Logo used for printing

HN afstemning
Rider du i din lokale skov?

Log ind for at deltage i afstemningen

Tidligere resultater
Røgt og pleje

 foder til plag
Forfatter: 
Dato:  12-04-2015 15:56

Hej :)

Er der nogen der kan hjælpe mig med foder til min plag jeg lige har fået hjem :) ?

Han har fået 1 kg pavo Grow der hvor han kommer fra, men der er umiddelbart ikke nogen forhandlere tæt på mig :/

så jeg vil høre om der er nogen der vil hjælpe med hvad han skal have så han har alt til at vokse og udvikle sig :)

Min anden hest får vitaminboljer og ser super flot ud, men går stærkt udfra at en på 10 måneder skal have mere end det ?

Han får alt det hø han gider spise og de går på lidt græs om dagen også. Men hvad med krybbefoder? også nu hvor de snart skal på sommerfold :)

Men altså han er 10 måneder og ser egentlig ok ud selvom han er MEGET rund mavet og han skal have en ormekur for der er ingen tvivl om at han stadig har orm tiltrods for at jeg fik afvide at han fik kur for 2 måneder siden. Han er islænder og en høj en allerede :)

 

nogen der vil hjælpe med hvad han skal/ kunne få ?

 


Venlig Hilsen Leandra :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 xxxxxxxxxxxxxx
Forfatter: 
Dato:  12-04-2015 18:06

 

Horselux Gro :)


Nu med eget ponydyr

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 Equsana Balance
Forfatter: 
Dato:  13-04-2015 07:53

Vi har denne vinter fodret med Equsana Balance for første gang, og det har været en stor succes. De skal kun have en ganske begrænset mængde og så wrap/hø ad libitum, og de ser rigtigt fine ud, både hopper og ungheste.


Mvh. Charlotte

 

 

Dressurtalent Sælges:

 

2
0
Svar på denne tråd
 
 dddddddd
Forfatter: 
Dato:  14-04-2015 20:30

Hej

Tak for jeres svar :) Jeg har købt horselux grow til ham nu, men han vil ikke spise det, han vil knap smage på det. han får det i spand og jeg har prøvet at tage noget i hånden, men der bliver sagt nej tak. Så tænkte jeg han kunne blive inspireret af den anden til at smage hvis jeg satte deres spande lige ved siden af hinanden, men nej tak han ville bare have hø. :/ det er lidt irriterene ved ikke hvordan jeg får ham til at spise det, og jeg har bestilt 3 sække hjem, for regnede faktisk med ham ville spise det min tidligere hest fik horselux easy og det virkede så lækkert og han elskede det så jeg tænkte at det var sten sikkert at ham her ville elske det os ( jeg blev klogere øv) nogen råd, tager det bare lang tid eller er der ingen chance for at han kommer til at spise det, nu npr han ingen interesse har i det nu ?


Venlig Hilsen Leandra :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 123456
Forfatter: 
Dato:  15-04-2015 13:58

Tilsæt en lille mængde til hans vanlig foder, bare en lille håndfuld de første dage, derefter øger du stille og roligt. Hvis heller ikke gider det, kan prøve at være ond mor og sætte den på stald uden hø, kun med sit krybbefoder, gi den en time eller to og så må den jo ha sit hø. Hjælper det heller ikke, så er den nok bare kræsen og vil ikke ha det...


Sælges:

3 1/2 års vallak e. Sunny Boy

1 1/2 års e. BH Zack

 

se præsentation

1
0
Svar på denne tråd
 
 Ny plag
Forfatter: 
Dato:  16-04-2015 09:25

 

Først tillykke med din nye hest. Ej, hvor blev billedet af?

 

Jeg købte en plag for ca. 1 måned siden og stod lidt i samme situation som dig. Han var vommet, langhåret og mere træls at se på end en plag normalt er eller i hvertfald i forhold til min anden plag.

 

Min hjemmeavlede plag bliver fodret med Heavens Opti Grow som han har fået siden han blev født, og han ser knaldhamrende godt ud! Han vil dog også gerne have roepiller så dem får han en meget lille smule af. Nu er "Futte" også kørt helt over på det nye foder og han spiser med stor appetit og velbehag. Da pillerne kan se lidt kedeligt ud, i mine øjne, så får de en håndfuld lucerne til.

 

Noget må være ændret positivt for den lille bandit, de første 2½ uge voksede han 3 cm. Han bliver målt igen på Onsdag for så er han (de) præcis 9 måneder.

 

 

Han er også gået fra at være lidt sløv og dvask til at være legesyg, løbe rundt og gi' igen når de andre driller. Og jo forresten sælger forvissede om at han havde fået ormekur, sedlen med hans navn var bare blevet våd, så det kunne ikke læses... Både dyrlægen og jeg tvivler stærkt på at han havde fået ormekur, for så ville han ikke have haft så mange orm. Endelig så har han slanket sig en del og ser ikke drægtig ud længere, men det hænger jo sammen..

 

 

Havde også Horselux Grow i tankerne indtil jeg så at der var fiberiller i. Fiberpiller er efter min bedste overbevisning ikke hestefoder og da slet ikke til en plag som skal vokse sig stor og stærk.

 


 

 

~ Anette

 

Intet er umuligt, for den der bærer viljen i hjertet!

 

 

Man skal ikke gå ned på former. ;-)

0
0
Svar på denne tråd
 
 Pavo...
Forfatter: 
Dato:  16-04-2015 10:31

Jeg køber pavo podo grow her: http://www.pferdefuttershop.de/ index.php?cat=Pavo&nam...=520260053

 

Og ellers ved jeg det kan købes i danish agro shoppen.

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 ddddddddddd
Forfatter: 
Dato:  16-04-2015 16:02

tak for jeres svar alle sammen :) Ja skal da nok lige se om jeg kan ligge et billede ind af ham, har desværre ikke andet end det sælger sendte til mig :)

Jeg har købt horselux grow til ham og så en sæk gulerødder og så selvfølgelig hø ad lib. :) og så er der sendt en gødningsprøve ind, som jeg håber på svar på om ikke så længe, bare for en sikkerhedsskyld, han skulle have fået for ca 7 uger siden men nu må vi se om han stadig har orm :)

Min vokser også meget han er allerede en kæmpe islænder af hans alder :) Jeg glæder mig så meget til at han smider hele pelsen og vommen er væk :P

 


Venlig Hilsen Leandra :)

0
0
Svar på denne tråd
 
 billede af ham :)
Forfatter: 
Dato:  16-04-2015 19:14

Her er der et billede af bassen :)

Billede

 


Venlig Hilsen Leandra :)

1
0
Svar på denne tråd
 
 horselux grow
Forfatter: 
Dato:  22-04-2015 15:08

Hej,

 

Vil bare sige at din ikke er alene - min plag vil heller ikke have Horselux grow :( Easy deriomod spiser hun med største velbehag.


- Jannie Baggesgaard Jensen -

 

Baggesgaards Amazing

Baggesgaards Vinzelia

Baggesgaards Floriziana

Sandie Ravnskov

 

Sponsor: valsoe-horses.dk

 

0
0
Svar på denne tråd
 
 også horselux her
Forfatter: 
Dato:  23-04-2015 20:52

Min plag blev hentet fra sommerfold og jeg ved ikke om de var blevet fodret ud over græsset. Hun fik Horselux grow og elsker det (men giv en tilvænningsperiode). Hun er bare blevet så fin.. Nu er hun tre og jeg er så super tilfreds med måden hun vokser på. Grow har virkeligt været en success her (og nej jeg får ikke provision)

 

den nu tre-årige

Billede

som hun så ud da hun kom

Billede

 

0
0
Svar på denne tråd
 



Svar på denne tråd (Kræver login)
(Oprettelse og logind på Heste-Nettet foregår via Peercraft)


Fora og Emner | Museum | Vejledning | Adfærdsregler | Opsætning | Kontakt Heste-Nettet


Informationer om HN


Annoncering


Mest populære sider