Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 Böckmann eller Humbaur
Forfatter: 
Dato:  24-04-2015 21:23
Kære HN!

Håber nogen af jer kan hjælpe mig med lidt erfaringer..

Jeg skal have skiftet min gaupen trailer ud da min store dreng ikke lige synes den er sagen at køre i...

Vi har været på rundtur og valget pt står lidt mellem Böckmann Comfort ny, eller Humbaur pegasus/xantis..

Hvad kan i sige for eller imod?

Jeg er bekendt med priser, og egenvægt. Jeg ville gerne have den lav hvor humbaur er på de 800 kg og comfort'en på 899 kg..

Med venlig hilsen

Annika Dirksen
0
0
Svar på denne tråd
 
 trailer..
Forfatter: 
Dato:  24-04-2015 22:43

Har du kigget på størrelsen på comforten?

Jeg har lige været ved at kigge ny trailer (har pt en Humbaur Rapid) Men når du læser om Bökmann Comfort på alulettes hjemmeside anbefales den "kun" til store heste op til 165.

 

Jeg har været glad for min Humbaur men har nu valgt en Mustang. Kiggede også på Böckmann (master) men der er klart mere plads foran hesten i Mustangen..

 

Mit indtryk er desuden at i både Humbaur og Böckmann tager sadelrummet enormt meget plads foran hesten, så er din hest lidt klaustofobisk er det måske hver at overveje at vælge en uden sadelrum hvis du vælger mellem en af disse 2 mærker.

 

Dernest har en fra rideklubben netop købt en helt ny Böckmann Comfort. Den har holdt ved siden af min Rapid, og der er min rapid noget større...

 

Så hvis ikke du allerede har været ude og se dem "live" vill jeg gøre det. Tror Humbaueren er noget større end Böckman, min Humbaur har jeg været glad for..


Mvh Stinne c",)

 

Dressage is dancing with my best friend...

0
0
Svar på denne tråd
 
 Stine...
Forfatter: 
Dato:  24-04-2015 22:54
Tak for dit svar..
Har set dem live i dag, men dog ikke ved siden af hinanden..
Da jeg var på alulette og se böckmann og kongeaa for at se humbaur..

Mit indtryk var ikke at comfort'en var mindre, men ja der er klart mere plads i mustangen men der står min pengepung lidt af med mindre den skal være noget ældre ;-)
0
0
Svar på denne tråd
 
 Klart..
Forfatter: 
Dato:  27-04-2015 06:57

Helt klart en Böckmann og det med størrelsen er noget vås, både min veninde og jeg har en Classic, min hest er 165 og hendes er 186? Begge trailere er med sadelrum og indbygget krybber og der r altså ingen plads problemer:-) Mustang er absolut også en klassetrailer, men den koster også lige lidt mere;-)

 

Mvh. Søs

0
1
Svar på denne tråd
 
 køreegenskaber
Forfatter: 
Dato:  27-04-2015 07:15

Jeg har Humbauer Rapid.

Men har også haft kørt med Böckmann.

i forhold til køreegneskaber, hvilket jeg også vægter højt, synes jeg de er lige gode de to mærker.

 

jeg syens jeg har rigtig god plads i min Humbauer, men det har jeg også syntes ved Böckmann.

jeg tror at hvis din hest er vant til en Gaupen, vil den føle den fik en balsal at være i uanset om du vælger Humbauer eller Böckmann.

 

Jeg købte ved Kongeå, og fik en rigtig god service der, så hvis det er et faktum så har du det med.... :-)

 


Tilbyder opstaldning i Odense Sø, se præsentation

venteliste oprettes hvis nødvendigt.

 

Med venlig hilsen

Louise Kløcker

0
0
Svar på denne tråd
 
 størrelse
Forfatter: 
Dato:  27-04-2015 08:12
Hej søs og Louise.

Jeg tror i har ret i det med størrelserne og pt ser det ud til at blive böckmann. For føler at der måske alligevel også lige er lidt mere kval til pengene..
Og ja tog gerne en mustang men det er min pengepung bare ikke til ;-)

Ja helt klart har service også noget at sige, og min gaupen kommer også fra kongeaa. Men jeg må indrømme i fredags var kongeaa lidt forvirrende, en medarbejder der ikke havde helt styr på priserne men dog droppede han et par andre fordi vi kom langvejs fra 👍 hvilket jo selvfølgelig ikke var fair for dem..
hvor Jette på alulette bare var super god ;-)
1
0
Svar på denne tråd
 
 Bøckmann versus Humbaur
Forfatter: 
Dato:  27-04-2015 12:57

Jeg udlejer Bøcmann DUO og Comfort trailere... Mig bekendt er DUO og Comfort og Humabur Rapid med præcis de samme mål i bredde, højde og pladsen til hesten. Og ja der er ikke så meget plads foran bommen i Comforten da der er sadelrum, men det påvirker ikke hesten som sådan.
Det dér med anbefalet højde til hesten har vistnok noget at gøre med det samlede gulvareal i traileren, hvis man skal have godkendt den til dyretrasport dvs. erhvers kørsel. Men i praksis duer alle de nævnte trailere fint til selv store heste. Senest var jeg på tur med lille Bruno på lidt over 180 cm. Han stod så fint!


Begge trailere Bøckmann/Humbaur ligger som en drøm på vejen, men som tidligere ejer af Humbaur Rapid, kan jeg kun medgive at både Comfort og DUO har færre designfejl end Humbaur, som i sidste ende koster nogle dig penge... Feks. har visse Humbaur beslag til gasstøddæmpere på bagrampe der er uheldigt udformet, så de tærer over og skal så svejses fast igen... Nogle Humabur har metalramme, på andre er den af galvaniseret jern... så på nogle ruster og andre ikke... Det er lidt en smagssag, jeg kan kun udtale at de 9 Bøcmann DUO trailere jeg har haft indtil nu er utroligt solide og velkørende!
Jeg har desværre også haft en sag med Kongeå hvor de i første omgang ikke ville vedkende, at der var en konstruktionfejl på Rapid serien, der kunne betyde udskiftning af begge aksler - en oplevelse der kom til at koste mig mere end 24000,- før traileren igen virkede og det var en årgang 2011 Rapid med Alubund.
Hvad der dog kan være godt med Humbaur Rapid er at den er let fortil og dermed let at få på bilen - tilgengæld er den træls at køre med tom, da den hugger i bilen. Problemet løser sig dog når der kommer en hest i traileren!
P.s. der er tilbud på Comfort i Tyskland til en rigtig god pris, hvis man vil hente den selv! og dens typegodkendelse her i DK siger 850 kg, men vejer reelt 901 kg.
Jeg kunne finde på at påstå at hvis man siger at den nævnte Humbaur vejer 800kg, så er det nok et stykke fra sandheden.....selv med alubund.. Duoerne som bliver registeret herhjemme "vejer" 750,- kg,selv med sadelrum mens de reelt vejer 839kg, uden! Så vær forberedt på at du får et gok i nøden, skulle du blive stoppet af en empsig færdelsesbetjent...
Det kan kun konstateres at visse forhandlere ikke bruger de faktuelle vægtangivelser fra fabrikkerne....

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider