

Apotek
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 18:59

Jeg har læst til pharmakonom og jeg var over 25 da jeg startede. Jeg fik at vide at man IKKE kunne få voksenelevløn.

Jeg ved at uddannelsen er lavet om siden så ved ikke om det er ændre. Men der er vel ikke andet at gøre end at spørge...

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

Dressurpart søges til Lerano :) klik her

0
0
Svar på denne tråd

Voksenlærlingeordningen...
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 19:05

... gælder kun for flaskehals-brancher, og som skrevet ovenfor, så er der p.t. lukket for voksenlærlingeordningen, i hvert fald for i år.

Hilsen Sif

Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt

Har du fjordhest? Er du under 18? Se TIKA Junior Cup

0
0
Svar på denne tråd

Voksenlærling.
Forfatter: 
Dato:  27-02-2008 21:17

Jeg har ofte undret mig over den ordning for min ene veninde er lægesekretær-elev på Odense sygehus og får voksenlærling løn. Så vidt jeg ved er det ikke et job der mangler ansøgere.

Så jeg forstår ikke hvordan hun kan få voksenløn? Er det noget man kan aftale individuelt?? Synes der er mange af dem jeg kender der søger praktik når de er over 25 automatisk forventer at få voksenløn...

Louise

&
Stald Kelon´s Lerano

Dressurpart søges til Lerano :) klik her

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider