Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Tilskudsfoder til ældre hest? MSM?
Forfatter: 
Dato:  24-08-2016 20:36

Hej HN

 

Jeg har en 18-årig pony med spat i begge bagben. Han kan være lidt stiv i bagbene når jeg skridte til, men ellers har jeg aldrig mærket noget til spatten.

 

Han har lige stået stille med en seneskade, hvor jeg fik at vide i en helsebutik, at jeg kunne hjælpe helingen på vej med MSM.

 

Jeg har givet ham det i en måndes tid nu. Jeg aner ikke, om det har hjulpet helingen på vej. Men det fik mig til at tænke på, om jeg egentlig skulle give ham tilskud, nu hvor han er ved at blive ældre.

 

Spurgte min dyrlæge, der foreslog MSM og glucosamin. Men spørgsmålet er, hvad for noget tilskud skal jeg købe - hvad er bedst - og til en overkommelig pris?

 

Har selv haft kig på EquiForce Matrix HA - er det godt? Eller skal jeg blive ved at give ham ren MSM?

 

Og millionspørgsmålet: Behøver jeg overhovedet give ham noget, når ikke han har nogle skavanker pga alder endnu (udover lidt stive spatben)?


Mvh,

F'ck the mainstream 8D .
'' Ghini you're a part timer lover and a full time friend <''3
Punk isn't dead. It's hiding.
0
0
Svar på denne tråd
 
 at forebygge er godt
Forfatter: 
Dato:  25-08-2016 11:30

produktet som du selv nævner er fint- dvs HA ( Hyaluronsyre) er godt der er tilsat produktet. MSM bør ikke gives uden andre tilskud men ja du kan købe rent glucosamin og så tilføje MSM

 

 

Produkter kan med fordeles købes lovligt i UK hos feks esup.co.uk

cortaflex ha solution sælger de feks.

 

Omega olie til led er også godt at give- selv bruger jeg NAG Omega oil til ridedyret.

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Matrix HA
Forfatter: 
Dato:  25-08-2016 15:36

Jeg har brugt Equiforce Matrix HA i en del år efterhånden. Min Chanell er 28 år og har gigt i bagbenene. Derudover har hun tidligere haft en gaffelbåndsskade på venstre bagben og lige nu er vi i gang med genoptræning efter en seneskade på venstre forben.

 

Jeg synes Matrix HA virker godt på Chanell. Koncentrationen af de virksomme stoffer er høj og så er der ikke alle mulige fyldstoffer i, som der er i de fleste andre produkter.


Med Venlig Hilsen
Karina Both Andersen


De bedste kys kommer fra en varm mule

0
0
Svar på denne tråd
 
 hjææææl
Forfatter: 
Dato:  26-08-2016 20:09

er der en klog der kan fortælle mig om cortavet eller EquiForce Matrix HA , hvilket af de to produkter ville være bedst?

 



0
0
Svar på denne tråd
 
 google er en ven
Forfatter: 
Dato:  29-08-2016 08:59

indeholdet i Equieforce er:

 

shop.havens.dk/images/ Datablad%20EquiForce%2...x%20HA.pdf

 

 

Cortavet HA:

 

www.equestriansupplements.co.uk/ corta-vet-equine-concentrate-powder- 908g-equine-america.html

 

klik på det lille billede der står indholdet.

 

så kan du selv sammenligne indholdet dvs hvilket produkt der er mest koncentreret når du sammenligner dagsdosis

 

 

Karina

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider