Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Jydsk Beslagsmdie
Forfatter: 
Dato:  07-02-2008 17:21

Er der nogen der har erfaring med dem god som dårlig?

Og nu jeg er inde på det hvad så med Dyrberg beslagsmedie v/Michael D. Lund?

Synes desværre det er utrolig svært at finde en dygtig smed, som er god ved hestene og holder sine aftaler.


Selv uden rytter vil en hest

altid være en hest.

Men en rytter uden en hest

vil altid kun være et menneske.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Paint horse
Forfatter: 
Dato:  08-02-2008 09:03

Havde en aftale med Dyrberg beslagsmedie for 14 dage siden men han dukkede aldrig op






Paint horses til daglig glæde

Stahr



Bison el. longhorn kranie købes

0
0
Svar på denne tråd
 
 Nej jeg kan
Forfatter: 
Dato:  08-02-2008 10:19

efter at have søgt på begge firmaer, faktisk se at der ikke er nogen af dem, der er særlige populære. Jeg havde selv Jydsk Beslagsmedie ude i går nemlig og jeg ville ønske jeg havde søgt på dem før, for det er virkelig ikke nogen jeg kunne anbefale kun advare imod at bruge, er nødt til at få fat i en anden smed som kan lægge skoene om.


Selv uden rytter vil en hest

altid være en hest.

Men en rytter uden en hest

vil altid kun være et menneske.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrberg...
Forfatter: 
Dato:  08-02-2008 19:52

Jeg havde besøg af Grenå Beslagsmedie alias Dyrberg Beslagsmedie i sommers, da min gamle smed var gået på pension. Hvis jeg skal udtrykke det pænt, så vil jeg sige det sådan, at Michael kom til mine heste én gang og han kommer ikke i nærheden af dem igen!!!


Hans omgang med hestene var god, det ros vil jeg godt give ham, men hans smedearbejde er elendigt (n)

Han skulle beskære min unghoppe og min ældste hoppe skulle have 4 nye sko på.


Han overholdt næsten vores aftale, han kom 1½ time for sent, men han ringede dog på forhånd og sagde det.

Han startede med at beskære min unghoppe. Det tog min unghoppe pænt og det var hurtigt klaret.

Derefter skulle han så give min ældste hoppe 4 nye sko på. Det gik fint med forhovene, men han havde til gengæld en kamp med at sko baghovene. Hoppen strittede voldsomt imod, da han skulle slå søm i, hun hev benene til sig konstant. Det forbløffede mig meget, sådan havde jeg aldrig set hende opføre sig, når hun skulle have sko på. Det endte med at han brugte næsten 2 timer på at sko hende!


I dag ærger det mig meget, at jeg ikke vidste ret meget om smedearbejde, da Michael var her. Så havde jeg nemlig grebet ind i tide og standset hans arbejde med mine heste.


Ca. 6-7 uger efter Michael havde været her, begyndte bagskoene at sidde dårligere og dårligere på min hoppe. Enden på den ene sko begyndte at arbejde sig ind mod strålen i den ene hov.

Jeg ringede derfor til Michael, han havde først tid 14 dage senere, men da jeg ikke kunne finde andre smede på det tidspunkt, var jeg nødt til at sige ja til den tid.


Da vi så nåede dagen, hvor han skulle komme, bliver jeg ringet op af hans telefonpasser 1 time før han skulle komme. Michael var blevet sparket over hånden en uge tidligere og han var ikke i stand til at komme ud til mine heste. Aftalen blev så udskudt en uge.


En uge senere blev jeg igen ringet op 1 time før Michael skulle komme (det var en mandag). Michael havde ligget syg (influenza) hele weekenden og kunne ikke komme ud til mine heste. Aftalen blev udskudt to dage - til onsdag.


Onsdag blev jeg igen ringet op 1 time før han skulle komme. Han døjede igen med den hånd, som en hest havde sparket og kunne (ja gæt selv) heller ikke komme til mine heste den dag. Han var nu blevet henvist til sygehuset, hvor han skulle undersøges dagen efter og telefonpasseren lovede så, at hun ville ringe lige så snart han kom hjem fra sygehuset, så vi kunne aftale nærmere ang. en ny tid til mine heste.


Nu var jeg efterhånden ved at have fået nok. Michael havde nu brændt mig af tre gange. Jeg havde taget fri fra mit studie hver gang, for at være hjemme når han kom og hver gang blev jeg ringet op ad dem i sidste øjeblik for at konstatere, at jeg fogæves var kørt hjem.

Jeg havde ventet i 3 uger nu på at få smed til mine heste. Skoene sad elendigt på min hoppe, en var faldet af, to sad løse og den sidste arbejdede sig tættere og tættere på strålen i hoven. Ridningen havde jeg indstillet og hesten havde snart stået stille i 3 uger

Jeg besluttede nu, at opringningen fra dem torsdag ville blive sidste chance for dem, for at få en aftale i hus med mig.


De ringede aldrig til mig torsdag.


Til gengæld faldt jeg ved et tilfælde over en annonce fra en anden smed i vores lokalavis samme dag.

Ham ringede jeg til fredag morgen og fik en aftale med den efterfølgende onsdag og så pillede jeg de løse sko af min hoppe.


Den efterfølgende onsdag kom den anden smed og endda lidt før den aftalte tid :-)

Han lærte mig noget om smedearbejde og jeg fandt ud af, hvor elendigt Michaels arbejde faktisk havde været:

Han havde skoet min hoppe med for små sko - de var for snævre, hvilket var årsagen til, at enden på den ene sko arbejde sig tæt ind til strålen i den ene baghov! Det var rent held at min hoppe ikke var blevet halt af det :-(

Og min unghoppe havde Michael beskåret for langt tilbage Den nye smed vurderede, at det ville tage 3 smedbesøg (= ca. 6 måneder) at rette op på det igen!


Da den nye smed skulle sko den ældste hoppes baghove, frygtede jeg, at hun ville være lige så strid, som hun var da Michael skoede hende (konstant trække hovene til mig).

Men nej hun stod from som et lam, da den nye smed skoede hende. Fuldstændig rolig som også var hos min gamle smed. Et tydeligt bevis på at min hoppe ikke var tilfreds med Michaels arbejde, da han skoede hende.


Det eneste positive jeg lærte af, at have Michael ude hos mine heste var, at jeg lærte hvor heste IKKE skal beskæres og skoes. Jeg er til gengæld rigtig ked af, at mine heste skulle ligge hove til det dårlige arbejde og de dårlige oplevelser :-(


Der er nu gået godt 6 måneder, siden Michael var hos mine heste. Min unghoppes hove bærer forsat præg af, at Michael beskar hende for langt tilbage. Det har desuden betydet, at jeg i et halvt år kun har trukket tur med min unghoppe nogle ganske få gange. Jeg vil ikke slide unødigt på hendes hove, så hun har stort set ikke været ude at gå på veje i et halvt år nu.


Efter Michael har været her hos mig har jeg flere gange set annoncer fra ham forskellige steder og der er én ting, som virkelig undrer mig: hvorfor annoncerer han med landsdækkende service? Han bor på Djursland og her er der virkelig mangel på smede. Han vil med lethed kunne finde fuldstidsbeskæftigelse i sit nærområde...men han er måske efterhånden ved at være så kendt for dårligt smedearbejde i lokalområdet, at han er nødt til at finde kunder længere væk...?


Nå men det var min erfaring med Michael D. Lund, han kan kort sagt ikke anbefales!



Hilsen fra Tine

og hafferne

Flicka & Frigg


0
0
Svar på denne tråd
 
 Kan ikke
Forfatter: 
Dato:  08-02-2008 20:57

jeg kan ikke anbefale nogen af dem - Jydsk skulle beskære en helt ukompliceret vallak - det gjorde de så han ikke kunne stå bagefter og måtte dyrlægebehandles for over 4000 kroner - den regning prøver rette stadig at få dem til at betale....


Dyrberg.....ja, hvad skal man sige - han kommer ikke - og når han endelig gør så pludrer han løs, men det tager en halv evighed med drys på - og resultatet er bestemt ikke i top.

men han er klart bedre end jydsk.....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Beslagsmed
Forfatter: 
Dato:  09-02-2008 08:01

Hej jeg har brugt Johnny der fra og er godt tilfreds han fandt ud af at min hoppe var beskåret meget skæv fra min anden smed og det var derfor hun var begyndt at halte på det ene bagben og min plag var han god til hun stod stille hvad hun ellers ikke plejer at gøre så jeg er godt tilfreds MVH Elin

Har to tinker

0
0
Svar på denne tråd
 
 LMI ♥Sambuca♥
Forfatter: 
Dato:  09-02-2008 08:52

Nu ved jeg ikke hvor i landet du kommer fra, men bergers far fyn har i hvert fald op til Ansager, og jeg er super glade for dem...



www.erfagruppensyd.dk



Bedækning tilbydes ved Juniperlodge Jones i 2008


Sælges:
Kalliope

Aron

Arthur

Romeo

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jydsk....
Forfatter: 
Dato:  09-02-2008 12:22

Jeg har heller ikke ret gode erfaringer med Jydsk Beslagsmedie, og vil ikke anbefale dem. Skriv en pb hvis du vil høre mere!


Mvh Sissan



0
0
Svar på denne tråd
 
 lalalla
Forfatter: 
Dato:  12-02-2008 13:50

Jeg har selv Jydsk beslagsmedie, hvor det er Christian der ordner min pony hver gang. Jeg har nu været meget tilfreds, dog er tiderne blevet aflyst et par gange, og rykket til en anden dag, men sådan er det jo desværres stortset ved alle smede. Han har beskåret min som vores dyrlæge har sagt vi skulle, så ingen klager herfra (: + han altid har været sød ved min, selvom den ikke altid har stået helt stille.


» Janni «

SPRINGPONY SÆLGES !! Skriv for mere info.


JHN'S CHAMPIONATSLISTE SPRING PONY

2007 !

Send resultater til mig;


Rytters Navn

Hestens Navn

Hesten kat.

Stævnetype

Placering

Klasse

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dyrberg beslagsmed
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 13:50

Jeg ligger pt i sag med Michael Lund, han sendte en svend ud for at beskære min hest for 6 uger siden fordi den havde tabt en sko. svenden beskærer for meget af så han får fat i de nerver der sidder, dette har dannet sig til en byld som ikke vil gå væk, 14 dage efter kom den samme svend ud og satte en sål på skoen, dette har heller ikke hjulpet som Michael sagde det skulle. så fik jeg min gamle smed ud som siger at svenden tog for meget af og derefter har sømstukket hesten. den er stadig halt og er pt på smertestillende, pencilin og noget mod infektion. Jeg har ikke kunnet få fat i Michael i over 3 uger, enten er telefonen optaget eller også går den på telefonsvareren.


Dog var det et udmærket stykke arbejde han lavede på min den anden hest....

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tidligere tråd
Forfatter: 
Dato:  14-02-2008 18:06

Jeg startede en tråd herom for en måneds tid siden:


www.heste-nettet.dk/forum/6/85116/ 85116/




Hoppe 3-8 år søges. DV eller lign. med papirer, uden handelsfejl og stangmål mellem 168-172 cm. Maks. pris 45.000 kr.

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider