Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 SI-ledet
Forfatter: 
Dato:  24-08-2016 16:32

Hej

 

Min hest er skadet i korsleddet. Er der andre der kender til lignende skade?

 

Og er der nogen som har erfarring med Vibeke Lønskov?

0
0
Svar på denne tråd
 
 korsleddet
Forfatter: 
Dato:  24-08-2016 17:46

Tror du kommer til at fortælle lidt mere om typen af skade før det er muligt at komme med anbefalinger :)

 

God bedring med hyppen


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Dårlig hest
Forfatter: 
Dato:  24-08-2016 23:42

Jamen har fået den behandlet i korsleddet og dyrlægen kan ikke sige så meget andet end den skal have pause hvis det ikke virker. Men som jeg forstår det er korleddet det samme som si-ledet?

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 vibeke...
Forfatter: 
Dato:  25-08-2016 07:05

Vibeke er super dygtig så brug du bare hende.

 

 

Karina

1
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  25-08-2016 11:40

hvordan er din hest kommet ti skade i korsledet?

Det er nemligt et meget stort, relativt fast led med meget lidt bevægelighed.

 

de eneste heste jeg har stødt på med skader i korsledet, er entet væddeløbere styrtet i høj fart eller heste som har kæmpet sig op fra en farlig fastliggen i en box eller trailer.

 

Begynder en hest at blive skæv i muskulaturen, især omkirng bækkenet, uden at hesten har haft omtalte styrt, er der sansyneligvis tale om at hesten bruger sin krop forket grundet en halthed i benene. Forkert ridning især med forkert tilpasset udstyr vil også give skævhedder.

 

Jeg kan for det første ikke begribe hvordan man med simple manipulation kan ændre noget i et inflameret korsled? Det er altså nogle meget stærke og store ligamenter som holder sammen på det system og at en menneskehånd skal kunne rykke på ( især når hesten står op og er spændt i musklerne) og rykke sådan et led " på plads"- hvordan er det overhovedet fysisk muligt?

Forstil jer, at jeg ville mannipulere et kodeled eller knæled på plads? nej vel?

 

Er der tale om en decideret ledinflamation, er ro og ledbehandlinger vejen frem. Korerkt genoptræning, strækøvelser og i det hele taget en kontrol af at muskler og ligementer er i orden, er den eneste reelle mulighed for helbredelse.

 

Så hvis en hest udvikler muskelskævheder og rygproblemer, ville jeg først se på, om der er tale om en reel inflamation, dernæst om der er en skjult halthed og vigtigts af alt, se min træning efter i sømmene.

 

en af de behandlere som jeg måske ville have fidus til er hende her http://www.majaguldborg.dk/

1
1
Svar på denne tråd
 
 ffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  25-08-2016 12:25

Vi har brugt Vibeke som rettede SI leddet på den røde hoppe. Hun ville ikke i galop, hun ville helst ikke gå fremad.

 

Da hun havde rettet det blev næsten nogenlunde normalt igen - da den fandt ud af det ikke gjorde ondt mere.

 

At hesten så fejlede lidt mere end bare SI leddet er en anden historie. :)


Følg mine blogindlæg på Hestegalleri.dk - HER

Følg mig på Facebook:

Konkurrencerytter - Sandra Charlotte Kempf

 

You gotta stick to what you do, because what you've done - got you to where you're at.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Dårlig hest
Forfatter: 
Dato:  25-08-2016 13:22

Jeg tror det var engang hun lagde fast i boksen. Så red jeg hende og min sadel gled til den ene side. Så havde jeg en dyrlæge til hende, han sagde det var min sadel og derefter skulle hun bare stå i 4 uger. Det hjalp ikke, så havde jeg hende på Højgaard, de behandlede hende i korsledet. Synes ikke det hjalp som det skulle, hun var stadig meget øm. Hun stod i tre uger og behandlede igen. Det hjalp ikke som det slulle, de sagde et halvt års pause. Jeg opsøgte Vibeke, hun har behandlet hende to gange og den her gang virker hun indtil videre fri for smerte..

 

jeg skriver om nogen har erfaring med Vibeke, da jeg har svært ved at tror på at det virkelig har været det der skulle til? En så simpel behandlingsmetode..

0
0
Svar på denne tråd
 
 Xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  26-08-2016 13:02

Leonidas.

At du ikke kan fatte at det kan lade sig gøre, er jo ikke det samme som, at det ikke kan lade sig gøre.

Når et led er låst er det spændninger, der holder det fast. Ved at fjerne dem, retter kroppen sig selv. Vi og alt andet levende vil altid søge det optimale = selvhelbredende. Der er altså ikke noget med, at rykke og presse noget på plads, blot give optimale muligheder.

Jo blidere man kan behandle, jo bedre. Tryk avler modtryk. Hvis du forstår.

Med venlig hilsen Dorte

 


Klinik For Kranio Sakral Terapi.

kraniosakralterapi.eu

2
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  30-08-2016 09:13

jooo, men når mange hestemassører og div behandlerer, skiver at de " sæter led på plads" så synes jeg at man skal bruge sin sunde fornuft.

 

og så er det det med spændinger- hvis du i årevis har redet med en forkert sadel og/eller forkerte teknikker, så hesten er muskelfattig i overlinje, har underhals, er evt tøjlehalt, så har jeg godt nok svært ved at at hvad blid berøring kan gøre- forsætter man med at ride, beskære og bruge samme udstyr ens, så vil hesten næppe komme sig.

 

At fjerne spændinger må vel indebære at fjerne årsag til spændinger. Er disse opstået fordi hesten har ligget fast eller er styrtet voldsomt, så kan man altså godt risikere at først skulle smertestille hesten, ledbehandle og genoptræne.

det eksempel mai N nævner- hesten får to ledbehandlinger og derefter 6 måneders ro. Så kommer der en hestebehandler på, og vupti er den rask...Kunne de tænkes at de to behandlinger og den påkrævede pause måske også har haft en effekt?

 

Spændinger tager langt tid om at opstå, hvis ikke der er tale om akutte skader, derfor kan de også tage lang tid om at fjerne. jeg er ligeså skeptisk når en dyrlæge giver en ledbehandling og kun beordre 4 ugers fri.

Så skader i et stort led ville jeg forvente tog en del tid- nogle kan måske sågar ikke gøre noget ved.

1
0
Svar på denne tråd
 
 Vibeke Lønskov
Forfatter: 
Dato:  30-08-2016 21:33

Jeg bruger ofte Vibeke til behandling af mine hestes SI led. Det er tydeligt at det virker og hestene har bedre bevægelser og velvære bagefter.

 

Så kan kun anbefale at bruge hende, hun har gennem tiden hjulpet mange heste som eller var opgivet af få gode igen.


hilsen kristina

 

1 års kvalitets araber plage sælges

4 års araber vallak sælges

 

med OX Araber hingstene MB Karatt, HH Quasimodo og D. Massive Touch

 

www.helleruphus-hesteavl.dk

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider