Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Foder til 1 års
Forfatter: 
Dato:  12-05-2015 12:14

Hej.

Jeg har en 1 års DV hingst (snart vallak), som jeg lige pt. fodrer med Horselux Grow. Har fået udarbejdet forderplan, og det er selvfølgelig den jeg fodrer efter.
Men han gider ikke rigtigt det foder, han spiser lidt af det, men der er altid noget tilbage i krybben. Hvad fodre i andre jeres lidt kræsne plage med?? :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2015 21:14

Min har været megakræsen fra den dag jeg fik ham. Han spiser ingenting, heller ikke frugt og grønt. Han elsker derimod valset byg og er også ret glad for lucernepiller. Han er også vild med min pony sit muesli, men det er ikke noget fedt i det så det får han ikke.


 

Berta - Blandet hoppe 2003. Part søges www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/325043/

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

 

Køb og salg af vintage tøj

www.facebook.com/groups/ 241057806085407/

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Valset byg
Forfatter: 
Dato:  13-05-2015 21:38

Hej. Tak for svar.

Er der noget power i valset byg og lucernepiller? Jeg har slet ikke styr på sådan noget. Tænker sådan når de vokser så meget og sådan :D

0
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  13-05-2015 23:31

Det er masser af fedt i det, men meget lidt energi. Det er nu ikke ligefrem det de mangler i den alder :) Jeg plejer at købe fra DLG, super billig, det er et rent produkt man får uden alle de mindre gode tilskudsprodukter fra andre leverandører


 

Berta - Blandet hoppe 2003. Part søges www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/325043/

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

 

Køb og salg af vintage tøj

www.facebook.com/groups/ 241057806085407/

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 Tusind tak
Forfatter: 
Dato:  13-05-2015 23:52

tusind tak igen. Det er værd at prøve, det koster ikke det vilde og har en DLG nærmest til nabo. Hvor meget plejer du at give en 1 års? :-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Byg....
Forfatter: 
Dato:  14-05-2015 00:25

Mht byg så vær opmærksom på at der er rigtig meget stivelse i det, og det er ikke optimalt for en hest i vækst. Det kan give vækstforstyrrelser og være medårsag til udvikling af ledmus/OCD.

Jeg ville til hver en tid fodre en plag så stivelsesfrit som muligt, men give den godt med hø/wrap af prima kvalitet og f.eks Suregrow fra Brogården. Lucerne og olie er også gode alternativer til korn :-)


*** Hilsen her fra ***

 

* korrekturlæsning tilbydes på opgaver, hjemmesider osv. Skriv for mere info. *

 



1
0
Svar på denne tråd
 
 123...
Forfatter: 
Dato:  14-05-2015 17:42

Han fik 3 liter byg og 4,5 liter lucerne om dagen. Sort havre er også godt at fodre med. Men det kan jeg ikke få ham til at æde. Og så selvfølgelig fri tilgang til wrap.


 

Berta - Blandet hoppe 2003. Part søges www.heste-nettet.dk/markedspladsen/ hest/vis/325043/

Such-A-Cloud - Appaloosa hingst 2012.

 

Køb og salg af vintage tøj

www.facebook.com/groups/ 241057806085407/

 

0
1
Svar på denne tråd
 
 samme problem
Forfatter: 
Dato:  14-05-2015 17:59

jeg havde samme problem med horslux grow og forsøgte med brogaardens fase 1 hvor mængden viste sig at være et problem for dem.

 

Efter mange diskussioner, samtaler med foderkonsulenter og foderberegninger skiftede jeg dem over på st. hippolyts naturmuesli og jeg så hurtigt en positiv forandring hos mine ungheste, både i energi og pels.

 

Jeg er ikke stivelseforskrækket, men passer på med mængden af det især hos ungheste.

 

mvh

Mie


Life is what we make it.

 

ox vallak(kastreret d. 3.10.14) fra marts 2013 og ox hoppe fra februar 2012 sælges, se min profil for flere oplysninger

1
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider