Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Føl farver efter min hoppe
Forfatter: 
Dato:  13-05-2015 17:33

Billede

 

Billede

 

Billede

 

Hejsa! Jeg ved intet om farver osv. med hensyn til afkom. Men om nogle år har jeg tænkt mig og få føl på min hoppe <3 Men jeg vil vildt gerne have et føl i samme farve eller rød, helt hvid eller sort, men jeg tænker at samme farve som hende selv og rød, ville være nemt, men hvis man propper en hvid hingst på hende vil det vel bare være cremmello eller sådan noget og det vil jeg ikke have. Men overvejer at sætte Shulay gold fever på hende eller Godsend du Reverdy DVH 853, men ja :-) Kom gerne med råd om hingstene eller sig hvilke farver jeg ikke ville kunne få og hvilke jeg ville kunne få ud af hende og hingstene :D

1
2
Svar på denne tråd
 
 farver
Forfatter: 
Dato:  13-05-2015 18:10

Nu ser det ud som om din hoppe er rød med flaxen man/hale, så er det den farve du gerne vil have vil en hingst i samme farve og med flaxen være et godt bud.

 

Vil du have et sort føl, vil jeg tro du skal over i en homozygot sort hingst, med en heterozygot burde afkommet være blive rødt eller måske sort afhængigt af hvad farver der ligger bag din hoppe og bag hingsten.

Hvid/skimmel er der kun garanti for med en homozygot skimmel, ellers kan du ende ud med mange forskellige kombinationer alt afhængig af hingstens grundfarve, og hvilker farver der ligger bag både ham og din hoppe.

 

Shulay vil give dig chance for rødt eller palomino, medmindre der er nogle farver bag din hoppe som vil spille ind.

Godsend er rød og ser ud til måske at kunne være med flaxen, der er jeg ikke helt sikker, så der vil der være en chance for rød.

 

kender du farverne bag hestene kan følgende link bruges til at give procentvis ideer omkring farvemuligheder

www.animalgenetics.us/Equine/ CCalculator1.asp

 

mvh

Mie

 


R.I.P Dagirr, tak for de mange skønne stunder vi havde :) <3

 

Med de tre skønne arabermuler <3

 

ox vallak(kastreret d. 3.10.14) fra marts 2013 sælges, se min profil for flere oplysninger :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Taaak!
Forfatter: 
Dato:  13-05-2015 18:28

Tusind tak! Troede faktisk slet ikke det ville være muligt at få et sort føl på hende :D Men kender du en sort hingst, der er homozygot? :)

1
1
Svar på denne tråd
 
 homozygot
Forfatter: 
Dato:  14-05-2015 09:38

der er nogle arabere og så synes jeg at mindes en gammel tråd hvori Prinz K3 og en Zardin hingst nævnes, men har ikke lige tid til at søge, men prøv at google det.

 

mvh

Mie


R.I.P Dagirr, tak for de mange skønne stunder vi havde :) <3

 

Med de tre skønne arabermuler <3

 

ox vallak(kastreret d. 3.10.14) fra marts 2013 sælges, se min profil for flere oplysninger :)

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Brunt føl
Forfatter: 
Dato:  15-05-2015 12:55

Selvom du bruger en homozygot sort hingst på din hoppe, så kan du sagtens risikere at få et brunt føl, når du ikke kender hoppens gensammensætning.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider