Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Træpiller eller hør strøelse
Forfatter: 
Dato:  11-02-2008 22:06

Hej


Er der nogen der kan sie mig forskellen i sugeevnen på træpiller komtra hør??


Jeg bruger hør 2/3 af året, men pga. prisen på det er jeg nødtil at bruge halm her om vinteren.

Jeg vil gerne have et billigere alterantiv til hør som er lige så nemt at passe og med lige så stor sugeevne. (hvis det overhovedet findes)


Karina Søgaard Hartmann

Mosevang hestecenter

www.hestecenter.dk

Hestemassage, Kranio Sakral terapi til dyr, adfærdstræning, mm.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hør kontra træpiller
Forfatter: 
Dato:  13-02-2008 12:23

Jeg bruger hør - og det er den strøelse som suger bedst. Jeg ville nok vælge tørv eller hamp som alternativ. Men jeg synes at tørv kræver meget mere vedligeholdelse end hør.

Jeg går ikke væk fra hør igen - det er det nemmeste og billigste i længden.


Hvad giver du for hør siden du synes det er for dyrt?


/Lisbet


Når man endelig når toppen af samfundets stige - finder man ud af at den står op ad den forkerte mur....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Træpiller....
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 15:11

Jeg bruger træpiller i min boks, og jeg synes at det er fantstisk! Jeg kender desværre ikke sugeevnen i forhold til hør. Grunden til at jeg bruger træpiller er at de bliver leveret på adressen alligevel da fyret også bruger dem, og derfor koster det ikke alverden.

Jeg oplever ikke problemer med sugeevnen. Jeg fjerner klatter hver dag, og vådt en gang imellem. Ca. en gang om ugen bliver der gjort "hovedrent" hvor alt vådt ryger ud, hele boksen bliver vendt og blandet medlidt nye piller. Jeg lader den med vilje ikke 'gro' en madras for jeg synes det andet fungerer bedre.


En ting er helt sikkert: Min hest skal IKKE stå på halm igen!


Signe

0
0
Svar på denne tråd
 
 Træpiller er bare lykken!
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 17:34

Vi har snart prøvet alt og konklusionen er at træpiller er LYKKEN! Det er supernemt at holde rent. Vi muger 2-3 gange om dagen og det tager få minutter. En klat her og en klat der og boksen er altid pæn. Vi bruger gummimåtte i bunden.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider