Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Lucerne i græsmarken
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 05:12

Jeg skal have eftersået min mark.

Er det en fordel eller ulempe at så lucerne i eksisterende græsmark? Jeg har islændere gående på marken


Tidligere tråd om samme emne:
lucerne i græs mark

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Du kan ikke...
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 06:59

....have lucerne få en mark der afgræsses, da dyrene (køer som heste) træder planterne i stykker. Lucerne kan kan kun anvendes på rene sletmarker. Derudover skal du være klar over at lucerne ikke tålr sprøjtning.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 Tak for svaret.
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 21:30

Hvilken græsart kan der foreslås at efterså med. Jorden er ikke særlig frugtbar og der skal gå islændere på sommergræs

0
0
Svar på denne tråd
 
 Eftersåning...
Forfatter: 
Dato:  08-10-2015 06:54

.....gøres ofte med en rajgræstype. Er det til nøjsomme heste kan man også vælge en rajsvingel eller strandsvingel, f.eks. Hykor el. Swaj. De har endvidere den fordel at de er ret tørketolerante.

 


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 
 Mange tak
Forfatter: 
Dato:  08-10-2015 09:15

Mange tak for svaret.

0
0
Svar på denne tråd
 
 Vores lucerne...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2015 19:37

er så åbenbart ikke helt up to date mht. hvilke livsbetingelser, den accepterer, for den trives i bedste velgående - og det til trods for, at den de sidste 10 år har fungeret som slet-ingrediens fra marts til juni, og som en del af tilbudet i afgræsningen, fra september til marts...

 

Eftersåning med rajgræs har jeg så til gengæld knap så gode erfaringer med - det var årsagen til en forfangen hest, og det deraf følgende valg af lavfruktane græsser, incl. lucernen.

 

Dorte

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider