Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 holder hovedet til venstre
Forfatter: 
Dato:  26-11-2015 17:57

Jeg har en 7-års vallak, islænder der siden helt ung har døjet med knæskaldshæftning. Er opereret x 2

 

Han er nu begyndt at holde hovedet til venstre, som om han konstant kigger til venstre. Jeg har haft kiro på ham der rettede nakke samt skævt bækken, det kom dog tilbage efter få rideture.

 

Han har fået ordnet tænder for nylig hvilket ikke gjorde en forskel.

 

Er det kiro igen og så krydse fingre for det holder denne gang eller? Tænker der må være noget andet, der ligger til grund for det.

 

Kom gerne med råd og erfaringer, på forhånd tak

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  26-11-2015 23:05

hvad siger dyrlægen?

syntes at det lyder lidt underligt. tænker lidt på øjeproblem, mindre blodprop, noget med øret....

det kan være flere ting.



0
0
Svar på denne tråd
 
 hvilke kiro?
Forfatter: 
Dato:  27-11-2015 00:23

Hesten har - muligvis - kompenseret i mange år, grundet benproblemerne.

Jeg bruger Rikke A. og hun anviser altid genoptræningsplan.

 

De problemer hest og jeg har sloges med, der var det i hvert fald meget vigtigt, at hesten ikke blev træt, hvis du forstår.

 

Altså langsom genoptræning, så "den svage side/del" kan følge med og ikke bliver overtaget af den "stærke" som hesten muligvis har gjort i årevis. Hvis man bare rider afsted som vanlig, efter behandling, så vil hesten ofte fortsætte med at bruge den "stærke" side/ben/kropsdel, fordi den "anden del" er blevet passiv. Altså dårlig vane og svag muskulatur og hesten ryger tilbage i samme problem.

 

Arg. Det er altså svært at forklare, eller jeg kan ikke finde de rigtige ord lige nu

2
0
Svar på denne tråd
 
 hest..
Forfatter: 
Dato:  27-11-2015 12:09

Når en hest har gået og kompenseret i længere tid, og så bliver rettet er det ikke unormalt den finder tilbage til den gamle stilling. Det kræver ofte et par behandlinger at få kroppen til at vende sig til en ny bevægemåde - akkurat som med os mennesker, hvis vi har tillært os et uhensigtsmæssigt bevægemønster. Dernæst skal du huske på at resten af hestens krop, dvs. muskler, bindevæv mm også har vænnet sig til det, så det kan være nødvendigt også at få massør eller equine touch til at løsne dette, og derved give en bedre forudsætning for at kroppen kan komme til at arbejde på en ny måde i stedet for vævet "trækker" kroppen tilbage til den gamle stilling.

 

Og som nævnt ovenfor er det vigtigt med en rolig genoptræning, hvor den svage side får chance for at blive styrket.

 


Vh

Jannie

 

*Uddannet D-dommer i spring*

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rosenholm
Forfatter: 
Dato:  27-11-2015 12:10

Det giver rigtig god mening. Men ville han så ikke have gået skævt altid eller ihvertfald ind imellem?

0
0
Svar på denne tråd
 
 fffffffffffff
Forfatter: 
Dato:  27-11-2015 14:14

Ville bruge at få Rikke Andersen ud. Rikke er SK'de hamerende dygtig.

 

Det kan jo være at han simpelthen er kommet tilbage til udgangspunkt og derfor begynder at stive sig til venstre igen.'

 

Det kræver langsom genoptræning og ridning hvor man kan "stoppe" det inden det når at komme der ud hvor hesten træner sig selv dårlig. Dette er indtil den er stærk nok i begge sider.


Emmy (Shetlandspony) søger en seriøs part. Står i Ledøje. Kig forbi annoncen på min profil :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rikke andersen
Forfatter: 
Dato:  27-11-2015 20:39

Er hun også dyrlæge?

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rikke Andersen
Forfatter: 
Dato:  28-11-2015 08:33

Nej, Rikke er ikke dyrlæge, men jeg er helt enig. Hun er simpelthen fantastisk og selvom jeg har forsikring og derfor med fordel har kunne bruge en dyrlæge, bruger jeg også Rikke.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  28-11-2015 21:33

Hvis hesten har været skæv, kan det være, at sadlen også er blevet skæv. Nu hvor hesten er rettet op giver det så en reaktion - måske..

 

Det kan også bare være den skal rettes igen, eller noget helt tredie.

 

Held og lykke med den.

 

VH Line

0
0
Svar på denne tråd
 
 Rikke Andersen
Forfatter: 
Dato:  29-11-2015 18:45

Tak for jeres svar : ) Jeg vil prøve at kontakte Rikke imo.

Jeg har været inde og læse på ryet.dk og søgt nettet for erfaringer. Det lyder til at hun er omhyggelig og giver sig tid.

Min dyrlæge som jeg er glad for, har dog altid udført kiro behandlinger på meget kort tid, så synes det lyder rigtig godt.

Hende der har hest stående hos mig vil også gerne have Rikke til at se på hendes hest, så håber vi kan få en tid hos hende.

Tak igen : )

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider