Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 klippe hesten????
Forfatter: 
Dato:  28-11-2015 11:54

Hej :)

 

Jeg har en islænder og han sveder ufatteligt meget under ridning, og det er jo heller ikke lige frem fordi der er koldt her hjemme i DK, det det er jo klart. Men jeg er i tvivl om det er en god ide at klippe en bred stripe fra "kæben" og ned til bringen. jeg er nervøs for om han bliver forkølet?? Men han bliver hurtigt forpustet og mega svedig under selv let ridning så det synes jeg jo os er synd..

 

jeg ved godt at dækkenheste heller ikke har ret meget hår på hele halsen uden at de bliver forkølet men alligevel er det dumt/risikabelt at klippe ham den stribe??

 

VH Leandra :D


Venlig Hilsen Leandra :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 overskrift
Forfatter: 
Dato:  28-11-2015 12:42

Jeg har to ishopper som jeg klipper på bringen og hals. Hvis ikke jeg klipper dem så sveder de og kan slet ikke bevæge sig ordentligt pga varmen. De er ikke blevet forkølede i de 2 år jeg har klippet dem. Det er meget varmt at gå med en polarpels i DK med de temperaturer vi har, deres pels er lavet til at holde dem varme i hård frost og det har vi jo ikke pt her. Så jeg tror roligt du kan klippe din hest på bringen som du forslår.

 

Min ene hoppe fik lungebetændelse som åring fordi hun ikke kunne komme af med varmen og svedte meget når hun løb, dyrlægen synes ikke at jeg skulle klippe hende og det resulterede så i en lungebetændelse

 

Jeg skal til at klippe mine for anden gang nu, da pelsen er blevet for tyk igen.

 

Mine får ikke dækken på efter klipningen.

 

Vh Charlotte


Heste lyver aldrig

0
0
Svar på denne tråd
 
 ikkkkkkkkkk
Forfatter: 
Dato:  28-11-2015 13:42

okai, jamen det tror jeg altså jeg gør så, fordi jeg er nemlig også bekymret for om han bliver syg netop af den varme !

 

Tak for hurtigt svar :)


Venlig Hilsen Leandra :)

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider