Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Professionel eller ej?
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 11:20

Jeg har undret mig over et stykke arbejde en trimmer har lavet på en hest fra min stald. Jeg har derfor sagt det til ejer af hesten. Og at jeg nok ville påpege det eller skifte smed/trimmer. Ejers reaktion er så, at give den videre til trimmer og trimmer vælger så, at ringe mig op og skælde mig ud til den store guldmedalje. Hvad jeg ved om hovens anatomi osv osv. Og hvad jeg bilder mig ind, at kritisere hendes arbejde. Og hun er efter egne ord til mig "pisse hamrende dygtig" og har aldrig "ødelagt" en hest.

Nu kender jeg så desværre til flere tilfælde, hvor hestene har måtte komme på smertestillende efter besøg fra trimmer og at reg. belagsmede og dyrlæge ryster på hovedet over dennes arbejde.

 

Trimmer mener jeg er gået bag hendes ryg. Jeg vil så bare gerne vide, hvordan man kan give andre hesteejere erfaringer videre på de forskellige smede/dyrlæger etc. Vi taler jo sammen og fortæller hinanden om gode/dårlige oplevelser med de forskellige fagfolk. Og det er jo så i bund og grund også bag deres ryg!

 

Jeg er dybt rystet over trimmers reaktion på denne undren fra min side. Har et billede, men vil ikke lægge det ud offentligt og heller ikke udlevere trimmers navn offentligt.

 

Hvad er jeres holdning til dette?


Grønmosegård

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 nu har du sagt det
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 12:35

Når du har set et stykke arbejde der ikke er iorden, syntes jeg det er fint, at du har sagt det til ejer af hesten, at hestens ejer så vælger at give dit tlf. nr. til Trimmer, syntes jeg er langt ude, og endnu længere ude er det, at trimmer ringer til dig.

Så mon ikke bare du må konkludere, at du havde ret m.h.t trimmer og at hestens ejer ikke fremadrettet er interesseret i din mening.

 

Hilsen Anne

6
0
Svar på denne tråd
 
 Dårlig stil
Forfatter: 
Dato:  07-10-2015 14:29

Hold da op, hvor er det dårlig stil af ejeren af hesten, at videregive dit nummer!

 

Jeg synes ejeren af hesten skal være glad for, at der er andre der er opmærksomme. Men det er selvfølgelig et ømt område at du kommer og "kritiserer", hvis ejeren af hesten er tilfreds (pga. uvidenhed).

 

Jeg har f.eks. en hest som står stille på 3. uge, pga. dårligt/forkert skoning og beskæring af min hest.

Jeg er (næsten) tudefærdig over det, men sket er sket.

Jeg har selv meget lidt forstand på smed arbejde. Men en ude i stalden havde forsigtigt sagt noget med størrelsen på hans sko. Men ikke vist omfanget af det. Sidst han havde smed (da det gik galt) bad jeg om, at få større sko på, men en lang sø forklaring senere fik hesten igen for små sko på (uden jeg viste det) og nu er vi her med en hest der står stille :(

 

Jeg ville ønske at en fra stalden havde været mere tydelig (selvfølgelig er det ikke hendes ansvar, men mit), så jeg havde forstået budskabet.

 

Jeg synes netop det er fedt at bruge de andre opstalderer som sparing :)


Mvh. Randi, som fandt sin drømmehest, Nymarkens Quark <3

4
0
Svar på denne tråd
 
 Holdning...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2015 10:45

Min holdning er, at det er sådanne ting, der sker når man blander sig uanset hensigt.

At reg. belagsmede og dyrlæge ryster på hovedet over trimmerens arbejde er i og for sig ikke noget nyt - de ryster også på hovedet af hinanden, hvis du forstår .

 


 

Emile

The lovelist horse ever borne

1997 - 2011

You will never be forgotten

0
0
Svar på denne tråd
 
 Holdning...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2015 12:56

Solveig, mener du så, at trimmer har ageret korrekt i dette tilfælde?


Grønmosegård

 

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Holdning...
Forfatter: 
Dato:  09-10-2015 15:44

Nu har jeg kun din version at forholde mig til. Om trimmeren har ageret korrekt? Agerede du korrekt? Agerede hesteejeren korrekt? Det er jo et skøn.

Men hvis man ytrer sig, må man også tage med, at det kan blive opfattet negativt af modtager - også selvom man havde de bedste intentioner.

 

Du skriver ikke noget om, hvordan du har kommunikeret med hesteejer, men det kunne tænkes at du er blevet opfattet forkert fordi du har overleveret dit budskab som formanende fremfor som hjælpende.

 


 

Emile

The lovelist horse ever borne

1997 - 2011

You will never be forgotten

2
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider