Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Hyggesnak

Pixibog :D
Forfatter: 
Dato:  24-02-2006 09:55

Hejsa alle jer søde mennesker herinde... måske der er nogen fantasifulde der kan hjælpe mig lidt.. :D

Landet ligger sådan at jeg skal til "eksamen" i dansk på mandag på pædagogseminariet OG det som jeg skal lave i den forbindelse er en pixibog... i ved de små der...

Der skal en lille historie gerne med en morale og nogen smp hyggelige billeder til.. men mine små grå holder ferie... så de tænker ikke så meget, så tænkte hehe... om der var nogen af jer der havde en god ide?

Ikke nødvendigvis en hel historie, men bare en ide til hva den kunne handle om... jeg havde en lille ide om at jeg måske kunne bruge heste som figurer og så give dem menneskelige egenskaber...

Men hva dælen skal historien handle om??? HJÆLP!!!

Håber nogen sidder med en lille forfatter i sig og vil komme med gode ideer...

På forhånd tak...

Mvh. Vita :D

0
0
Svar på denne tråd

Prøv at tænke over...
Forfatter: 
Dato:  24-02-2006 09:57
...hvilke moralske værdier, du synes børn skal lære fra de er små...?

... 8-) - 99E - 8-)...

0
0
Svar på denne tråd

morale
Forfatter: 
Dato:  24-02-2006 10:00

Hehe... jeg tænker sku så hele nabolaget kan høre knagelydene... hehe :D

mangler bare lige et puf i ryggen og en super ide... :D

0
0
Svar på denne tråd

Byggemand Bob
Forfatter: 
Dato:  24-02-2006 10:03

Moralske værdier, det får mig til at tænke på Byggemand Bob. Den går meget ud på at hjælpe hinanden, opmuntre, ikke give op når det går galt, tilgive hinanden vores fejl osv. Uden at ungerne opdager det så at sige. Ren hjernevask

Det kommer jo også an på målgruppen, jeg havde pixibøger lige fra jeg var 1½-2 år gammel. Så du skal beslutte hvilken aldersklasse du vil skrive til, og så finde noget der passer til det indlæringsniveau de er på, eller hvor meget de forstår. De har jo også forskellige aldre hvor de alle vil være prinsesser, eller hvor det er vanvittig sjovt at sige tissemand og prut og den slags.

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Byggemand bob
Forfatter: 
Dato:  24-02-2006 10:08

Tusind tak for hjælpen :D

Gav mig lidt tænke over... Mine første tanker da jeg fik sat opgaven røg også på byggemandbob...

hmm... tænker videre... godt jeg ikke skal noget i denne weekend, får rigeligt at lave :D

0
0
Svar på denne tråd

Alfons Åberg
Forfatter: 
Dato:  24-02-2006 10:12

Er også en jeg husker som små, enkle hverdagshistorier om hvordan børn er.

Hvordan vi lige får den drejet over på heste ved jeg ikke, men det kunne være sjovt. Kan du måske finde inspiration hos Thellwell eller Buller fra de gamle Min Hest blade?

Har faktisk selv tænkt på at lave nogen tegneserier om mine to tykke ponyer der går og snakker sammen, sådan lidt á la Mis og Fister, men de er faktisk ret kedelige, så det er ikke rigtig blevet til noget. Hvor meget kan man skrive om at spise?

:Pia

0
0
Svar på denne tråd

Du kan jo...
Forfatter: 
Dato:  24-02-2006 11:46

...lave en historie om et lille føl/en lille hest, der går ude på marken og sukker efter gulerødder. Men de er nede i jorden og den kan ikke få dem op. Men heldigvis har den en god ven - en lille kanin, som kommer og hjælper den... 8-)

Eller Måske er morhest og føl på vej til skole, men så kommer der en sommerfugl og føl må absolut prøve at fange den og kommer væk fra sin mor. Føl bliver så ked af det og tør ikke gå alene for at prøve at finde morhest og skolen. Heldigvis kommer morræv med sine to unger, der også er på vej til skole ("hvad er der dog i vejen, lille ven?" "Jeg er blevet væk fra min mor*snøft* og nu kan jeg ikke finde vej tilbage" "såå, se nu her min ven, du kan følges med os. Gå nu her bag ved mig, så du ikke bliver væk igen. Så går vi!") og så kan føl følges med dem og alt ender godt og alle er glade. :-D

Camilla

- NU MED HUND!!! :-D

Festsange forfattes. 200 kr. pr. sang. Fuld tilfredshed eller pengene tilbage. Ring/skriv for mere info. :-)
0
0
Svar på denne tråd

super!!!
Forfatter: 
Dato:  24-02-2006 11:52

Tak Camilla... super gode ideer...

mange tak...

Knus Vita

0
0
Svar på denne tråd

God ide Himmelfjer...
Forfatter: 
Dato:  24-02-2006 12:15
... og endda med moralen at " man kan godt hkælpe hinanden selv om man ikke er "samme slags""

£isbeth & Baloo

It's our choices that show what we truly are,
far more than our abilities.
(Albus Dumbledore / J.K.Rowling)
0
0
Svar på denne tråd

præcis...
Forfatter: 
Dato:  24-02-2006 13:59
det er genialt... glæder mig helt til at gå igang nu... :D
0
0
Svar på denne tråd

eller måske
Forfatter: 
Dato:  24-02-2006 14:06
..en historie om hestemammaen som går der ute på folden og blir tykkere og tykkere og hun tenker måske at nu har hun fått for meget græs og haver og hvordan skal hun passe sadelen med den mave... Ja du vet hvordan det ender, med et lille dejligt føl på foråret.
0
0
Svar på denne tråd

endnu en god ide...
Forfatter: 
Dato:  24-02-2006 14:10

Tak allesammen... for alle de gode ideer... :D:D:D:D

bliv endelig ved ;)

0
0
Svar på denne tråd

Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)

Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet

Informationer om HN

Annoncering

Mest populære sider