Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Hesten ryster
Forfatter: 
Dato:  05-10-2015 11:06

hej er der nogle der kan hjælpe har en tinker på 10 år han er normalt stille og rolig har stået på nedlagt rideskole i 3 år 1/2-15 flytte vi på ejendom hvor vi har dem hjemme han står tit og ryster helt når jeg kommer og skal fodre om morgen han står sammen med tre andre han gjorde det aldrig da han stod på rideskolen det er kommet efter vi er flyttet han ryster også når han er i trailer og bliver svedt er det Stres han har jeg fodre med champ og hø og wrap

0
0
Svar på denne tråd
 
 Forskellige årsager
Forfatter: 
Dato:  05-10-2015 11:38

Hej,

 

Jeg har oplevet 3 grunde til, at en hest kan ryste: Frygt (stress), kulde og smerte (når det er rigtig slemt).

 

Hvis jeg var dig, ville jeg overveje følgende:

 

Trives han med de andre heste? Er jeres staldforhold koldere end han er vant til? Har han tabt sig? Har han fået en ordentlig vinterpels? Har han rutine i at køre i hestetrailer eller er det nyt for ham? Kører I forsigtigt nok med ham? Er hans muskler ellers veludviklede og afslappede?

 

Når du har overvejet disse ting, kan du nok selv se svaret - om han skal have mere energi tilført, om han er dækket ind fodermæssigt, om han skal have dækken på, om han skal trænes i trailerkørsel, om han er stresset i sin flok o.s.v.

 

Jeg håber i hvert fald, at du finder ud af noget, for en hest der ryster, er en hest der ikke har det godt.

 

Held og lykke!

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

 

Men jeg synes også, at...

 

Rigtige piger rider military!

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hesten ryster
Forfatter: 
Dato:  05-10-2015 12:16

Tak for svar han trives fint med de andre heste stalden er mindre ind der hvor han stod før han får dækken på inden så længe han har ikke tabt sig og har også sat pels som han plejer han køre trailer en gang imellem men har aldrig været et problem før og det har aldrig været sket noget angående fodret er det min dyrlæge der har anbefalet champ

0
0
Svar på denne tråd
 
 Så en anden ide
Forfatter: 
Dato:  05-10-2015 15:29

Hej igen,

 

Jeg får lige den tanke, at din hest måske har let ved at få nyreslag? Ved nyreslag bliver hestene spændte i muskulaturen og jeg har oplevet nogle hesten ryste. Hvis man ikke gør noget ved det, går det over af sig selv, men det medfører forhøjede muskelværdier i blodet, og det er en meget usund tilstand. Det kan påvises med en blodprøve, om muskelværdierne er forhøjede. Hvis det er tilfældet, kan der gøres meget via foderet for at undgå gentagelser. Du kunne jo prøve at spørge din dyrlæge, om han/hun tror, at det kan være en mulighed.

 

MVH

Jette


Vi rider akademisk, min hest og jeg, og vi elsker det!

 

Men jeg synes også, at...

 

Rigtige piger rider military!

2
0
Svar på denne tråd
 
 hmmmmmm
Forfatter: 
Dato:  05-10-2015 23:21

Tinker/cob er en af de racer, der har en del PSSM1 positive linier. Prøv at google det, evt er der den danske gruppe for pssm på FB, der er hovedparten Tinkerejere..

 


Screw you guys...I`m going home.

Eric Cartman

0
0
Svar på denne tråd
 
 Magnesium???
Forfatter: 
Dato:  06-10-2015 13:41

Hej!

Jeg syntes det lyder som magnesium mangel.

Nervøsitet og muskler der spænder på/ ryster er nogle af de første symtomer.

Efter blot et par dage med ekstra magnesium vil du kunne se og mærke en forskel.

Det kan ikke skade at give et tilskud.

Jeg giver mine tilskud i perioder når de stresser over bagateller.

Det hjælper meget hurtigt.

 

 

Venlig hilsen

Trine


Pension Rosengård

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hesten ryster
Forfatter: 
Dato:  06-10-2015 17:03

Hej hvor kan jeg købe det henne

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hesten ryster
Forfatter: 
Dato:  06-10-2015 17:33
Kan se der er meget forskelligt er det lige meget hvilket jeg køber
0
0
Svar på denne tråd
 
 Spørg i din foderstofforretning
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 14:08

Spørg i din foderstofforretning om hvilket mærke de kan anbefale som er let optageligt. Der er mange forskellige mærker på markedet.

Husk at følge fodervejlingen ( max dosis)

 

Venlig hilsen

Trine


Pension Rosengård

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hesten ryster
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 15:55

Hej tak det vil jeg prøve og købe

0
0
Svar på denne tråd
 
 skriv igen
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 17:00

Vil du ikke være sød at skrive igen om et par uger og fortælle om det hjalp. Det er altid rart med lidt fit back

 

Venlig hilsen

Trine


Pension Rosengård

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hesten
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 18:56

Hej igen jo det kan du tro jeg vil

0
0
Svar på denne tråd
 
 Hesten ryster
Forfatter: 
Dato:  24-10-2015 19:43

Hej. Rosengård jeg lovede at skrive tilbage jeg har nu givet min tinker magnesium i 2 uger han er stadig meget stresset hvis jeg tager ham ind alene han ryster og sveder lige så det drypper af ham det går bedre hvis en anden hest er med inde men han har aldrig haft problemer med at være alene

0
0
Svar på denne tråd
 
 PSSM1...
Forfatter: 
Dato:  24-10-2015 20:07

Jeg vil ligesom nimbus1 også foreslå dig at få tjekket den for PSSM1. Det var min første tanke da jeg læste dit indlæg.

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider