Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Sadel???
Forfatter: 
Dato:  08-10-2015 22:33

Jeg er kommet til den konklusion at sadlen ikke længere passer min hest, hun har udviklet en del muskler og er vokset ud af den.

Hun har en lidt lang ryg, men den er meget lige med pæn mankeben.

Den der ligger på hende er en Spalding, og jeg er rigtig glad for den, jeg har lange ben (lår)og er 184 cm, derfor stikker knæene ud på mange sadler.

Hvad rider du med på din hest der har lige ryg?? hvad skal jeg kigge efter?


 

 

 

Venlig hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Albion..
Forfatter: 
Dato:  09-10-2015 05:15

Jeg rider med en albion slk på min hoppe med meget lige ryg. Og den passer perfekt til mine lange ben.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mærkeligt
Forfatter: 
Dato:  09-10-2015 16:33

Jeg havde en SLK til min gamle hest men fik at vide at Albion SLK er til heste med rundet ryg??

Den lå også rigtig dårligt på hende jeg har nu, men jeg eeeelskede den sadel :-)


 

 

 

Venlig hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sadel indkøb
Forfatter: 
Dato:  11-10-2015 10:25

Min vallak har også en lang og lige ryg, han er dog ikke specielt bred. Jeg har en Passier GG ekstra til ham. Den ligger virkelig godt og der er god mulighed for at tilpasse den. Har næsten lige fået fjernet det ekstra fyld, der kom i ved indkøb af hest og sadel. Han har nemlig nu sat muskler omkring skuldrene, så sadlen var begyndt at trykke ham.

 

Jeg et har ikke specielt lange ben, er kun 170 høj. Men sadlen er bygget op så man kan sidde ordenligt og uden kæmpe knæpuder. Så vil umiddelbart mene at den kunne være et bud.

 

Det nemmeste er dog nok bare at ringe til en dygtig sadelmager og beskrive din hest og dig selv og hvilken type sadel du ønsker. Det gjorde jeg, og den første sadel han hev ud af bilen (efter at have kigget på hesten), var den jeg købte. Den skulle blot tilpasses til hesten og jeg sidder rigtig godt i den.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Supreme Super Flex
Forfatter: 
Dato:  11-10-2015 17:35

Jeg har en Supreme Super Flex og den har (mindst) to ting, som du kan drage god nytte af:

  • Flytbare knæpuder
  • Udskifteligt kopfjern

Mht. knæpuderne, så har jeg selv udskiftet fra de store til de små og "vippet" dem, så de rager en anelse ud over sadelkanten/inderste sadelklap. Jeg har nemlig en rigtig dum ryg og jeg har svært ved at få overschenklen rigtigt tilbage. Jeg red de første par gange i sadlen med knæpuderne siddende langs kanten, men jeg fik skubbet mig selv bagud. Så fik jeg idéen med lige at vippe den 4-5cm. frem i bunden og *smuuuut* så sad jeg langt bedre! Jeg har også valgt de mindre knæstøtter, da der ikke er plads til mine lårbasser i sadlen med de helt store.

 

Så med dine kilometerlange stænger, der kan du med garanti få knæstøtten til at makke ret! En af mine veninder har den også. Hun er en "lille fis" (sorry, hvis du læser med her - det er kærligt ment) og hun har en kæreste af nogenlunde samme statur som dig. De kan begge ride i den samme sadel.

 

Kopfjernet har jeg lige fået udskiftet på min sadel. Pony var sgu blevet sommertyk (selvom hans antal fridage sommeren over kan tælles på én hånd ), så han var begyndt at værgre sig ved sadlen (han bukkede simpelthen med mig - av min ryg!). Sadlen tilpasset og kopfjernet udskiftet med nummeret bredere. Nu er Pony glad igen!

 

Billede

 

Billede

 

Ja, den er dyr i anskaffelse, men det skal ikke mange udskiftninger af sadler til før den har "tjent sig hjem". Og du slipper for tiiiimers jagt på ny sadel!


0
0
Svar på denne tråd
 
 Sadelvalg
Forfatter: 
Dato:  12-10-2015 09:17

Hvis det var mig, som havde en sadel jeg var glad for, så ville jeg da starte med at finde ud af, om den kan ændres/tilpasses, så den kan passe hesten med den nuværende muskelsætning.

Hvis det er muligt, så er det både lettere og væsentligt billigere end at købe en ny sadel ;)

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Sadel.
Forfatter: 
Dato:  12-10-2015 19:40

Billede

Jeg har en Oldenborg, med forholdsvist markeret manke, og er endt op med en Comfort Elite Cadence, som jeg er MEGET begejstret for, både fordi den er dejlig at sidde i, og endnu vigtigere, så ligger den supergodt. :D

Hesten er 174 i stang, med rimeligt lang ryg, og jeg selv er 184 cm høj.

 


Michael

GO FOR IT!!



0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for hjælpen
Forfatter: 
Dato:  13-10-2015 10:53

Billede

 

Billede

 

Tak for alle jeres svar :-) sadelmageren er kontaktet og hun kommer på mandag med et bredt udvalg, så må jeg jo se hvad hun har taget med.

Den sadel jeg har nu er købt til morhesten, men hun er solgt og så fik jeg barok amok til at tilpasse den til "føllet" :-) den lå som sagt fint på hende, men jeg er ikke tilfreds med min opstilling i den, mine ben glider frem og min overkrop vil gerne falde frem hvilket normalt aldrig sker.

På billederne kan man se at jeg kompenserer for at falde forover ved at læne mig bagover og så følger benene med :-( jeg spænder mærmest ben for hesten....


 

 

 

Venlig hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 
 Ja, helt ærligt...
Forfatter: 
Dato:  13-10-2015 20:02

...den ligger da ad H til - hvis du bruger samme sadelmager igen, må du være vågen.

 

Hilsen Sif


Det er sjovt at tage fjordheste alvorligt


www.sadelrummet.dk

0
0
Svar på denne tråd
 
 Prestige
Forfatter: 
Dato:  24-10-2015 15:34

Jeg endte med en Prestige Modena i kalveskind, lækker at ride i, men skal lige finde mig tilrette i den. Og knapperne til hesten skal lige justeres ind igen, men kan mærke at den ligger meget bedre og støtter bedre bagtil da den ligger i lod :-)

 


 

 

 

Venlig hilsen Gitte

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider