Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 forsikring
Forfatter: 
Dato:  13-05-2015 19:58
Hej
Jeg er ved at undersøge ang forsikring på heste.

Nogle råder mig til at få uanvendelighed og andre siger jeg ikke skal, for man får alligevel ikke noget.

Er der nogen der har erfaringer med at have fået udbetalt forsikring på uanvendelighed og er der noget der havde regnet med det, og så det ikke dækkede alligevel?
Hvilke erfaringer har i og hvad selvskab?
Håber nogen vil hjælpe

Mvh Sarah
0
0
Svar på denne tråd
 
 Forsikring
Forfatter: 
Dato:  14-05-2015 11:16

hej.

 

forsikring er en smagssag - jeg vil altid vælge at forsikre min hest - både liv/uanvendelighed og dyrlæge.

 

min tidligere hest (blev aflivet marts 2014) var netop dette, og med en grim gaffelbåndsskade, indlæggelse, tre gange sprøjte behandling og 9 mdr boksro er jeg meget glad for min dyrlæge forsikring - de dækkede samlede 75% af regningerne.

Og da skaden ikke kunne fikses, udbetalte de uanvendelighed uden spørgsmål.

 

Rent økonomisk var det også en fordel for mig - jeg havde hesten i 8 år og betalte 4.000kr om året (forsikrede for 20.000kr) i alt 32.000kr i forsikring.

jeg fik 20.000kr udbetalt ved aflivning, og selve behandlingerne køb op i over 35.000kr - dertil kommer de andre gange de har dækket skader (lidt af en Klodshans jeg havde)

 

jeg synes man skal se på - hvorfor har man hest? Jeg har hest for at ride, ville ikke have en gående som jeg ikke kunne ride på grundet uanvendelighed. Og jeg har ikke råd til at have to heste - derfor ønskede jeg at få tilskud udbetalt til ny hest såfremt bassen ikke skulle være her mere.

( der skal ikke være tvivl om, at han var mit øjesten og mit et og alt - men det er dyr, og de kommer desværre til skade. Derfor er det en god ide at tænkte praktisk)

 

håber du kunne bruge det til noget.....


-----------------------------ooOOoo- ------------------------

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  14-05-2015 21:27
Tak for dit svar.
Det kunne jeg godt bruge.
0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider