Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Frøgræs
Forfatter: 
Dato:  04-02-2016 21:37

Er der slet ingen på Sjælland der giver deres for tykke/syge eller andet heste Frøgræs med analyse på som supplement til evt wrap eller hø? Dem jeg har ringet til med Frøgræs har ingen analyser på deres...


Rina

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hellere byghalm
Forfatter: 
Dato:  04-02-2016 21:56

Frøgræs er på alle måder noget skidt, så jeg vil til enhver tid foretrække at fodre med byghalm. Frøgræs er jo også bare halm af en meget ringe kvalitet.


Mvh. Charlotte

 

"Züchten heißt, in Generationen zu denken"

 

Welsh Mountain hingsteføl med særdeles god afstamning sælges

 

Killinger bortgives

1
0
Svar på denne tråd
 
 Frøgræs...
Forfatter: 
Dato:  05-02-2016 20:59

....behøver ikke at være ringe, men det skal være helt tørt, da det ellers støver.

 

Det bliver dog nok svært at finde noget med analyse, da foderværdi er på linie med halm - og hvem laver analyser af deres halm ???

 

Bevares, man måler da fugtigheden med en fugtmåler, men det er vist også det:-)


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  06-02-2016 00:04

frøgræs er jo endelig et spilprodukt, så jeg tror ikke at der er ret mange som bruge meget mere tid/penge på det end nødvendigt.

bor selv i et område med masser af frøgræs, men her er der hellere ikke noget med noget ekstra. du køber bare en balle og så er det det. det er kun tidsfordriv for mine når de går på fold.



0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  06-02-2016 00:12

 

Frøgræs kan indeholde lige så meget sukker og lige så mange FE - hvis ikke mere sukker og flere FE end både hø og wrap.

 

Så neeeej frøgræs er ikke bare frøgræs. Desværre giver folk det i et væk til overvægtige, forfangne mm. uden at overveje, at de kan stoppe sukker lige ned i hovedet på hesten :)


Nu med eget ponydyr

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Xxxxxx
Forfatter: 
Dato:  06-02-2016 11:00
Har uden problemer brugt frøgræs i flere år, og er kun gået fra det de sidste par år, pga for høj foderværdi

*** Misssophie


0
0
Svar på denne tråd
 
 Frøgræs
Forfatter: 
Dato:  06-02-2016 23:27

Jeg kender ikke mange som laver frøgræs med analyse. Dog var der en "nørd" der sidste år fik lavet analyser, og resultatet var mildest talt overraskende. Frøgræsset indeholdt mere sukker og fe end hendes wrap.

 

Så at fodre med det uden analyse kan være lidt af et sats.

 

Udover næringsværdien, så er der ofte problemer med svampesporer. Så man skal være virkelig obs på kvaliteten.

 


Mvh

Mette

 

1
0
Svar på denne tråd
 
 Læs den her artikel :-)
Forfatter: 
Dato:  07-02-2016 20:34
1
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  08-02-2016 01:11

Hejsa, jeg bruger frøgræs som stråfoder/tidsfordriv på folden, men selvfølgelig kun frøgræs af fin ren tør kvalitet, og hvis jeg fik fat i en balle der støvede, eller ikke lugtede friskt, ville jeg ikke bruge den. jeg har ikke fået taget prøve af det, fordi jeg ikke regner det med i hans foder i øvrigt, men hvis han blev tyk eller ikke trivedes, ville jeg da genoverveje hele hans foder program inkluciv frøgræsset på folden.

Min hest kan godt lide det, men fortrækker dog sit hø, når jeg blander lidt af det i frøgræs beholdningen i høhækken på folden


En rytter uden sin hest er kun et menneske, men en hest uden sin rytter er stadig en hest.

 

Nu med en smuk blå engel.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider