Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hvorfor HUT?
Forfatter: 
Dato:  06-11-2015 12:27

Sidder lige og tænker over hvorfor er det man rider med hut på sin hest?

 

Hvor meget lyd tager den?

Er er det ren pynt?

Har den indbygget ørepropper`?

 

Prøvede selv ørepropper på min, han kan godt være damp i trafik mest over lydende, men det var som om de irritererede ham.

 

God weekend.

0
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  06-11-2015 13:20

Hutten har (i dressur) ingen virkning som sådan mod støj.

 

Hvorfor man bruger hut (jeg taler kun dressur, for det er her jeg ved noget) er mod insikter, mitter osv.

 

Altså for at holde disse flyvende dyr væk om sommeren (der kan jo være en del og derfor kan hesten blive voldsom irriteret i hoved/øre området)

 

Jeg rider selv med hut når jeg rider stævner om sommeren for netop at undgå de der små dyr i hovedet/ved ørene på hende da hun så ellers begynder at ryste meget med hovedet :)

 

Bemærk, at det i dressur ikke er tilladt at ride med hut til stævnet indendørs :)


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hut i blæsevejr
Forfatter: 
Dato:  06-11-2015 14:07

Jeg bruger hut på min følsomme islandske hest, når det er blæsevejr.

 

Jeg føler, at han bliver mere rolig end hvis han ikke har den på, så jeg tror måske stoffet giver en eller anden form for lyd-barriere, så han bedre kan høre hvad der sker omkring ham - i stedet for bare en susen.

 

Om det er mig der tror på det (tro kan flytte bjerge) eller om det giver en engentlig hjælp, det skal jeg ikke kunne sige.

 

(det er ikke normalt at bruge hut på islandske heste, så jeg føler mig lidt "dum", når jeg rider på min hut-hest i blæsevejr).

1
0
Svar på denne tråd
 
 Hvorfor hut
Forfatter: 
Dato:  07-11-2015 09:29

Min hest bliver om sommeren så tyndpelset, at hun bliver solskollet på ørerne om sommmeren. Damen nægte solcreme, men er glad for hut. Så derfor.

0
0
Svar på denne tråd
 
 vi bruger hut
Forfatter: 
Dato:  07-11-2015 20:42

det virker - på min - fantastisk i forhold til at ride i regnvejr :) - Selv om hun er løsdrifthest (eller måske FORDI hun er og kan gå i tørvejr når hun vil?) så HADER hun regnvejr - altså nårt jeg vil ride i det..... her i foråret kom jeg på ideen med at prøve at give hende hut på så hun ikke fik våde øre/vand i ørene - det har sempelthen hjulpet hellt vildt! - her til aften - skridttur i regnvejr - hyppen gik og hyggeprustede og gjorde på intet tidspunkt mine af vejret! - Tidligere ville hun have slået krølle på sig selv og ville bliver meget fustreret over at jeg bad hende GÅ fremad i sådan et vådt vejr.

 

Så derfor bruger vi hut :)

 

Datteren bruger den - fordi ponyen ser fin ud :) :) :)


pony-mor med lyseblå T-shirt og hvid paryk

Her bor Nisha & Strejfer: www.aktivstald.dk

Himmelhesten Sorteper

www.sundehove.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hmm...
Forfatter: 
Dato:  10-11-2015 02:25

Bruger den til stævner, hvor jeg ved der er små dyr i luften.

Hun er ellers ik sart, men det hjalp meget.

Vil osse tro, at det ku virke i regnvejr, det er dog ik forsøgt endnu.

 

Tror ik den tar lyd.

Nogen bruger den nok til pynt.

Nej, der er ikke indbygget ørepropper.

Men de fungere godt, til at få vat til at blive.


HorsePhotoHolic

 


Du må stå inde for det du får ud af livet,
for der er ingen som går ud af livet i live

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hut......
Forfatter: 
Dato:  10-11-2015 08:17

Jeg bruger hut til min hest, når det blæser eller der er insekter i luften. Hun har meget følsomme ører og jeg kan mærke en markant forskel på om hun har hut på eller ej.

Hun får ikke ørepropper eller andet i, men hutten tager på en eller anden måde noget.

Jeg synes ikke den er køn, så det er bestemt ikke for syns skyld, at vi bruger den :D


*** http://victoryrats.weebly.com - derfor tamrotter! <3 <3 <3 ***

 

 

Inter album et nigrum, varietate

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hut....
Forfatter: 
Dato:  30-11-2015 15:16

Jeg bruger gerne en hut, når det stormer meget. Det tager det værste af de knirkende lyde.


Et godt hestemenneske hører når hans hest taler til ham,


- et stort hestemenneske kan høre hesten hviske,


men dårlige hestemennesker kan end ikke høre når hesten skriger!

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider