Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hvordan ville du gøre - Foderplan
Forfatter: 
Dato:  27-06-2016 16:55

Hej allesammen :)

Hvordan ville du sammensætte en foderplan til disse 2, hvis du helt selv måtte bestemme?

 

Nr 1

Blandings pony på 133cm, 9 år gammel hoppe. Almindelig bygning, altså ikke spinkel type, hun har en græs vom. Meget nem at holde huld på, skal ikke tage på. Hun bruges til dressur, spring, tur ridning og hun longeres meget. Hun bliver ikke trænet hårdt, hun bliver vedligeholdt. Bliver redet ca. 4-5 gange i ugen.

 

Nr 2

Hannoveraner hoppe på 160cm, 14 år gammel. Hun kan være lidt svær at holde huld på, fx sidste sommer var hun for tynd men denne sommer ser hun fin ud. Derved mangler hun tit muskler. Hun kunne godt bruge noget mere energi, men det er som sådan ikke noget problem. Hun er dressur hest og det er også det hun bliver brugt til. Der bliver trænet hårdt. For at lave noget andet end dressur springer vi nogen gange og rider nogle turer. Bliver redet 6 gange i ugen.

 

Hvis du har lyst til at hjælpe mig og prøve at sammensætte en forplan til dem hver, ville jeg blive rigtig glad :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  27-06-2016 19:43

Da jeg går ud fra at hestene går i samme stald, vælger jeg at bruge noget der kan gå igen.

 

Som udgangspunkt bør wrap/hø udgøre største delen af foderet.

 

Jeg ville give dem begge et vitamin/mineral produkt fx Pleasure Vit Caps fra Equsana. Den store ville jeg så tilføre ekstra energi fra Body Boost fra Equsana, den kan du justere op og ned i mængde alt efter hvordan den holder huld, hvad den yder og hvor meget græs den har adgang til.


Sælges:

3 års vallak e. BH Zack

2 års hoppe e. BH Zatchmo

 

Mor er bl.a helsøster til A-hest i dressur

 

se præsentation

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider