Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 kryds der bliver mere og mere stejl ???
Forfatter: 
Dato:  27-04-2015 13:02
Hej jeg har en 3 års plag der de sidste bar måneder er blevet mere og mere stejl i krydset først lignede det bare hun frøs lidt men det kan det næsten ikke være.

Er der nogen af jer der har oplevet noget lignende ?

Hold en pæn tone jeg vil ikke beskyldes for at være ond fordi jeg spør om råd før jeg evt kontakter dyrlægen
1
0
Svar på denne tråd
 
 Er det hældende...
Forfatter: 
Dato:  27-04-2015 13:50

...du mener?

 

Hvis ja, kan det skyldes vokseværk. Når de store rørknogler i hestens bagben vokser ændres vinklerne i has, knæ og baglår, hvilket også kan ændre hældningen i krydset.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

1
0
Svar på denne tråd
 
 123456789
Forfatter: 
Dato:  27-04-2015 17:47
Ja det er det jeg mener og de er først nu de begynder at bekymre mig for de sidste 3 måneder er det gået fra at være rimelig normalt til at være ca 45 graders hældning

1
0
Svar på denne tråd
 
 Bekymret....
Forfatter: 
Dato:  27-04-2015 18:56

....ville jeg ikke være, hvis blot hesten er normalt gående og symmetrisk i kryds, dvs. lige høj og ens bemusklet i begge sider, når du ser den bagfra. Derudover skal man sørge for korrekt tåvinkel på baghove via korrekt beskæring. Gør du det kan du ikke gøre mere og mange heste har et hældende kryds uden de af den grund er mindre funktionelle.


Ægte dovenskab er at gøre tingene rigtigt første gang

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider