Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Produkter og leverandører

 Køb af bil...
Forfatter: 
Dato:  05-10-2015 20:13

Jeg kunne rigtig godt tænke mig min egen bil. Men kunne godt tænke mig at høre hvad i ca bruger på jeres bil om måneden?

 

Og hvilke udgifter i har på bilen.

 

Jeg har haft kørekort et års tid nu og låner mine forældres bil, Suzuki Splash. Men vil gerne have min egen så jeg ikke er afhængig af andres bil og jeg ikke slider på deres :)

 

Det bliver en brugt bil og pengene er ikke helt til køb kontant endnu. Men påtænker en Suzuki Splash, Kia Picanto eller Toyota Aygo. Heller mest til den sidst nævnte :)

 

så lad mig høre folkens :)


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Biludgifter
Forfatter: 
Dato:  05-10-2015 22:50

Jeg har en Hyundai I20 diesel og med et kørselsforbrug på 60.000 km årligt, så er jeg pænt obs på at holde omkostningerne nede når der vælges bil!

 

Forsikring: 4200 kr årligt

Vægtafgift (eller hvad det nu end hedder pt): 2 x 580 kr

Diesel: ca. 2000 kr. pr. måned

Afdrag: 1755 kr. pr. måned

Eftersyn/rep: Her ligges 1000 kr. pr. måned

 

Trine (Faxa)


0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  06-10-2015 11:11

Vi har en Skoda Fabia stationcar fra 04. Den er købt kontant for 3 år siden (er godt nok glad for vi ikke har et lån at betale af på..)

Vi kører kun ca. 20.000 km pr år.

 

Benzin (kører 15-16 km/L): 800-1000 pr måned

Vægtafgift: ca 1100 halvårligt

Forsikring (ansvar+kasko+vejhjælp): 5700 årligt (billigt - gennem fagforening)

 

Den koster altså ca. 650 pr måned før vi kører i den. Og så skal den selvfølgelig engang imellem have olie på osv, og der skal også lægges til side til reparationer :)


Hilsen Anne

0
0
Svar på denne tråd
 
 toyota forever
Forfatter: 
Dato:  13-10-2015 13:58

Jeg har nu min 2. Toyota Aygo og jeg er SÅ glad for det mærke.

 

Den første jeg havde var fra 2006 - købt brugt. Den havde jeg i ca tre år og var super glad for den.

I foråret skiftede jeg den ud med en splinterny Aygo. Det kan varmt anbefales!

 

Jeg afbetaler til Toyota - ca 1500,- om måneden.

Grøn afgift er ca 500 kr om året! billigt

Forsikring er ca 3500 årligt (din vil nok blive lidt højere eftersom du er 1. gangs ejer)

Benzin bruger jeg ca 1400 kr om måneden, men det er jo individuelt. Aygoen kører rigtig langt på literen.

 

Valget denne gang faldt på en ny bil fordi jeg ved at de næste 3-4 år vil det kun være små rep. der vil dukke op, hvis der overhoved dukker noget op. På en brugt bil vil der hen af vejen dukke rep. op på slitage, som jo er helt normalt når man bruger bilen meget.

 

Bilen er afbetalt på 7 år - og det er ca det jeg regner med at skulle have den før den skal skiftes ud med endnu en ny.

 

Jeg synes klart det er er fordel at købe helt ny bil - afbetaling eller ej.



Hilsen Suzai







0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider