Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 håndtering trailermåtte
Forfatter: 
Dato:  24-09-2015 17:06

Hej,

jeg var lidt i tvivl om, hvor jeg skulle sætte dette indlæg, men nu prøver jeg her under produkter og leverandører.

 

Jeg har lige købt en trailer, min første. Jeg ville tage gummimåtten ud, for at bunden kunne tørre, og opdagede (surprise, surprise, at sådan en måtte er fælt tung - for tung og svær at få fat på til at kæresten og jeg bare lige kunne smide den op over nogle paller, så den også kunne tørre. Det lykkedes, men under processen blev den godt mudret, fordi vi fik slæbt den henover jorden. Vi er godt nok ikke 50 år mere, men vi troede da ikke, at vi var de rene pjevs.

 

Nok er hestepiger tit stærke i forhold til deres størrelse, men nogle af dem er jo ikke ret store.....Så jeg tænkte, at der måske var nogen, der havde nogen fif til at flytte rundt på trailermåtter?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Trailer måtte
Forfatter: 
Dato:  25-09-2015 08:30

I min gamle trailer, med løs måtte i bunden, havde jeg lavet et system hvor jeg hæftede måtten op i begge sider, ved hjælp af en snor med en svejseklemme i hver ende, og så hen over skillerrummet.

Jeg havde 2 snore, så jeg løftede lige ved forbommen og bagerst.

(det er godt nok svært at beskrive Håber at det gir mening)

 

Det er også en mulighed at skubbe en lægte ind i hver side, så der kommer luft under måtten.

 


mvh

 

Julle

 

DIN hest - DIT ansvar !!!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Jeg tænker....
Forfatter: 
Dato:  25-09-2015 08:49

... at hvis det var mig, der skulle slæbe sådan en måtte ud af traileren, så havde jeg nok lagt en presenning ud på jorden først.

 

Køb en billig Harald Nyborg-presenning, og sørg for at den er stor nok til at du kan vende måtten på den, så den kan lufttørre på begge sider.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 tak for svarene
Forfatter: 
Dato:  25-09-2015 18:23

Jeg er ikke sikker på, at jeg kan se det helt klart for mig, Julle, men jeg havde netop forestillet mig at et eller andet snoretræk i kombination med nogle stokke eller lægter skulle være muligt. Heldigvis er der et stort udvalg af den slags på stedet, ligesom der også forefindes billige presenninger fra Harald Nyborg og Jem og Fix i alle stadier af opslidning. Hvad vi mangler er svejseklemmer - det må jeg ud at skaffe.

 

Det kom ganske enkelt bag på os, at vi ikke kunne holde fast og få den løftet over på pallerne uden at slæbe den over jorden.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Bundmåtte
Forfatter: 
Dato:  06-10-2015 19:24

Rul den samme. Så kan den bæres af 2 personer


Hjælp til dig og din hest


www.horzeman.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmm....
Forfatter: 
Dato:  08-10-2015 00:28

Synes som regl kun der vil være vådt under måtte i bagenden (i hverfald ved korte- mellemlange ture), så der kan man bruge et par klodser og løfte måtten lidt op så der kommer luft ind under ;)

 

 

 

 

M.v.h

Sheila

 

Passion for fashion, horses & technology

 

New project:

horseshop.dk/hesteudstyr/ hjaelpetojler/

0
0
Svar på denne tråd
 
 trailermåtte
Forfatter: 
Dato:  13-10-2015 13:47

Jeg har en veninde som har en trailer med træbund - hun har sådan fire plastikkasser (ligner mælkekasser med huller i bunden - bare ikke så høje) som hun skubber ind under måtterne hver gang hun har brugt den. De er nemlig meget tunge! men her behøver du kun at løfte den lidt ude i enden og skubbe kassen indunder. Super nemt og bunden får luft hele tiden imens den ikke bliver brugt.



Hilsen Suzai







0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider