Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Krybbebidder-sikret wrapkasse
Forfatter: 
Dato:  06-02-2016 11:43

nogen der evt. har en ide til en wrap tildeling på folden uden at det bliver spittet af i atomer indenfor kort tid?

 

Mine ene vallak er krybbebider og jeg havde lavet en fin trækasse af paller som de kunne spise af. I starten gik det fint men han begyndte hurtig at få den spilttet af og ja, nu er den altså i atomer.

 

Det er desværre ikke nogen ide bare at lægge det på jorden da der ikke går længe så står han oven i det (han er førerhest og vil i tider jage de andre væk) og skider i det. Og så er det ikke længere sjovt at spise af.

Det dur derfor heller ikke med et traktordæk og ligende, da al wrappen bliver muffet ud over siden og igen ligger på jorden. Han har brug for at der hele tiden er noget wrap at tygge i pga. sin krybbebidning.

 

De andre er en ældre sportaraber og shetlandspony. Sportsaraberen har brug for megen wrap hver dag for at holde huld så en fremtidig wrapanordning skal være let at komme til.

 

Shetlandsponyen behøver ikke så meget, så wrap i net vil være ideelt for ham.

 

Nogen der kan komme i tanke om hvilken form for anordning jeg kunne lave for at have wrap på folden længst tid unden det hele skal splittes af?

 

Den skal kunne flyttes al efter hvilken fold de står på.

 

Mvh.

Sandra C

 


Rideveninde søges & FULDopstaldning tilbydes

- Forsvunden pony efterlyses-

0
0
Svar på denne tråd
 
 Grovfoder
Forfatter: 
Dato:  06-02-2016 12:17

Hvad med den øverste model på denne side? Den lever umiddelbart op til alle krav, med undtagelse af ønsket om et net til pony.

 

www.safety-system.dk/ Alt_til_folden__/ Slowfeeder__Foderbeholder

0
0
Svar på denne tråd
 
 Krybbebider
Forfatter: 
Dato:  08-02-2016 12:14

Jeg har også en krybbebider - hos mig passer det med at man sætter 2 pallerammmer ovenpå hinaden - det er lige prævis så lavt at hun ikke kan sluge luft ind ved det.

 

Jeg blev dog doven og gad ikke fylde wrap op hver dag, så nu får de en hel balle ud på folden hvor jeg skærer toppen af og så fjerner jeg snorene løbende.

Det fungerer super godt og hun kan ikke "tage fat" nogen steder og krybbebide.


Trine Bach

Dana Crusador - DV 2007

Safians Gomilla - OL 1998

Godsets Unilla - OL 2014

Rockness - DV 2005

0
1
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider